Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    Je had beter de lak rondom de handgrepen afgetaped.
    Had ik nu geweten dat dit kon gebeuren, had ik het zeker gedaan...

Ik dacht dat dat gwn een soort van melk was, wist ik veel dat dat een scrub was...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Wij zijn net bezig met alle chroom op een Audi A6 aan het polieren. we plakken uiteraard alle lak rondom af.

De enige manier om dit weer te verwijderen is machinaal polieren ...
      Ah, maar het valt te fixxen met een stevige detailbeurt dus?

Dan bel ik van de week eens naar de verzekering...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
        Ah, maar het valt te fixxen met een stevige detailbeurt dus?

Dan bel ik van de week eens naar de verzekering...
        Laat me even de reactie van je verzekerings agent weten aub ... kan nog leuk worden voor andere potentiële klanten

Nee, serieus, ik denk dat je verzekering eens goed gaat lachen

Comment

Laat me even de reactie van je verzekerings agent weten aub ... kan nog leuk worden voor andere potentiële klanten

Nee, serieus, ik denk dat je verzekering eens goed gaat lachen
          Mja, ik moet sowieso naar de verzekering, want ik heb door eigen toedoen de onderkant van m'n bumper geschaafd en die zit ook vol steenslag, alsook is er een mistlamp stuk door een steentje (belgisch wegennet )

Nu heb ik weer schade toegebracht dmv krasjes rond m'n klinken, alsook heeft het één of ander zielig individu een kras van vanvoor tot vanachter gezet (te zien op één van de foto's... )
          Last edited by ; 09/04/2011, 15:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
            Mja, ik moet sowieso naar de verzekering, want ik heb door eigen toedoen de onderkant van m'n bumper geschaafd en die zit ook vol steenslag, alsook is er een mistlamp stuk door een steentje (belgisch wegennet )

Nu heb ik weer schade toegebracht dmv krasjes rond m'n klinken, alsook heeft het één of ander zielig individu een kras van vanvoor tot vanachter gezet (te zien op één van de foto's... )
            wees gerust, da's zonder verzekering perfect weg te polieren met een DA-polisher.

Comment

• zwarte vlekken van vuile handen op grijs stof (vilt-achtig) van hemelbekleding/A-stijlbekleding; met wat krijg je dat het beste weg?

Comment

Wij zijn net bezig met alle chroom op een Audi A6 aan het polieren. we plakken uiteraard alle lak rondom af.
                Een tevreden eigenaar over het resultaat alhier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                  zwarte vlekken van vuile handen op grijs stof (vilt-achtig) van hemelbekleding/A-stijlbekleding; met wat krijg je dat het beste weg?

APC ( all purpose cleaner) van poorboys world of Meguiars in een verhouding 1/10.
                  Dit op een microvezeldoek spuiten en over de vlek wrijven.
                  Nawrijven met een andere propere zijde van de microvezeldoek.
                  Bijna 100% zeker dat de vlek hiermee verdwijnt

Comment

• Wat is het 'beste' product om een VAG-lak te polieren?

Bij Poorboys zie ik verschillende producten naar gelang toepassing (SSR-reeks), maar bij Blackfire één enkel product?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      APC ( all purpose cleaner) van poorboys world of Meguiars in een verhouding 1/10.

Affirmatief! APC is een wondermiddel, ben een grote fan!
                      2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                      2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                      2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                      1999 Volvo V70 classic 2.5d
                      1967 Volvo 123 GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                        Wat is het 'beste' product om een VAG-lak te polieren?

Bij Poorboys zie ik verschillende producten naar gelang toepassing (SSR-reeks), maar bij Blackfire één enkel product?
                        Voor VAG-lakken (zeer hard) is de beste keuze de Monello-reeks ( =Menzerna-cloon van carclean.nl) of Menzerna zelf natuurlijk.

Uit ervaring weet ik dat de SSR-reeks van Poorboys hier wat tekort komt. Voor andere (wat zachtere)lakken is dit wel een goede keuze.

Met blackfire heb ik zelf geen ervaring.

Comment

• De eigenlijke polishes van Blackfire zijn te vergelijken met de Menzerna / Monello en consoorten. Wij hebben enkel de Gloss Enhancing Polish wat eigenlijk verkeerdelijk polish genoemd is maar meer een glaze zoals Black Hole is. De ideale stap voor het aanbrengen van de sealant en of wax.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                            De eigenlijke polishes van Blackfire zijn te vergelijken met de Menzerna / Monello en consoorten. Wij hebben enkel de Gloss Enhancing Polish wat eigenlijk verkeerdelijk polish genoemd is maar meer een glaze zoals Black Hole is. De ideale stap voor het aanbrengen van de sealant en of wax.

dus : Menzerna opnemen in jullie gamma

Comment

dus : Menzerna opnemen in jullie gamma
                              We hadden zelfs als één van de eerste de nieuwe reeks.

Comment

• staat zelfs in de banner
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• @wax-it crew: is de Collinite 476S ook geschikt om de velgen te beschermen of heeft dat weinig effect?

Comment

thanks! Morgen eens op zoek gaan naar APC en eens proberen...

Ook bruikbaar voor dezelfde zwarte vlekken op grijs leder? Gezien de benaming neem ik aan van wel?

Comment

• Tis een allesreiniger dus je kan dat zeker doen. Pas op dat degene die je gebruikt zeker niet te krachtig is. Beter eerst te zwak beginnen...

Comment

Tis een allesreiniger dus je kan dat zeker doen. Pas op dat degene die je gebruikt zeker niet te krachtig is. Beter eerst te zwak beginnen...
                                        thanks voor de tip!

als ik nu iets in jullie webshop bestel, wanneer geraakt dat dan in het verre Limburg? Als dat nog deze week lukt bestel ik het zo! Zou die kar graag asap willen verkopen

edit: ofwel moet ik eens tot in Oudenaarde komen, had me graag eens over wat meer zaken geïnformeerd, heb het er nog met Tommetje over gehad... eens zien of ik dat met iets kan combineren.

Comment

We hadden zelfs als één van de eerste de nieuwe reeks.

http://www.wax-it.be/webshop/winkel....anufacturer=12
                                          sorry, ik had even in je webshop moeten kijken voor ik antwoord gaf

Comment

Working...
                                          X