Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alhoewel ik mijn BBS velgen vrij regelmatig poets, heb ik nu toch enkele plekjes met remstof die ik er niet zo goed meer af krijg, dus mijn vragen:

- Wat kan ik het beste gebruiken om dit er toch nog af te krijgen?
    - En wat kan ik het best gebruiken om een velg te reinigen? Ik vermoed met borstel, maar welke is dan aan te raden?

Ik heb zelf een tijdje zo'n goedkope borstel van de Halfords gebruikt, maar die is achteraf toch niet zo goed bevallen. Deze was ook veel te dik voor de kleine hoekjes van de BBS velgen. Momenteel gebruik ik dan maar een spons, maar dat is waarschijnlijk weer wat te zacht om de velg grondig te kunnen reinigen.
    Ik zit er ook aan te denken om een soort van beschermmiddel te gebruiken waardoor vuil zich minder goed gaat kunnen hechten aan de velgen.
    Last edited by SToRM81; 15/05/2011, 16:20.
    '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Hoe zit dat eigenlijk met de verhoudingen van PB APC?

Ik hoor soms dat je voor sommige zaken meer moet aflengen dan andere zaken...

Ik gebruik het voor:
      - motor
      - vloermatten, lederen zetels en cabriokappen
      - kunststof exterieur + wielkassen
      - alvorens te kleien, wassen met APC (wagen + velgen)
      Last edited by DJ Oli; 16/05/2011, 16:08.

Comment

• Op het carclean forum kom je deze verhoudingen van de moderator tege:

1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)
        1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
        1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
        1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
        1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen
        2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
        1998 Saab 9-3 TiD (sold)
        1993 Saab 900i aero (sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dessel Bekijk Berichten
          Op het carclean forum kom je deze verhoudingen van de moderator tege:

1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)
          1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
          1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
          1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
          1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen

nochtans zijn de meest gebruikte verdunningen 1/10 en 1/4.
          1/10 : voor alles dat niet zwaar vervuild is en 1/4 voor de motorruimte en dergelijke.

puur als het echt niet lukt met vorige combo's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
            Alhoewel ik mijn BBS velgen vrij regelmatig poets, heb ik nu toch enkele plekjes met remstof die ik er niet zo goed meer af krijg, dus mijn vragen:

- Wat kan ik het beste gebruiken om dit er toch nog af te krijgen?
            - En wat kan ik het best gebruiken om een velg te reinigen? Ik vermoed met borstel, maar welke is dan aan te raden?

Ik heb zelf een tijdje zo'n goedkope borstel van de Halfords gebruikt, maar die is achteraf toch niet zo goed bevallen. Deze was ook veel te dik voor de kleine hoekjes van de BBS velgen. Momenteel gebruik ik dan maar een spons, maar dat is waarschijnlijk weer wat te zacht om de velg grondig te kunnen reinigen.
            Ik zit er ook aan te denken om een soort van beschermmiddel te gebruiken waardoor vuil zich minder goed gaat kunnen hechten aan de velgen.
            die remstofslijpdeeltjes laten zich erg gemakkelijk verwijderen met iron X (dit is zelfs PH-neutraal) niet zuur en lost die deeltjes na wat weken helemaal op. Je krijgt dan een purperen verkleuring. Het produkt is zelf kleurloos.
            lees hier maar eens : http://forum.carclean.nl/cc_postst99...fan-erbij.aspx

beschermen kan je met Poorboys wheelsealant...geeft mooie glans en is hittebestendig.
            er zijn ook nog andere goede merken: hier een vergelijkende test :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dessel Bekijk Berichten
              Op het carclean forum kom je deze verhoudingen van de moderator tege:

Vage verdunningen. Een 5 bussen APC in de rek hebben staan is ook een beetje dwaas.

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
              nochtans zijn de meest gebruikte verdunningen 1/10 en 1/4.
              1/10 : voor alles dat niet zwaar vervuild is en 1/4 voor de motorruimte en dergelijke.

puur als het echt niet lukt met vorige combo's

Ik gebruik ook 1:10 en 1:4 (Meguiars, niet PB's).
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                die remstofslijpdeeltjes laten zich erg gemakkelijk verwijderen met iron X (dit is zelfs PH-neutraal) niet zuur en lost die deeltjes na wat weken helemaal op. Je krijgt dan een purperen verkleuring. Het produkt is zelf kleurloos.

beschermen kan je met Poorboys wheelsealant...geeft mooie glans en is hittebestendig.
                http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=259
                Thanks! Ik zal het eens bekijken
                Last edited by SToRM81; 16/05/2011, 19:36.
                '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten

http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=259
                  Het stinkt wel gigantisch! Brake Duster van Wolf Chemical's is op dat vlak stukken beter, het loopt momenteel in test bij ons.

Comment

• Echt niet normaal die stank hè
                    Heb het een tijd geleden gebruikt op mijn velgen en zelfs een week later rook ik het buiten nog op de oprit
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Echt niet normaal die stank hè
                      Heb het een tijd geleden gebruikt op mijn velgen en zelfs een week later rook ik het buiten nog op de oprit
                      de nieuwe versie stinkt al een pak minder. Ik gebruik hem dan ook alleen maar buiten.
                      Op m'n eigen velgen heb ik hem niet nodig, die zitten goed beschermd in vele laagjes wheelsealant.

Een simpel sopje van autoshampoo en een zachte borstel volstaan

Comment

• We hebben die v2.0 ook getest en 't is in mijn ogen nog te erg om het product zo te verkopen.

Comment

• @ Simoni zoals reeds gezegd tegen Tom niet te lang blijven testen maar verkopen die Decon Gel. Mag trouwens ook op het koetswerk worden toegepast. By the way alle produkten van Wolf's interesseren me. Zeker als je de prijzen ziet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                            Het stinkt wel gigantisch! Brake Duster van Wolf Chemical's is op dat vlak stukken beter, het loopt momenteel in test bij ons.
                            Hmmm... en dat is qua werking verder hetzelfde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                              @ Simoni zoals reeds gezegd tegen Tom niet te lang blijven testen maar verkopen die Decon Gel. Mag trouwens ook op het koetswerk worden toegepast. By the way alle produkten van Wolf's interesseren me. Zeker als je de prijzen ziet.
                              Er zijn nog wat producten die niet helemaal voldoen aan de verwachtingen, Iron X mag je overigens ook op de gehele wagen gebruiken hoor. Voorlopig zal het nog even duren voor we alles genoeg en voldoende hebben kunnen testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                We hebben die v2.0 ook getest en 't is in mijn ogen nog te erg om het product zo te verkopen.
                                Ja die geur van rot fruit helpt idd niet zo erg
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Wat denken de heren detailers van dit?

http://www.coolcoups.be/vilvoorde (enkel op de frontpage tot en met 18/05).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Wat denken de heren detailers van dit?

http://www.coolcoups.be/vilvoorde (enkel op de frontpage tot en met 18/05).
                                    Wat denk je nu zelf ...

Met alle respect, maar wij kunnen nog niet eens een auto deftig wassen voor €40 ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                                      Hmmm... en dat is qua werking verder hetzelfde?
                                      Yup, werking is exact dezelfde.

Laat ons zeggen dat het voor 80% hetzelfde product is.

Wolfs moet je gewoon iets langer laten inwerken dan Iron X.
                                      Maar er hangt geen slechte geur meer aan, en dat is volgens mij het grootste voordeel.

Ow, en hij is bijna de helft goedkoper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Wat denk je nu zelf ...

Met alle respect, maar wij kunnen nog niet eens een auto deftig wassen voor €40 ...
                                        De normale prijs is € 276 hé En via CoolCoups kan je wel meer zo'n mooie zaak doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          De normale prijs is € 276 hé En via CoolCoups kan je wel meer zo'n mooie zaak doen.
                                          Ik zal het zo zeggen, we hebben al meer dan 1 "lente kuur" resultaat mogen herstellen hier.

Reken gewoon even uit hoeveel uur ze voor zo een prijs aan uw wagen bezig kunnen zijn en hoelang je er zelf zou over doen.
                                          Hangt er vanaf wat jij als resultaat wenst natuurlijk

Misschien zijn wij TE precies op dat vlak, maar we zien het hier elke dag wat voor schade zo een "goedkope" details kunnen aanrichten.
                                          Foto's genoeg op onze website en flickr zou ik zeggen

Comment

Working...
                                          X