Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichtenwaar schrijf ik me in?
Comment
-
Ik ben op zoek naar een ruimte (ruimte is het verkeerde woord, maar hier bij de werkplaats is er beperkte parkeergelegenheid) om ook een detaildag / clinic in het leven te roepen. Dit aan de kanten van het land, namelijk bij Limburg (net over de grens in NL).
Even kijken hoe of wat, ik kom er op terug
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk BerichtenIk ben op zoek naar een ruimte (ruimte is het verkeerde woord, maar hier bij de werkplaats is er beperkte parkeergelegenheid) om ook een detaildag / clinic in het leven te roepen. Dit aan de kanten van het land, namelijk bij Limburg (net over de grens in NL).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk BerichtenIk ben op zoek naar een ruimte (ruimte is het verkeerde woord, maar hier bij de werkplaats is er beperkte parkeergelegenheid) om ook een detaildag / clinic in het leven te roepen. Dit aan de kanten van het land, namelijk bij Limburg (net over de grens in NL).
Comment
-
Nog iemand ervaring met de Daytona Speed Master Wheel Brush?
Heb hem vandaag voor de eerste keer gebruikt op mijn zwarte multispaak (unilak) velgen, op de voorkant heb ik gewoon de Swissvax wheel brush gebruikt en daar zie ik niets van krassen maar tussen de spaken zie ik miniscule krassen die volgens mij enkel en alleen van de Daytona wheel brush kunnen zijn.
Dit zou een krasvrije borstel zijn maar blijkbaar dus niet, velgen zijn zeker eerst een kwartier afgespoten geweest en ik heb meer dan genoeg shampoo gebruikt.
Best wel kut dat ik nu al krassen zie en ze zijn voor de eerste keer gewassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenNog iemand ervaring met de Daytona Speed Master Wheel Brush?
Heb hem vandaag voor de eerste keer gebruikt op mijn zwarte multispaak (unilak) velgen, op de voorkant heb ik gewoon de Swissvax wheel brush gebruikt en daar zie ik niets van krassen maar tussen de spaken zie ik miniscule krassen die volgens mij enkel en alleen van de Daytona wheel brush kunnen zijn.
Dit zou een krasvrije borstel zijn maar blijkbaar dus niet, velgen zijn zeker eerst een kwartier afgespoten geweest en ik heb meer dan genoeg shampoo gebruikt.
Best wel kut dat ik nu al krassen zie en ze zijn voor de eerste keer gewassen.
Ben je zeker dat het krassen zijn ? Maw, kan het zijn dat het vuile stepen zijn ?
Als het kan, kom gerust eens langs, dan bekijk ik het wel even samen met jou
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIk gebruik zelf de daytona en ik heb het nog niet opgemerkt ...
Ben je zeker dat het krassen zijn ? Maw, kan het zijn dat het vuile stepen zijn ?
Als het kan, kom gerust eens langs, dan bekijk ik het wel even samen met jou
Je moet goed kijken dat wel en er zit voorlopig geen wheel sealant op.
Comment
-
Net even foto's genomen van de velgen en ik geloofde mijn ogen niet.
De velgen staan al vol met swirls, en dat kan niet van mij zijn. Heb ze gisteren voor de eerste keer gewassen. Nu ja zwart blijft een pain in the ass ov proper te houden en zeker op velgen maar dit gaat er wel over.
Comment
-
Kan toch ook niet enkel van de velgenborstel zijn hè. De centercap is ook gekrast2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenKan toch ook niet enkel van de velgenborstel zijn hè. De centercap is ook gekrast
Het blijft mij een raadsel hoe erg ze het kunnen verkloten. Het lijkt net of ze er met een schuurborstel hebben opgezeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenDat is wat ik bedoel, waarschijnlijk tijdens de poetsbeurt van de dealer (extern poetsbedrijf).
Het blijft mij een raadsel hoe erg ze het kunnen verkloten. Het lijkt net of ze er met een schuurborstel hebben opgezeten.
Of misschien zelf zo een borstel op een karcher
Je houdt het niet voor mogelijk !
Afhalen en met een excenter en kleine pad polieren ... zo ziet het er naar uit
Altijd welkom daarvoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenDat is wat ik bedoel, waarschijnlijk tijdens de poetsbeurt van de dealer (extern poetsbedrijf).
Zou dat niet lukken met wat elbow grease Bert? Ik zou ze idd wel even afhalen2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Binnenkort ga ik m'n wagen nog eens onder handen nemen:
- kleien
- minieme wasstrepen manueel proberen verwijderen / corrigeren.
- polish
- sealant
- wax
De meeste producten heb ik al (blackfire polish, sealant en wax). Nu vroeg ik me af wat ik het best kan gebruiken om die kleine krasjes te verwijderen ? Voor mijn auto is het Audi-lak, mijn ouders hebben BMW. Waarschijnlijk beiden even hard.
Aangezien ik geen poliermachine heb, zal ik het proberen om met de hand te doen.
De klei moet ik ook nieuw hebben, ik weet alleen niet meer van welk merk dat vorige keer was. Was iets in een doorschijnend plastiekske zonder opdruk, kan dat Poorboys geweest zijn ?
Aangezien mijn pads ook wat "versleten" zijn, zal ik die ook nieuw aanschaffen. Welke gebruik ik best voor de polish, sealant en wax + welke doeken gebruik ik het best ?
Bestelling zal wsl net als vorige keer via Wax-it gaan.
Comment
-
Zijn er tot nu toe gekende problemen met de tweede generatie G220 van Meguiars? De mijne heeft deze namiddag de geest gegeven.
Eerst kwam hij niet meer op toeren, nu krijg ik hem niet meer aan. Hij is wel nog in garantie denk ik (hoop ik). 't Zou een serieuze bummer zijn moest die kapot zijn, machientje heeft me al bakken genot gebracht!
Filmpje volgt.
Comment
Comment