Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Op de vooruit van de 330d zit iets wit dat ongeloofelijk hard plakt.
Geraakt er bijna niet af, hoe het best dat eraf krijgen ?
Enig idee wat het is? Wegenverf?
Het voordeel van glas is dat je er wel wat op kunt experimenteren zonder schade. Ik zou proberen met kleien, of een teerverwijderaar, of ruitenreiniger, of voorzichtig met een scheermesje of...
Het voordeel van glas is dat je er wel wat op kunt experimenteren zonder schade. Ik zou proberen met kleien, of een teerverwijderaar, of ruitenreiniger, of voorzichtig met een scheermesje of...
Dit beantwoordt deels mijn vraag maar toch voor de zekerheid: de ruiten mogen ook gekleid worden? binnenkort ga ik een setje gaan halen en de wagen es énorm onder handen nemen, vandaar mijn vraag.
Wat zijn uw bevindingen daarvan in vgl. met een halogeen lamp?
Je ziet meer lokale en fijnere schade, hazing en hologrammen zijn sneller duidelijk. Halogeenlampen zijn goed voor diepe krassen en algemene schade.
Groot nadeel aan dit type lamp is de batterij en de duurzaamheid daarvan. Draagbare lampen presteren meestal enkel goed genoeg als hun batterijen volledig vol zijn.
Ik ben een van die mensen die geen kaas van detailling gegeten heeft, en probeert om de paar weken de auto voorzichtig te wassen (oa. twee emmer methode heb ik hier al ergens opgepikt). Ik zou langzaamaan een stapje verder willen gaan:
- volgens de regels van de kunst wassen
- ev. clayen (veel last van teerplekjes op de beige lak acher de voor-/achterwielen)
- waxen/sealen
Ondertussen heb ik me wat ingelezen op de wax-it site omtrent de Werkstat methode, die me hier eerder aangeraden is. De bedoeling is om een Mercedes-Benz W204 met een beige lak en een BMW E90 met een grijsgroene lak (Tasman) die in augustus geleverd wordt te onderhouden.
Ik kom tot het volgende winkellijstje:
Wassen:
Basic Washkit
Washandschoen
1 x Lambswool Sheepskin Wash Mitt
1 x Poorboy's Microfibre Wash Mitt
Shampoo
1 x JEFFS Werkstat Auto Body Wash
Droogdoek
1 x Dragon Fibre Big Blue III Super Drying Towel
EZ Detail Wheel Brush klein
Werkstat methode:
JEFFS Werkstat Prime Acrylic
Poorboy's Microfibre Applicator Pad
JEFFS Werkstat Acrylic Jett Trigger
Poorboy's Super Thick & Plush Towel
JEFFS Werkstat Acrylic Glos
Poorboy's Deluxe Mega Towel
Wat denken jullie van dit lijstje?
Enkele vraagjes die ik nog heb:
De Werkstat Acryl glos wilde ik ook als quick detailer gebruiken bij het drogen na de wasbeurt. Juist of niet?
Hoe moet ik de verschillende handschoenen en doeken onderhouden? Wasmachine? Met de hand wassen? Spoelen in zuiver water? vochtig (wol) of droog (de andere doeken) wegleggen?
Die Applicator pads, zijn die voor eenmalig gebruik, of kunnen die ook onderhouden en herbruikt worden?
Ik heb hierboven kleien niet opgenomen (de W204 is bijna een jaar oud, met een basic wasbeurt om de paar weken), omdat ik veronderstel dat de Werkstat Prime Acrylic deze stap op zich neemt. Correct? Of kan ik toch best eerst kleien en daarna pas de volledige Werkstat doorlopen?
Bedankt alvast om mijn waslijst aan vragen door te nemen!
Ondertussen heb ik me wat ingelezen op de wax-it site omtrent de Werkstat methode, die me hier eerder aangeraden is. De bedoeling is om een Mercedes-Benz W204 met een beige lak en een BMW E90 met een grijsgroene lak (Tasman) die in augustus geleverd wordt te onderhouden.
Ik kom tot het volgende winkellijstje:
Wassen:
Basic Washkit
Washandschoen
1 x Lambswool Sheepskin Wash Mitt
1 x Poorboy's Microfibre Wash Mitt
Shampoo
1 x JEFFS Werkstat Auto Body Wash
Droogdoek
1 x Dragon Fibre Big Blue III Super Drying Towel
EZ Detail Wheel Brush klein
Werkstat methode:
Poorboy's Microfibre Applicator Pad
Poorboy's Super Thick & Plush Towel
Poorboy's Deluxe Mega Towel
Wat denken jullie van dit lijstje?
Enkele vraagjes die ik nog heb:
De Werkstat Acryl glos wilde ik ook als quick detailer gebruiken bij het drogen na de wasbeurt. Juist of niet?
Hoe moet ik de verschillende handschoenen en doeken onderhouden? Wasmachine? Met de hand wassen? Spoelen in zuiver water? vochtig (wol) of droog (de andere doeken) wegleggen?
Die Applicator pads, zijn die voor eenmalig gebruik, of kunnen die ook onderhouden en herbruikt worden?
Ik heb hierboven kleien niet opgenomen (de W204 is bijna een jaar oud, met een basic wasbeurt om de paar weken), omdat ik veronderstel dat de Werkstat Prime Acrylic deze stap op zich neemt. Correct? Of kan ik toch best eerst kleien en daarna pas de volledige Werkstat doorlopen?
Bedankt alvast om mijn waslijst aan vragen door te nemen!
Antwoord op de vragen:
Juist
Uitspoelen met de hand of wasmachine op 30 graden zonder wasverzachter. Daarna laten drogen
Die applicators kan je meermaals gebruiken
Prime neemt een deel op zich, maar kleien is altijd veel efficiënter. Het hoeft echter niet maar is wel aangeraden.
Ik zou je lijstje nog aanpassen naar:
+ Poorboy's Microfibre Applicator Pad (aanbrengen prime)
+ Poorboy's Super Thick & Plush Towel (afnemen prime
+ Poorboy's Deluxe Mega Towel (of andere zachte waxdoek)
+ Poorboy's Deluxe Mega Towel (of andere zachte waxdoek
Prime neemt een deel op zich, maar kleien is altijd veel efficiënter. Het hoeft echter niet maar is wel aangeraden.
Ok, dus best kleien. Dit is vooral de eerste keer dat ik met Werkstat methode begin van belang, veronderstel ik?
Welke klei raden jullie aan (auto ongeveer een jaar oud, nog geen klei gezien)? Heb ik hier ook terug een andere microvezeldoek voor nodig, of kan ik er een gebruiken die al in mijn lijstje staat? Ook hier de Werkstat Acryl Glos gebruiken? Mss dan best direct twee bussen hiervan bestellen?
Ik zou je lijstje nog aanpassen naar:
+ Poorboy's Microfibre Applicator Pad (aanbrengen prime)
+ Poorboy's Super Thick & Plush Towel (afnemen prime
+ Poorboy's Deluxe Mega Towel (of andere zachte waxdoek)
+ Poorboy's Deluxe Mega Towel (of andere zachte waxdoek
Dat komt neer op mijn lijstje, maar in de juiste volgorde gezet? Wil dit zeggen dat ik best twee Mega Towels aanschaf, of kan ik die van de Jett ook voor de Glos gebruiken?
En worden die na gebruik dan ook uitgespoeld?Ok, dus best kleien. Dit is vooral de eerste keer dat ik met Werkstat methode begin van belang, veronderstel ik?
Welke klei raden jullie aan (auto ongeveer een jaar oud, nog geen klei gezien)? Heb ik hier ook terug een andere microvezeldoek voor nodig, of kan ik er een gebruiken die al in mijn lijstje staat? Ook hier de Werkstat Acryl Glos gebruiken? Mss dan best direct twee bussen hiervan bestellen?
Dat komt neer op mijn lijstje, maar in de juiste volgorde gezet? Wil dit zeggen dat ik best twee Mega Towels aanschaf, of kan ik die van de Jett ook voor de Glos gebruiken?
Die worden na gebruik ook gewassen ja.
Kleien moet je niet veel doen, maar de eerste keer is het wel interessant om alle vuil wat vastgehecht is te verwijderen. Je kan kiezen uit
Gloss-it Green Clay (Zacht) of Poorboy's Clay (medium) in combinatie met een kleimiddel zoals Spray&Wipe.
Dit kan je drogen met je normale droogdoek.
Jet en Glos kan je met dezelfde doek doen, maar de doek mag geen Jet meer bevatten wanneer je de Glos aanbrengt, daarom zijn twee stuks makkelijk. Als je natuurlijk na de Jet geen Glos aanbrengt maar dat houdt voor de volgende wasbeurt dan kom je toe met 1 stuk.
Kleien moet je niet veel doen, maar de eerste keer is het wel interessant om alle vuil wat vastgehecht is te verwijderen. Je kan kiezen uit
Gloss-it Green Clay (Zacht) of Poorboy's Clay (medium) in combinatie met een kleimiddel zoals Spray&Wipe.
Dit kan je drogen met je normale droogdoek.
Jet en Glos kan je met dezelfde doek doen, maar de doek mag geen Jet meer bevatten wanneer je de Glos aanbrengt, daarom zijn twee stuks makkelijk. Als je natuurlijk na de Jet geen Glos aanbrengt maar dat houdt voor de volgende wasbeurt dan kom je toe met 1 stuk.
Ok, thx voor de bijkomende info. Nog een vraagje: hoe zit het met deze produkten op glas, rubber, plastiek en chroom? Kan het kwaad als er (per ongeluk) iets van deze produkten op niet gelakte delen terecht komt?
Comment