Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

De titel zegt alles denk ik.

Ik zal de spits maar afbijten.

Wat doe ik het best na het detailen met men microvezeldoeken?

Kheb ze nu gewassen maar mag dat? Hij voelt nu wat ruwer aan dan men ongebruikte.

In het wasmachien zonder wasverzachter en vloeibaar wasmiddel op een graad of 40.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oei, is aan ons ma vragen hoe ze die gewassen heeft tzal wel met wasmiddel zijn denk ik.

Kan ik ze ook gewoon uitspoelen in een emmer water en dan in de droogkast steken?

Comment

Uw ma mag ze best met een wasmiddel wassen hoor......moet ook wel willen ze schoon worden

Belangrijk is dat er géén wasverzachter in zit.
        Gebruik een vloeibaar wasmiddel, dus niet het waspoeder. De korreltjes kunnen verstrikt raken in de microvezel structuur en zeg dan maar bye bye tegen uwe finish

Zelf was ik de doeken altijd op het 40 graden programma met een fijn wasmiddel. Zo nu en dan was ik ze eerst handmatig met een microvezel restorer, dit om het klitten van de microvezels te voorkomen. Ze zijn nog altijd netjes schoon en ook nog altijd even zacht.

Comment

Ik zie net dat ze van die Ariel tabletten gebruikt.

Wilt dit nu zeggen dak dien doek mag wegsmijten.

Khad er ne work towel, waffle weave en deluxe mega towel ingesmeten. Vooral de deluxe mega towel voelde niet meer zo zacht aan, bij de andere 2 voelde ik geen verschil.

Comment

Ik had mijn zinsbouw wat ongelukkig gekozen zie ik net.
            Ik bedoelde dus idd zonder wasverzachter en MET vloeibaar wasmiddel...
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

zo doe ik da ook idd

washmitt idem

Comment

Bij mij gaat ook alles in de machine, doeken, pads, washmitt, etc
                Zoals gezegd, 40gr. laag toerental, wat vloeibaar wasmiddel en Microvezel Restorer.
                Machine pads meestal even onder de kraan uitspoelen met wat APC en een tandenborstel en dan om de zoveel tijd even goed reinigen in de machine.

Misschien interessant topic;
                Het Autodetailing.nl-forum is per 8 april 2016 gestopt en al het verkeer is doorgestuurd naar het forum van Carclean.com. Daarom land je nu op deze tussenpagina. Had je een account op het Autodetailing.nl forum en nog geen account op het Carclean.com forum en wil je hier deelnemen? Dan moet...

Comment

Nu weet ik hoe men materiaal te wassen.

Maar kan dat nu kwaad dat het 1 keer gewassen is met ariel tabletten i.p.v vloeibaar wasmiddel?

Comment

In feite niet, maar kijk uw doeken goed na of er geen korreltjes zijn achtergebleven. Dat gaat funest zijn voor uw finish en dat moeten we niet hebben

Voor de rest wassen volgens onze tips en niets om u zorgen over te maken.

Comment

Volgende vraag:

Hoe kuist men best de ruiten van een auto?

Ik vind zo ne glass-cleaner eigenlijk toch ni zo doeltreffend als het aankomt op het verwijderen van insecten edm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Volgende vraag:

Hoe kuist men best de ruiten van een auto?

Ik vind zo ne glass-cleaner eigenlijk toch ni zo doeltreffend als het aankomt op het verwijderen van insecten edm.
                        Bug squash ... ik gebruik de gele kant van nen shmitt op de ruiten. Easy

Comment

Hoe kan ik zwarte strepen door het in- en uitstappen aan de binnenkant van mijn deuren verwijderen? APC?

Comment

Waar kan je Microvezel Restorer eigenlijk kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                              Hoe kan ik zwarte strepen door het in- en uitstappen aan de binnenkant van mijn deuren verwijderen? APC?
                              Teerverwijderaar. Of een cleaner (jeffs prime, of dodo juice prime in mij geval )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                                Waar kan je Microvezel Restorer eigenlijk kopen?
                                Pinnacle heeft er een.

Je kan deze bij Tim van carclean.nl bestellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Teerverwijderaar. Of een cleaner (jeffs prime, of dodo juice prime in mij geval )
                                  Zou deze zijn werk ook goed doen? Is er een verschil in producten voor een beige interieur?

De Dodo Juice prime kan ik precies niet terug vinden in je webshop...

Comment

http://www.wax-it.be/catalog/product...e716e47d58c21a Deze is 't

Comment

Bedankt.

Comment

how how , wacht !

Is het voor op kunststof ?

Ik heb je verkeerd verstaan, ik dacht dat je op de deurdrempel bedoelde, dus lak !

Als het op kunststof is idd beter de blackfire Interior cleaner of APC.

Comment

Working...
                                        X