Oorspronkelijk geplaatst door TomT
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenah, de bewuste kar aan het doen?
De auto waar jij het over hebt wou ik ergens volgende week doen, al zal ik zien wanneer ik nu m'n machien terug heb. Ik ga het maandag opsturen. De geplande details zullen wat uitgesteld moeten worden vrees ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk BerichtenGewoon contact opnemen met Meguiars of waar je hem gekocht hebt, normaal worden deze zonder problemen teruggenomen en vervangen door een nieuw toestel !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk BerichtenBinnenkort ga ik m'n wagen nog eens onder handen nemen:
- kleien
- minieme wasstrepen manueel proberen verwijderen / corrigeren.
- polish
- sealant
- wax
De meeste producten heb ik al (blackfire polish, sealant en wax). Nu vroeg ik me af wat ik het best kan gebruiken om die kleine krasjes te verwijderen ? Voor mijn auto is het Audi-lak, mijn ouders hebben BMW. Waarschijnlijk beiden even hard.
Aangezien ik geen poliermachine heb, zal ik het proberen om met de hand te doen.
De klei moet ik ook nieuw hebben, ik weet alleen niet meer van welk merk dat vorige keer was. Was iets in een doorschijnend plastiekske zonder opdruk, kan dat Poorboys geweest zijn ?
Aangezien mijn pads ook wat "versleten" zijn, zal ik die ook nieuw aanschaffen. Welke gebruik ik best voor de polish, sealant en wax + welke doeken gebruik ik het best ?
Bestelling zal wsl net als vorige keer via Wax-it gaan.
Als je manueel te werk gaat zou ik gewoon met de gloss enhancing polish blijven werken en niet upgraden naar de finishing polish. De meerwaarde van een zuivere polish (enkel korrel dus en geen fillers) haal je enkel met machinaal te werken.
Met de gloss enhancing polish haal je echt al een behoorlijk resultaat door manueel te werken.
Ik zou u ook de blackfire clay aanraden. Vorige keer had je idd de poorboys mee. Nu zijn die stukjes bijna dubbel zo groot als voorheen, maar enkel 30% meer in prijs ofzo
Pads en doekjes zou ik het volgende voorstellen.
Gloss enhancing polish:
- Blackfire Ultimate LSP pad (witte kant)
- Poorboys Thick & plush towel
Blackfire AFPP sealant:
- Blackfire Ultimate LSP pad (gele kant)
- Poorboys deluxe mega towel, of mega mega towel (dubbel zo groot)
Blackfire Wax:
- Blackfire Concourso applicator pad
- Poorboys deluxe mega towel, of mega mega towel (dubbel zo groot)
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenZijn er tot nu toe gekende problemen met de tweede generatie G220 van Meguiars? De mijne heeft deze namiddag de geest gegeven.
Eerst kwam hij niet meer op toeren, nu krijg ik hem niet meer aan. Hij is wel nog in garantie denk ik (hoop ik). 't Zou een serieuze bummer zijn moest die kapot zijn, machientje heeft me al bakken genot gebracht!
Filmpje volgt.
Had hetzelfde met de mijne en bleek gewoon elec. fiche te zijn die los getrild was.2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIk gebruik zelf de daytona en ik heb het nog niet opgemerkt ...
Ben je zeker dat het krassen zijn ? Maw, kan het zijn dat het vuile stepen zijn ?
Als het kan, kom gerust eens langs, dan bekijk ik het wel even samen met jou
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenIk was al van plan nieuwe velgen te kopen binnen een maand of 2 normaal ook zwarte maar daar ga ik nog eens over nadenken , ik ga het is proberen met de hand en zien hoever ik geraak.
Afhalen en machinaal polieren heb ik voor de moment gewoon geen tijd voor.
Comment
-
@ Bert, Wax-It
Ik kocht vorige week bij u van Gliptone zowel de Leather Preserve als de Leather Cleaner en Leather Conditioner.
Hoevaak moet ik welke producten gebruiken voor een perfect zuiver, mat interieur?
De Leather Preserve maandelijks / tweewekelijks? en de Cleaner en Conditioner elke 6 maanden? Of stel jij andere gebruiken voor?
Comment
-
Wat je zelf voorstelt lijkt me goed. Veel hangt ook van welk kleur het leer heeft.
Een bleek Lemon interieur van BMW zal veel meer onderhoud vragen dan een zwart leer interieur. Gewoon omdat je op zo'n bleek interieur alles ziet.
Sowieso beginnen met die cleaner en daarmee es heel goed reinigen. De conditioner opbrengen en daarna die leather preserve gebruiken als onderhoud. Twee wekelijks is goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten- Poorboys Thick & plush towel
Zou ook nekeer een andere washmitt moeten hebben, ik zie er daar twee staan, zo een schuimding ofwel een "lamswollen". Wat is 't verschil juist ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk BerichtenIk zie die precies niet staan onder die benaming ?
Zou ook nekeer een andere washmitt moeten hebben, ik zie er daar twee staan, zo een schuimding ofwel een "lamswollen". Wat is 't verschil juist ?
Ivm de washmitt zijn er 3 mogelijkheden:
- Lamswol (zachtste, maar delicaat in onderhoud en gaat niet lang mee)
- Microfiber (duurzaam, meestal zacht)
- Shmitt (dit is een ander concept, ofwel vind je het super, ofwel haat je het ... proberen is de enige optie)
Ik raad aan een lamswollen handschoen te gebruiken op alle "mooie en propere" delen, en een microfiber handschoen voor "vuile" delen, zoals de zijlijsten onderaan, velgen, banden, wielkassen, ruiten, ...
Een lamswollen handschoen kan je best niet in de wasmachine gooien, een microfiber wel, vandaar dat je de lamswollen nooit smerig mag maken, want dan komt die nooit meer helemaal proper en riskeer je krassen bij de volgende wasbeurt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenDag Bert,
is de Gliptone Liquid Leather cleaner/conditioner kit ook te gebruiken op alcantara-leer?
Met wat breng je dit het best aan, met de 'Leather & Vinyl Scrub Brush' veronderstel ik?
je kan eventueel de leather preserver gebruiken, maar ik zou van Alcantara zoveel mogelijk afblijven met producten. Het is erg gevoelig, en enkel in geval van nood zou ik er met reinigingsproducten op gaan werken. Probeer het eerst zoveel mogelijk proper te krijgen met een vochtige microfiber.
Lukt dat niet probeer dan een kleine onopvallende testspot met Leather preserver of blackfire interior cleaner. Kom dat goed, kan je de hele zetel doen.
Comment
-
Zijn er zowat deftige Meguiar's producten/spullen?
(voornamelijk om gewoon een auto te wassen)
Aangezien er zondag in a'pen een stand is, mss eens wat spullen meepikken...(ik ben een complete beginner op dit vlak)Honda Civic Type R EP3 - 200pk
Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
Honda Civic Type R EP3 - 250pk
Honda Del Sol - 120pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk BerichtenZijn er zowat deftige Meguiar's producten/spullen?
(voornamelijk om gewoon een auto te wassen)
Aangezien er zondag in a'pen een stand is, mss eens wat spullen meepikken...(ik ben een complete beginner op dit vlak)
Maar waarom moet het Meguiars zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenMeguiars heeft degelijke producten hoor
Maar waarom moet het Meguiars zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenMeguiars heeft degelijke producten hoor
Maar waarom moet het Meguiars zijn ?Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenOmdat hij zondag in A'pen toevallig langs een stand van Meg's passeert misschien.
Maar, hebben zij ook washmitts enzo? En goede autoshampoo? Of zeg je dan van "dan kan je beter merk x uit mijn webshop nemen"?Honda Civic Type R EP3 - 200pk
Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
Honda Civic Type R EP3 - 250pk
Honda Del Sol - 120pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk BerichtenYep, omdat zij een stand hebben op de dreamcar.tv day...
Maar, hebben zij ook washmitts enzo? En goede autoshampoo? Of zeg je dan van "dan kan je beter merk x uit mijn webshop nemen"?
Maar persoonlijk zou ik het anders aanpakken
Comment
Comment