Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Die natty's heb ik ook vorige week op de wagen aangebracht...
Is een heel makkelijke en leuke wax voor het geld! Alleen zeker niet te dik aanbrengen!!!! want anders ga je zwoegen om hem eraf te krijgen :p
Die natty's heb ik ook vorige week op de wagen aangebracht...
Is een heel makkelijke en leuke wax voor het geld! Alleen zeker niet te dik aanbrengen!!!! want anders ga je zwoegen om hem eraf te krijgen :p
idd, heb ik ook al mogen ondervinden.
heb trouwens daarstrak m'n velgen onder handen genomen. eerst nog eens snel proper gemaakt (hij is afgelopen weekend net gewassen). dan ben ik de velgen beginnen kleien in een poging om die kleine zwarte spikkeltjes eraf te kunnen krijgen. ze hebben er sowieso niet veel last van, wegens geregelde wasbeurten. enkele zijn eraf gegaan, andere waren dan weer hardnekkiger. vervolgens ben ik er met SSR1 over gegaan. ik heb hier namelijk nog een bus SSR1 staan, die in de loop der tijd meer en meer op Fristi is gaan lijken (lopend). voor de wagen zelf heb ik me inmiddels bij nonkel Bert een nieuwe bus SSR1 aangeschaft (het citroenflesje ) en die oude SSR1 (de roze) hou ik dan voor de velgen.
uiteindelijk heb ik ze nog ingetukt met een laagje Poorboy's Wheel Sealant.
ma man, zo zacht en gladjes da die nu aanvoelen......
alle gekheid op een stokje.... ik die dan dacht da ik vroeger goe nen auto kon wassen...... HAH!
heb trouwens daarstrak m'n velgen onder handen genomen. eerst nog eens snel proper gemaakt (hij is afgelopen weekend net gewassen). dan ben ik de velgen beginnen kleien in een poging om die kleine zwarte spikkeltjes eraf te kunnen krijgen. ze hebben er sowieso niet veel last van, wegens geregelde wasbeurten. enkele zijn eraf gegaan, andere waren dan weer hardnekkiger. vervolgens ben ik er met SSR1 over gegaan. ik heb hier namelijk nog een bus SSR1 staan, die in de loop der tijd meer en meer op Fristi is gaan lijken (lopend). voor de wagen zelf heb ik me inmiddels bij nonkel Bert een nieuwe bus SSR1 aangeschaft (het citroenflesje ) en die oude SSR1 (de roze) hou ik dan voor de velgen.
uiteindelijk heb ik ze nog ingetukt met een laagje Poorboy's Wheel Sealant.
ma man, zo zacht en gladjes da die nu aanvoelen......
alle gekheid op een stokje.... ik die dan dacht da ik vroeger goe nen auto kon wassen...... HAH!
Ik heb ook nog een roze SSR1 bus, is er veel verschil met de nieuwe dan?
De mijne lijkt inderdaad ook meer op fristi, er lijkt helemaal niks van korel in te zitten. Maar om te finishen lijkt me dat toch meer dan voldoende.
De nieuwe SSR1 maakt gebruik van de nieuwe korrel technologie, nl. Nano korrels.
In polishes dienen korrels te zitten om de correctie te bekomen. Vroeger werd vooral gebruik gemaakt van gemalen botten enzo. Dit levert dus een korrel op die nooit 2 maal hetzelfde is wat het moeilijk maakt een consistent product af te leveren. Daarom waren ze beperkt in korrelgrootte. Je bereik blijft namelijk klein en je korrel breekt niet volledig als er wat groottere tussen zitten.
De nieuwe polishes (zoals blackfire al langer heeft) bevatten nano technologie. Hierbij wordt de korrel op zo een mannier geproduceerd dat de korrels voor 99% dezelfde zijn. Dwz dat je dus zeker bent dat als je een bepaalde grootte van korrel hebt dat deze helemaal af te breken is.
Je kan dus met zekerheid zeggen dat als je de korrels x µm groot maakt deze helemaal af te breken zijn, of toch tot x µm kunnen afgebroken worden.
Dit zorgt ervoor dat je het maximale rendement uit een polish kan halen.
Toegepast op SSR1 wil dit zeggen dat ze een maximale grootte van korrel hebben genomen die helemaal afbreekt.
SSR1 heeft dus een groottere korrel gekregen en breekt nog steeds volledig af.
Resultaat => héél fijne afwerkingspolish met meer correctie kracht !
Ik heb m'n wagen al een paar keer volledig behandeld (met de blackfire producten), maar nu vroeg ik me toch af.
Wat zijn eigenlijk de tijden om over te gaan tot het afbuffen (opwrijven) van de polish, sealant, carnauba ?
Ik dacht:
- polish: meteen na aanbrengen per paneel (wipe on, wipe off ;-))
- sealant: aanbrengen op paneel, laten "dof" worden en dan afwrijven
- wax: meteen na aanbrengen per paneel.
Ik had eens ergens gelezen dat wax-it de sealant (van blackfire) er pas na een half uur afwrijft ?
Ook qua aantal lagen, ik doe 1 laag sealant, 2 lagen carnauba.
Heeft het zin om 2 of meer lagen sealant aan te brengen ? Carnauba kan je natuurlijk zoveel opsmeren als je wil (laag per laag).
Ik laat normaal ook een paar uur tussen de sealant en carnauba, en nog meer tussen elke carnauba laag, is dit eigenlijk zinnig, of maakt dat niet uit ?
Ik heb m'n wagen al een paar keer volledig behandeld (met de blackfire producten), maar nu vroeg ik me toch af.
Wat zijn eigenlijk de tijden om over te gaan tot het afbuffen (opwrijven) van de polish, sealant, carnauba ?
Ik dacht:
- polish: meteen na aanbrengen per paneel (wipe on, wipe off ;-))
- sealant: aanbrengen op paneel, laten "dof" worden en dan afwrijven
- wax: meteen na aanbrengen per paneel.
Ik had eens ergens gelezen dat wax-it de sealant (van blackfire) er pas na een half uur afwrijft ?
Ook qua aantal lagen, ik doe 1 laag sealant, 2 lagen carnauba.
Heeft het zin om 2 of meer lagen sealant aan te brengen ? Carnauba kan je natuurlijk zoveel opsmeren als je wil (laag per laag).
Ik laat normaal ook een paar uur tussen de sealant en carnauba, en nog meer tussen elke carnauba laag, is dit eigenlijk zinnig, of maakt dat niet uit ?
De wax van Blackfire moet idd langer trekken dan sommige andere waxen.
Als ik m'n wagen wax met Blackfire ,wrijf ik gans de auto in en begin pas daarna af te vegen.
Mag gerust een uurtje blijven curen d8 ik.
Daartegenover bv met Poorboys Natty's moet je paneel per paneel werken.
Als je twijfelt wanneer je de wax mag afnemen ,doe dan de test met je vinger
2 laagjes wax is ideaal denk ik ,best 24 u tussen laten heb ik gehoord.
Klopt het dat je voor een harde VAG lak beter af bent met de Blackfire reeks dan met die van Poorboys? Zoja, hoe staan beide reeksen dan in verhouding?
Blackfire is inderdaad iets beter op de harde VAG lak. Feit is wel dat het product maar zo goed is als degene die 't aanbrengt hé. Een goed aangebrachte SSR is beter dan een slecht aangebrachte/ingewerkte Blackfire...
De Blackfire GEP is een heeel lichte finishing polish en glaze in één. Maar je moet niet verwachten om er krassen mee weg te halen. Het dient eerder om de lak heel zuiver te maken voor het aanbrengen van de sealant/wax.
Mijn G220 is binnen voor garantie, zoals jullie weten. Nu kan ik kiezen tussen opnieuw een G220 of een DAP500 inclusief zijhandgreep, D-handgreep + opbergtas.
Wat zouden jullie doen? Ik neig terug naar de G220.
Wil je weten welke producten je wanneer nodig hebt? Of de volgorde?
De volgorde, in dat opzicht is de Poorboys reeks wel een stuk makkelijker Ik vind het moeilijk om een lijn te zien tussen de verschillende merken. Ik heb wel al wat gezocht en heb volgende informatie gevonden:
heavy cut
Poorboys SSR3
Menzerna Power Gloss
Blackfire SRC Compound
Zolang je je gezond verstand gebruikt en begrijpt waar je mee bezig bent houdt dat geen risico's in. Zeker niet als je met een excenter werkt. Als je met een rotary gaat werken heb je meer kans op een 'ongelukje'.
Mijn G220 is binnen voor garantie, zoals jullie weten. Nu kan ik kiezen tussen opnieuw een G220 of een DAP500 inclusief zijhandgreep, D-handgreep + opbergtas.
Wat zouden jullie doen? Ik neig terug naar de G220.
Persoonlijk DAP500.
Ik heb net een batch V2's binnen gekregen en die vorige week even getest. Ze trillen toch een héél stuk minder dan de G220 hoor
Comment