Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    De lak is al helemaal uitgehard eens hij bij de dealer aankomt

    Het is enkel bij herspuiten dat je daar rekening moet mee houden.

    Maar ik zou na het wassen toch aanraden van eerst een cleaner / glaze te gebruiken om alles wat de dealer er zou hebben opgesmeerd te verwijderen.

    Zoniet dan zal je wax nooit mooi hechten, en zal je ook nooit het mooie resultaat hebben.
    Dus best eerst PB Blackhole,en daarna twee laagjes PB Natty's of Blackfire Wet Diamond All Finish Protecion. ( Is een donkergrijze wagen)

    Ok Thx Bert
    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
      Dus best eerst PB Blackhole,en daarna twee laagjes PB Natty's of Blackfire Wet Diamond All Finish Protecion. ( Is een donkergrijze wagen)

      Ok Thx Bert
      Yes

      Comment


      • Die natty's heb ik ook vorige week op de wagen aangebracht...
        Is een heel makkelijke en leuke wax voor het geld! Alleen zeker niet te dik aanbrengen!!!! want anders ga je zwoegen om hem eraf te krijgen :p

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
          Die natty's heb ik ook vorige week op de wagen aangebracht...
          Is een heel makkelijke en leuke wax voor het geld! Alleen zeker niet te dik aanbrengen!!!! want anders ga je zwoegen om hem eraf te krijgen :p
          idd, heb ik ook al mogen ondervinden.


          heb trouwens daarstrak m'n velgen onder handen genomen. eerst nog eens snel proper gemaakt (hij is afgelopen weekend net gewassen). dan ben ik de velgen beginnen kleien in een poging om die kleine zwarte spikkeltjes eraf te kunnen krijgen. ze hebben er sowieso niet veel last van, wegens geregelde wasbeurten. enkele zijn eraf gegaan, andere waren dan weer hardnekkiger. vervolgens ben ik er met SSR1 over gegaan. ik heb hier namelijk nog een bus SSR1 staan, die in de loop der tijd meer en meer op Fristi is gaan lijken (lopend). voor de wagen zelf heb ik me inmiddels bij nonkel Bert een nieuwe bus SSR1 aangeschaft (het citroenflesje ) en die oude SSR1 (de roze) hou ik dan voor de velgen.
          uiteindelijk heb ik ze nog ingetukt met een laagje Poorboy's Wheel Sealant.


          ma man, zo zacht en gladjes da die nu aanvoelen......


          alle gekheid op een stokje.... ik die dan dacht da ik vroeger goe nen auto kon wassen...... HAH!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
            idd, heb ik ook al mogen ondervinden.


            heb trouwens daarstrak m'n velgen onder handen genomen. eerst nog eens snel proper gemaakt (hij is afgelopen weekend net gewassen). dan ben ik de velgen beginnen kleien in een poging om die kleine zwarte spikkeltjes eraf te kunnen krijgen. ze hebben er sowieso niet veel last van, wegens geregelde wasbeurten. enkele zijn eraf gegaan, andere waren dan weer hardnekkiger. vervolgens ben ik er met SSR1 over gegaan. ik heb hier namelijk nog een bus SSR1 staan, die in de loop der tijd meer en meer op Fristi is gaan lijken (lopend). voor de wagen zelf heb ik me inmiddels bij nonkel Bert een nieuwe bus SSR1 aangeschaft (het citroenflesje ) en die oude SSR1 (de roze) hou ik dan voor de velgen.
            uiteindelijk heb ik ze nog ingetukt met een laagje Poorboy's Wheel Sealant.


            ma man, zo zacht en gladjes da die nu aanvoelen......


            alle gekheid op een stokje.... ik die dan dacht da ik vroeger goe nen auto kon wassen...... HAH!
            Ik heb ook nog een roze SSR1 bus, is er veel verschil met de nieuwe dan?

            De mijne lijkt inderdaad ook meer op fristi, er lijkt helemaal niks van korel in te zitten. Maar om te finishen lijkt me dat toch meer dan voldoende.

            Comment


            • De nieuwe SSR1 maakt gebruik van de nieuwe korrel technologie, nl. Nano korrels.

              In polishes dienen korrels te zitten om de correctie te bekomen. Vroeger werd vooral gebruik gemaakt van gemalen botten enzo. Dit levert dus een korrel op die nooit 2 maal hetzelfde is wat het moeilijk maakt een consistent product af te leveren. Daarom waren ze beperkt in korrelgrootte. Je bereik blijft namelijk klein en je korrel breekt niet volledig als er wat groottere tussen zitten.

              De nieuwe polishes (zoals blackfire al langer heeft) bevatten nano technologie. Hierbij wordt de korrel op zo een mannier geproduceerd dat de korrels voor 99% dezelfde zijn. Dwz dat je dus zeker bent dat als je een bepaalde grootte van korrel hebt dat deze helemaal af te breken is.

              Je kan dus met zekerheid zeggen dat als je de korrels x µm groot maakt deze helemaal af te breken zijn, of toch tot x µm kunnen afgebroken worden.
              Dit zorgt ervoor dat je het maximale rendement uit een polish kan halen.

              Toegepast op SSR1 wil dit zeggen dat ze een maximale grootte van korrel hebben genomen die helemaal afbreekt.
              SSR1 heeft dus een groottere korrel gekregen en breekt nog steeds volledig af.

              Resultaat => héél fijne afwerkingspolish met meer correctie kracht !

              Comment


              • en heb er al mee gewerkt op kleine pads (met de PC).

                goe spul!!

                Comment


                • Ik heb m'n wagen al een paar keer volledig behandeld (met de blackfire producten), maar nu vroeg ik me toch af.
                  Wat zijn eigenlijk de tijden om over te gaan tot het afbuffen (opwrijven) van de polish, sealant, carnauba ?

                  Ik dacht:
                  - polish: meteen na aanbrengen per paneel (wipe on, wipe off ;-))
                  - sealant: aanbrengen op paneel, laten "dof" worden en dan afwrijven
                  - wax: meteen na aanbrengen per paneel.

                  Ik had eens ergens gelezen dat wax-it de sealant (van blackfire) er pas na een half uur afwrijft ?

                  Ook qua aantal lagen, ik doe 1 laag sealant, 2 lagen carnauba.
                  Heeft het zin om 2 of meer lagen sealant aan te brengen ? Carnauba kan je natuurlijk zoveel opsmeren als je wil (laag per laag).
                  Ik laat normaal ook een paar uur tussen de sealant en carnauba, en nog meer tussen elke carnauba laag, is dit eigenlijk zinnig, of maakt dat niet uit ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                    Ik heb m'n wagen al een paar keer volledig behandeld (met de blackfire producten), maar nu vroeg ik me toch af.
                    Wat zijn eigenlijk de tijden om over te gaan tot het afbuffen (opwrijven) van de polish, sealant, carnauba ?

                    Ik dacht:
                    - polish: meteen na aanbrengen per paneel (wipe on, wipe off ;-))
                    - sealant: aanbrengen op paneel, laten "dof" worden en dan afwrijven
                    - wax: meteen na aanbrengen per paneel.

                    Ik had eens ergens gelezen dat wax-it de sealant (van blackfire) er pas na een half uur afwrijft ?

                    Ook qua aantal lagen, ik doe 1 laag sealant, 2 lagen carnauba.
                    Heeft het zin om 2 of meer lagen sealant aan te brengen ? Carnauba kan je natuurlijk zoveel opsmeren als je wil (laag per laag).
                    Ik laat normaal ook een paar uur tussen de sealant en carnauba, en nog meer tussen elke carnauba laag, is dit eigenlijk zinnig, of maakt dat niet uit ?
                    De wax van Blackfire moet idd langer trekken dan sommige andere waxen.
                    Als ik m'n wagen wax met Blackfire ,wrijf ik gans de auto in en begin pas daarna af te vegen.
                    Mag gerust een uurtje blijven curen d8 ik.
                    Daartegenover bv met Poorboys Natty's moet je paneel per paneel werken.
                    Als je twijfelt wanneer je de wax mag afnemen ,doe dan de test met je vinger
                    2 laagjes wax is ideaal denk ik ,best 24 u tussen laten heb ik gehoord.
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                    Comment


                    • Klopt het dat je voor een harde VAG lak beter af bent met de Blackfire reeks dan met die van Poorboys? Zoja, hoe staan beide reeksen dan in verhouding?

                      Blackfire Scratch Resistant Clear Finishing Polish = SSR1
                      Blackfire Scratch Resistant Clear Compound = SSR3

                      Klopt dit ongeveer? Wat is dan het nut van de Blackfire Gloss Enhancing Polish (Is dit dan ongeveer SSR2)?
                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                      Comment


                      • Blackfire is inderdaad iets beter op de harde VAG lak. Feit is wel dat het product maar zo goed is als degene die 't aanbrengt hé. Een goed aangebrachte SSR is beter dan een slecht aangebrachte/ingewerkte Blackfire...

                        De Blackfire GEP is een heeel lichte finishing polish en glaze in één. Maar je moet niet verwachten om er krassen mee weg te halen. Het dient eerder om de lak heel zuiver te maken voor het aanbrengen van de sealant/wax.

                        "Cut: 1/10 Gloss: 9/10"

                        Comment


                        • Heeft er soms iemand zo een chart voor de Blackfire productenreeks?

                          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                          Comment


                          • Wil je weten welke producten je wanneer nodig hebt? Of de volgorde?

                            Comment


                            • Mijn G220 is binnen voor garantie, zoals jullie weten. Nu kan ik kiezen tussen opnieuw een G220 of een DAP500 inclusief zijhandgreep, D-handgreep + opbergtas.

                              Wat zouden jullie doen? Ik neig terug naar de G220.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Wil je weten welke producten je wanneer nodig hebt? Of de volgorde?
                                De volgorde, in dat opzicht is de Poorboys reeks wel een stuk makkelijker Ik vind het moeilijk om een lijn te zien tussen de verschillende merken. Ik heb wel al wat gezocht en heb volgende informatie gevonden:

                                heavy cut

                                Poorboys SSR3
                                Menzerna Power Gloss
                                Blackfire SRC Compound

                                Light cut

                                Poorboys SSR2
                                Menzerna Intensive Polish
                                Blackfire SRC Finishing Polish

                                Polish

                                Poorboys SSR1
                                Menzerna Final Polish
                                Blackfire Gloss Enhancing Polish

                                Klopt dit ongeveer?
                                Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                Comment


                                • Houd detailing enz... iets van risico's in?

                                  Comment


                                  • http://www.dano.pocketrubbish.com/de...oductchart.htm hiermee kan je ook aanvullen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                      Kheb eentje gevonden waar Blackfire ook op staat

                                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                        Houd detailing enz... iets van risico's in?
                                        Alleen voor uw portefeuille


                                        Zolang je je gezond verstand gebruikt en begrijpt waar je mee bezig bent houdt dat geen risico's in. Zeker niet als je met een excenter werkt. Als je met een rotary gaat werken heb je meer kans op een 'ongelukje'.
                                        2002 MX-5 NB 1.6

                                        2011 Honda PCX

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Mijn G220 is binnen voor garantie, zoals jullie weten. Nu kan ik kiezen tussen opnieuw een G220 of een DAP500 inclusief zijhandgreep, D-handgreep + opbergtas.

                                          Wat zouden jullie doen? Ik neig terug naar de G220.
                                          Persoonlijk DAP500.

                                          Ik heb net een batch V2's binnen gekregen en die vorige week even getest. Ze trillen toch een héél stuk minder dan de G220 hoor

                                          Altijd mogelijk eentje te komen testen hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X