Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De technische specificaties zijn ook quasi identiek he als ik mij niet vergis? Minder trillingen zijn altijd welkom natuurlijk, maar zal ik dan nog dezelfde correctiekracht hebben? Want ik ben eigelijk zeer tevreden van de G220 tot nu toe, al veel plezier aan gehad, maar ik heb natuurlijk ook nog geen ervaring met andere toestellen.

Een dezer plaats ik trouwens nog een bestelling. Heb je dan gevonden hoe het zat met de betaling van de vorige bestelling?

Comment

• Ik heb vandaag mijn producten, gekocht bij Wax-it, voor de eerste keer gebruikt. Nu heb ik enkele vragen hieromtrent:
      • Hoe vaak moet de waffle weave towel en microfiber-washmitt gewassen worden? Ik heb nu beide washmitts, de weave towel en foam wax applicators gewoon goed uitgespoeld en daarna nog een paar uur in een emmer met water laten staan.
      • Bij het aanbrengen van de Quick detailer+(poorboys) heb ik gemerkt dat sommige oppervlaktes meer product hebben gekregen dan anderen. Kan ik het 'kleurverschil' oplossen door daarna nog eens met de weave towel over de auto te gaan?
      Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
        Ik heb vandaag mijn producten, gekocht bij Wax-it, voor de eerste keer gebruikt. Nu heb ik enkele vragen hieromtrent:
        • Hoe vaak moet de waffle weave towel en microfiber-washmitt gewassen worden? Ik heb nu beide washmitts, de weave towel en foam wax applicators gewoon goed uitgespoeld en daarna nog een paar uur in een emmer met water laten staan.
        • Bij het aanbrengen van de Quick detailer+(poorboys) heb ik gemerkt dat sommige oppervlaktes meer product hebben gekregen dan anderen. Kan ik het 'kleurverschil' oplossen door daarna nog eens met de weave towel over de auto te gaan?
        Alvast bedankt!
        Ik was ze gewoon na ieder gebruik. Gewoon in de wasmachine. Wat bedoel je met beide mitts? Schaapsvacht en microvezel? Microvezel ook in de wasmachine en schapending zeer grondig uitspoelen en laten drogen.

Hoe heb je die quick detailer aangebracht? Ik gebruik die meestal tijdens het drogen. Een paar keer vernevelen op een paneel en dan dat paneel afdrogen met wafeldoek.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Ik was ze gewoon na ieder gebruik. Gewoon in de wasmachine. Wat bedoel je met beide mitts? Schaapsvacht en microvezel? Microvezel ook in de wasmachine en schapending zeer grondig uitspoelen en laten drogen.

Hoe heb je die quick detailer aangebracht? Ik gebruik die meestal tijdens het drogen. Een paar keer vernevelen op een paneel en dan dat paneel afdrogen met wafeldoek.
          Inderdaad, schaapsvacht + microvezel. Het is dus noodzakelijk dat alles, buiten de sheepskin, elke wasbeurt gewassen wordt?

Ik heb eerst de auto gedroogd en daarna met een foam wax applicator die quick detailer aangebracht(vernevelen op paneel en 'inwrijven' met applicator). Wax-it vertelde mij dat het niet lukt om dit proces tijdens het drogen te doen, omdat er product in je weave towel kruipt, waardoor deze water afstoot in plaats van opneemt.

Comment

• Ik zou iig die applicator niet meer gebruiken. Teveel werk, je gaat de waxlaag geen goed doen, ... . Gewoon na het drogen dan op een paneel spuiten en onmiddelijk weer opvegen met een zuiver doek. Als je wafeldoek nog relatief droog is kan je die gebruiken. Anders even naar de zeeman om wat microvezeldoeken. Kosten niet veel en zijn cava, ze krassen iig niet .

Maar ik zou het toch eens proberen zoals ik zei . Niet dat ik Bert zijn expertise in twijfel wil trekken maar ik doe dat altijd zo en nooit problemen gehad
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Ik zou iig die applicator niet meer gebruiken. Teveel werk, je gaat de waxlaag geen goed doen, ... . Gewoon na het drogen dan op een paneel spuiten en onmiddelijk weer opvegen met een zuiver doek. Als je wafeldoek nog relatief droog is kan je die gebruiken. Anders even naar de zeeman om wat microvezeldoeken. Kosten niet veel en zijn cava, ze krassen iig niet .

Maar ik zou het toch eens proberen zoals ik zei . Niet dat ik Bert zijn expertise in twijfel wil trekken maar ik doe dat altijd zo en nooit problemen gehad
              Idd, dat heb ik ook zo doorgegeven. Ik heb de methode van de applicator ook niet aangerade.

Driver had geen microvezel meebesteld omdat hij op detailingworld (dacht ik) gelezen had dat sommigen dat met een foam applicator aanbrachten.
              Ik heb het zelf nog nooit zo gedaan, of het goed gaat laat ik in het midden.

Comment

• Maar je hebt die methode ook niet afgeraden. 't Bleef gelijk, t' hing er juist vanaf wat je voorkeur was, meen ik mij te herinneren. Ik zal het de volgende keer eens proberen met de waffle weave towel, anders ga ik mij van die Zeemandoeken halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                  Maar je hebt die methode ook niet afgeraden. 't Bleef gelijk, t' hing er juist vanaf wat je voorkeur was, meen ik mij te herinneren. Ik zal het de volgende keer eens proberen met de waffle weave towel, anders ga ik mij van die Zeemandoeken halen.
                  De waffle weave zou ik nu weer niet gebruiken.

Ik rade aan met microfibers te werken, maar een andere methode van iemand anders (bvb de foam applicator) ga ik niet afraden ... zeker niet als iemand daar goeie resultaten mee boekt ...

Ik geef daarom altijd mee hoe ikzelf het zou doen en waarom ik het niet anders zou doen, maar uiteindelijk moet ieder voor zich uitmaken hoe hij het liefste werkt. De een doet het zus , de ander doet het zo ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    De een doet de schoonzus , de ander doet het zo ...
                    I concur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      I concur
                      Here we go again

Comment

Here we go again
                        Ik heb in uw review gelezen Wax-it dat je juist wel moet detailspray gebruiken tijdens het drogen niet??
                        Zal het nog eens uitzoeken in het topic waar het stond :p

gevonden:
                        "Voor je begint vernevel je wat quick detailer op zowel de wafeldoek als het paneel dat je wil drogen. Dit maakt de doek zachter en geeft een streepvrij resultaat aangezien de resterende quickdetailer volatiel is en meteen verdampt."
                        Last edited by ; 08/09/2009, 17:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                          Ik heb in uw review gelezen Wax-it dat je juist wel moet detailspray gebruiken tijdens het drogen niet??
                          Zal het nog eens uitzoeken in het topic waar het stond :p
                          Ok, misschien even voor de duidelijkheid:
                          Quick detailer is eigenlijk een groep naam.

Ik zal hier even mijn productjes gebruiken om het verschil duidelijk te maken

Poorboys Spray & wipe: Dit is een vrij "vettig" product dat bedoelt is voor ofwel een waterless wash, stof van de wagen te verwijderen, oppervlakkig vuil (vogel xxxxxx) te verwijderen , enz ...
                          Dus hier zit geen bescherming in, en het verdampt ook niet zo mooi.
                          Het is dus vooral bedoelt om zo veilig mogelijk iets van de wagen te verwijderen. Ook ideaal voor te kleien dus.
                          (alternatief is Blackfire Clay Lube, jeffs quick wash en dodo Born slippy)

Poorboys Spray & Gloss: Dit is een product dat vooral bedoelt is voor te drogen. Het is een héél liquide product , bijna water, en het verdampt vooral héél snel. Dit maakt het ideaal tijdens het drogen. Het bevat geen tot minimale bescherming.
                          (alternatief is jeffs acrylic gloss, dodo time to dry)

Poorboys Quick Detailer +: Dit is opnieuw iets minder liquide dan spray & gloss, en dus vooral bedoelt om na de wasbeurt de wagen nog snel eens extra op te poetsen en van een extra laagje bescherming te voorzien. Hier zit redelijk wat wax in, en het neigt al wat naar een spray sealant.
                          (alternatief: blackfire spray sealant, jeffs acrylic trigger, dodo red mist)

Het zijn allemaal quick detailers, maar ze hebben allemaal een ander doel. Voor de eenvoud hebben de meeste "main stream" merken echter 1 quick detailer. Die doet dan zogezegd een beetje alles. Maar zoals we weten doen ze dan alles ook maar een beetje
                          Vandaar het misverstand tussen bovenstaande.

Comment

• Bij welke categorie mag je Last Touch van Meg's plaatsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              Bij welke categorie mag je Last Touch van Meg's plaatsen?
                              Moeilijke vraag. Last Touch is naar mijn mening een kruising tussen spray & gloss en quick detailer plus ...

Er zit namelijk een kleine hoeveelheid beschermend materiaal in ... spray & gloss heeft dit niet.

Het voordeel van spray & gloss is dan weer dat hij snel en helemaal verdampt. Last touch is weer iets vettiger en moet je dus meer uitpoetsen.

Comment

• Gebruik zelf de Spray and Wipe ook voor te drogen, en dit werkt perfect...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                  Gebruik zelf de Spray and Wipe ook voor te drogen, en dit werkt perfect...
                                  Idd, gaat ook goed. Maar spray & gloss is er nog stukken beter voor

Volgende keer even proberen dus

Comment

Idd, gaat ook goed. Maar spray & gloss is er nog stukken beter voor

Volgende keer even proberen dus
                                    Ja moet ik zeker proberen dan... Kan je echter niet mee kleien zeker?
                                    Volgende bestelling Spray en gloss gebruiken dan...
                                    Maar als je dan plotseling vervuiling hebt, kan je deze dan ook ervoor gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                      Ja moet ik zeker proberen dan... Kan je echter niet mee kleien zeker?
                                      Volgende bestelling Spray en gloss gebruiken dan...
                                      Maar als je dan plotseling vervuiling hebt, kan je deze dan ook ervoor gebruiken?
                                      Beter niet, spray & wipe is véél vettiger

Comment

Beter niet, spray & wipe is véél vettiger
                                        Hmmz heb nog iets minder als een halve fles van 3.7l van de Spray and Wipe, dus volgende bestelling de Spray and Gloss eens nemen voor de droogstap te bevorderen

Want het werkt op een donkere wagen altijd wat makkelijker om ermee te drogen!

Comment

Moeilijke vraag. Last Touch is naar mijn mening een kruising tussen spray & gloss en quick detailer plus ...

Er zit namelijk een kleine hoeveelheid beschermend materiaal in ... spray & gloss heeft dit niet.

Het voordeel van spray & gloss is dan weer dat hij snel en helemaal verdampt. Last touch is weer iets vettiger en moet je dus meer uitpoetsen.
                                          Vermits LT toch nog 'iets vettiger' is, mag ik er dan ook van uitgaan dat deze ook geschikt is of eventueel kan gebruikt worden om te kleien?
                                          Spray & Wipe is ook geschikt om makkelijker vogel**** te verwijderen, is LT hier ook voldoende voor geschikt?

Comment

Working...
                                          X