Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Last Touch kan je gebruiken om te kleien, je kan het zelfs 1:1 verdunnen.

Maar ik ben er vanaf gestapt omdat Last Touch, zoals Bert al zei, altijd een beschermend laagje achterlaat (silicone?). Kijk naar de beading op de volgende foto:

Dat is puur van de Last Touch. Ik gebruik liever Dodo Juice Born Slippy
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik zou denken dat dat extra beschermlaagje dan weer mooi meegenomen is, niet?

Comment

• Feit, ligt eraan wanneer

Na het clayen wil je een zo zuiver mogelijk oppervlak, zodat je wax of sealant perfect op de lak kan hechten. Of als je gaat polieren wil je ook een zuiver oppervlak, niet vol met siliconen ed.

Als quick detailer is het natuurlijk weer ideaal dat hij een extra laagje bescherming en glans achterlaat. Als je begrijpt wat ik bedoel
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Feit, ligt eraan wanneer

Na het clayen wil je een zo zuiver mogelijk oppervlak, zodat je wax of sealant perfect op de lak kan hechten. Of als je gaat polieren wil je ook een zuiver oppervlak, niet vol met siliconen ed.

Als quick detailer is het natuurlijk weer ideaal dat hij een extra laagje bescherming en glans achterlaat. Als je begrijpt wat ik bedoel
          Ik begrijp perfect wat je bedoelt.

Comment

• Dus als ik het goed begrijp.

Ik gebruik SmartDetail als detailspray en dit mag dus niet gebruikt worden tijdens het drogen wegens de aanwezigheid van beetje wax... :p

Dan kan ik als ik het goed voorheb mijn droogdoek best bevochtigen met gewoon water want ik heb geen andere detailspray!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
              Dus als ik het goed begrijp.

Ik gebruik SmartDetail als detailspray en dit mag dus niet gebruikt worden tijdens het drogen wegens de aanwezigheid van beetje wax... :p

Dan kan ik als ik het goed voorheb mijn droogdoek best bevochtigen met gewoon water want ik heb geen andere detailspray!
              goh ik zou toch opteren voor een droogsprayke aan te schaffen, zeker op een donkere wagen om geen swirls of dergelijke bij te maken..

Comment

• Mja, kopen kopen :p

Zegt da nekeer tegen mijn vriendin Alsek het woord detailproduct nog maar uitspreek dan komt haar haar al recht te staan en kan u garanderen ze heeft serieus lang haar op haar hoofdje :p
                Maar ik zal idd nog wat producten moeten kopen in de toekomst, maar ik probeer dat wat over maanden te sprijden dat het niet teveel ineens is hé En dan is het transport ook meestal goedkoper of gratis als je met ineens wat tegelijk koopt
                Kzal trouwens in een van men volgende bestellingen mij ook nen DAP moeten aanschaffen, alleen nog eens een detaildag ofzo moeten kunnen bijwonen om eerst eens mee te testen... dus detailer, organiseer eens iets é

Comment

Mja, kopen kopen :p

Zegt da nekeer tegen mijn vriendin Alsek het woord detailproduct nog maar uitspreek dan komt haar haar al recht te staan en kan u garanderen ze heeft serieus lang haar op haar hoofdje :p
                  Maar ik zal idd nog wat producten moeten kopen in de toekomst, maar ik probeer dat wat over maanden te sprijden dat het niet teveel ineens is hé En dan is het transport ook meestal goedkoper of gratis als je met ineens wat tegelijk koopt
                  Kzal trouwens in een van men volgende bestellingen mij ook nen DAP moeten aanschaffen, alleen nog eens een detaildag ofzo moeten kunnen bijwonen om eerst eens mee te testen... dus detailer, organiseer eens iets é
                  hehe inderdaad die DAP is een zeer leuk ding, vorig weekend een vectra GTS enkele krassen bijgewerkt. Eerst met de SSR2.5 en SSR1 naderhand de krassen die niet volledig weg waren met de Ultimate compound nogmaals erover en mooi alles verdwenen

Comment

Mja, kopen kopen :p

We zijn druk bezig met de voorbereidingen van de volgende detaildag. Het gaat er een zijn om uw vingers van af te likken

Binnenkort meer daarover

Ow en pak die vriendin van jou eens meer naar hier. Ik laat haar aan de productjes ruiken en ze is ook meteen verkocht. Zeker als jij altijd lekker ruikend binnen komt na het detailen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      We zijn druk bezig met de voorbereidingen van de volgende detaildag. Het gaat er een zijn om uw vingers van af te likken

Binnenkort meer daarover

Ow en pak die vriendin van jou eens meer naar hier. Ik laat haar aan de productjes ruiken en ze is ook meteen verkocht. Zeker als jij altijd lekker ruikend binnen komt na het detailen !
                      Ja zo moet dat hihi
                      Die van mij ruikt het ook altijd tot binnen de geuren van Dodo, smartwax, ...

hmmmz zeker interesse in die detaildag, kan altijd bijleren

Comment

• @ Gunsmoke007: De Smart Detail mag je zeker ook gebruiken tijdens / na het drogen van de wagen, geen probleem hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          Mijn G220 is binnen voor garantie, zoals jullie weten. Nu kan ik kiezen tussen opnieuw een G220 of een DAP500 inclusief zijhandgreep, D-handgreep + opbergtas.

Wat zouden jullie doen? Ik neig terug naar de G220.
                          't Is een DAP500 geworden aangevuld met nog wat producten!

Service na verkoop bij Carclean.nl is werkelijk TOP!!

Comment

Wat heb je nog erbij gekocht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                              @ Gunsmoke007: De Smart Detail mag je zeker ook gebruiken tijdens / na het drogen van de wagen, geen probleem hoor.
                              Aha, dan ga ik dat eens proberen dit weekend. Thx voor de info CCC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

Binnenkort meer daarover

Mja uiteindelijk koop ik altijd wel alles wat ik wil hoor, ze gromt een beetke maar legt zich er bij neer
                                Maar ze meekrijgen dat zal nooit lukken, als ik haar auto niet was, dan zou die nooit gewassen worden. Laat staan dat ze het verschil ziet tss wel gedetailed en niet gedetailed.
                                Tis zelfs zo dat ze ermee zit te lachen als ik zolang aan men wagen bezigben :p Maargoed, ieder zijn intresses hé.
                                Ik zal zeker op de detaildag aanwezig zijn samen met een vriend en zijn wagen ALS het op een dag is dat wij kunnen uiteraard. Dus aub lekker op voorhand

Ik kijk er dan ook al naar uit en ben zeeeeer benieuwd wat jij in petto hebt voor ons, ik zal dus al maar beginnen sparen zeker

Comment

Fijn te horen! Meguiar's heeft daar toch een kemel mee geschoten imo...
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Snel ja/nee vraagje, om te kleien, heb je daar perse zo'n lubricant voor nodig of kan dat ook gewoon op een natte ondergrond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      Snel ja/nee vraagje, om te kleien, heb je daar perse zo'n lubricant voor nodig of kan dat ook gewoon op een natte ondergrond?
                                      er zijn klei's beschikbaar die het met water kunnen...

Maar ik zou toch altijd een detailerspray adviseren, je bent toch op je zuivere laklaag bezig, anders kan je erna nog de extra beschadigingen eruit halen...

Comment

• Ik weet niet of het met detailen te maken heeft maar ik heb iets waar iedereen waarschijnlijk mee te maken heeft....

Als ik met de auto 's avonds om frieten rij en de dag erop wil vertrekken ruikt dat ding vanbinnen nog steeds naar frieten... ik moet echt al heel lang met de ruiten open rijden tot de geur er uit is en zo'n lucht verfrisser vind ik maar niets. iemand een handige oplossing hiervoor?

Comment

• Textielspray van Febrèze gebruik ik hiervoor.
                                          2x vernevelen op de dakhemel, 5min met alle ramen open rijden en de geur van de frieten (of gelijk wat) en de febrèze zijn weg.

Comment

Working...
                                          X