Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk is het residu van wax die op dat roostertje zit , gewoon insprayen met Quick detailer en afnemen met een microfibre .

Voor de krassen op het plastic venstertje van het instrumentenpaneel kan je Plast-X van Meguiars gebruiken ,dit is speciaal voor dit soort schade's ontwikkeld !

En opgedroogde modder verwijderen met Quick detailer en een microfibre ??
    Ik denk dat er Mothers wordt bedoeld ipv modder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Ik denk dat er Mothers wordt bedoeld ipv modder.
      ik bedoel meer stof :p

BTW die restanten van die wax afkrijgen met die quick detailer had ik gisteren al geprobeerd en lukte niet ... dus iemand met een ander idee????
      Last edited by ; 28/09/2009, 11:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ximmeke Bekijk Berichten
        ik bedoel meer stof :p

BTW die restanten van die wax afkrijgen met die quick detailer had ik gisteren al geprobeerd en lukte niet ... dus iemand met een ander idee????
        Ah!

Ben je zeker dat je wax gebruikt hebt want dit zou met detailer toch van chromé moeten kunnen verwijderd worden.

Comment

• Ik weet niet of m'n vraag ooit al gesteld is geweest, wss wel, maar ik vind niets relevant via de zoekfunctie

Is het mogelijk om verkleuring door de zon tegen te gaan ? Mss dat er kleurspecifieke producten bestaan zelfs ? In mijn geval zou dat dan rood zijn. Voorkomen is beter dan genezen hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
            Ik weet niet of m'n vraag ooit al gesteld is geweest, wss wel, maar ik vind niets relevant via de zoekfunctie

Is het mogelijk om verkleuring door de zon tegen te gaan ? Mss dat er kleurspecifieke producten bestaan zelfs ? In mijn geval zou dat dan rood zijn. Voorkomen is beter dan genezen hé.
            Op tijd een laagje wax zal zeker geen kwaad kunnen.

Comment

• Minimum, regelmatig een paint cleaner en een goede wax gebruiken .

Comment

Ah!

Ben je zeker dat je wax gebruikt hebt want dit zou met detailer toch van chromé moeten kunnen verwijderd worden.
                Ik gebruik altijd wax op mijn chrome onderdelen :p die wil je toch ook beschermen of is dit verkeert?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                  Ik gebruik altijd wax op mijn chrome onderdelen :p die wil je toch ook beschermen of is dit verkeert?
                  Verkeert is verkeerd ja.
                  En normaal kan wax op chroom geen kwaad, 'k heb er toch al regelmatig een laagje opgezwierd en nog nooit problemen gehad, ik zie toch niet direct in hoe daar iets mis mee kan zijn eigenlijk.

Comment

Ik zeg nergens dat wax kwaad kan, integendeel. Ik stel(de) me de vraag of je er wel zeker van bent dat je weldegelijk wax hebt gebruikt en niks anders.
                    Wax kan zeker helemaal geen kwaad op chroom. Ik geef de chroom omrandingen op mijn auto ook steeds een waxlaagje.

Comment

• ik heb de 'tech wax' gebruikt van meguiars.

Ik heb deze doffe plek op de chromé voor de eerste keer gezien na de wax. Aangezien ik jullie reacties hier lees kan het zijn dat die daarvoor al aanwezig was maar dat ik ze niet gezien heb... dat zou ook kunnen... Ik dacht dat ik per ongeluk op die chromé was gekomen en daarmee een doffe plek had gemaakt.

Dus zal ik de vraag mss anders stellen. Hoe krijg ik die doffe plek weg op de chromé die er ineens is gekomen ?

Comment

• En ben je er zeker van dat het één of ander product is dat erop hangt? Of is het niet eerder een matgeschuurde plek?

Foto?

Comment

En ben je er zeker van dat het één of ander product is dat erop hangt? Of is het niet eerder een matgeschuurde plek?

Foto?
                          @W3N ik zou het echt niet weten , heb daar maar weinig verstand van. Zal morgen een foto nemen, tis nu nogal donker

Comment

• Ik heb hier niemand beschuldigd van iets niet goed te doen hé!! Ik vroeg alleen of je wax op chroom kan aanbrengen of niet.
                            Het mag blijkbaar dus is het ok en doe ik niets verkeerD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ximmeke Bekijk Berichten
                              @W3N ik zou het echt niet weten , heb daar maar weinig verstand van. Zal morgen een foto nemen, tis nu nogal donker
                              Ik zou proberen te clayen. Als jet het daarmee niet wegkrijgt word het polishen. Het heeft niet veel nut te vinden wat het juist is dat erophangt maar wel hoe je het wegkrijgt denk ik en dat is best door te clayen en daarna te polishen ofzo. Want het zal waarschijnlijk toch al ingefret zijn aangezien je het er met detailspray niet afkrijgt.

Comment

Ik heb hier niemand beschuldigd van iets niet goed te doen hé!! Ik vroeg alleen of je wax op chroom kan aanbrengen of niet.
                                Het mag blijkbaar dus is het ok en doe ik niets verkeerD
                                Ea-sy, ea-sy!

Comment

• Misschien een nogal rare vraag maar; bij ons in de zaak hebben we een grote industriele afwasmachine. Zou ik daar eventueel een hele velg mogen instoppen of gaat er dan van mijn laklaag niet veel meer overblijven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stievius Bekijk Berichten
                                    Misschien een nogal rare vraag maar; bij ons in de zaak hebben we een grote industriele afwasmachine. Zou ik daar eventueel een hele velg mogen instoppen of gaat er dan van mijn laklaag niet veel meer overblijven?
                                    ik probeer 't me visueel voor te stellen...

baas : "zeg maatke, wa zedde gij van plan?"

stievius : "ziede gij da na ni? ik gon m'n velg in da machien stoppen, hé!!!!"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stievius Bekijk Berichten
                                      Misschien een nogal rare vraag maar; bij ons in de zaak hebben we een grote industriele afwasmachine. Zou ik daar eventueel een hele velg mogen instoppen of gaat er dan van mijn laklaag niet veel meer overblijven?
                                      En in welk restaurant werk je dan precies?

Comment

• In dat reclamefilmpke duwt die kleine zijn fietske toch ook in t afwasmachine.

Comment

• Ja idd, als daar ne velo inkan, dan ook een velg é

En alst een alu is dan roest het zowieso al niet

Comment

Working...
                                          X