Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vanaf maandag in de aanbieding !! :

Kuisproducten bij de lidl ! Van autoreinigingsboxen tot vogelpoepverwijderaar !

Sla mij dood als het brol is Ik vind er niks van terug op hun website, maar het zijn allemaal producten van het merk 'W5'. Blijkbaar is W5 een huismerk van lidl en vrij goed van kwaliteit.

In hun folder staat oa. : ontdooispray, geconcentreerde ruitenvloeistof, universele siliconenenolie, microvezel renigingshandschoen, reinigingsdoekjes voor rubber en kunstoffen, poetsdoekroel, cockpitspray , bekledingsreiniger, velgenreiniger, insectenverwijderaar, bandenschoonmaakmiddel, vochtige doekjes vr het dashboard, vogelpoepverwijderaar, vochtige velgen handschoenen, roetoplosser , ruitenreiiger, kunstofvezelverzorging, microvezel ruitenspons, autozeem, nano-autolakverzorging, verzorgingsdoekjes voor leder, vochtige autopolijstdoekjes, etc...

Een hele rimram dus...
    Last edited by ; 01/10/2009, 00:47.

Comment

• Ze hebben die vaker...........verwacht niet te veel ervan

Veel producten zijn gericht op wat men ziet, niet wat het op termijn doet.
      Bijv. zo'n shampoo wat ze toen eens hadden reinigde heel goed en effectief (dat ziet men direct en krijgt het de stempel goed), maar dat het ZO goed reinigde dat het ook de waxlaag stripte en je kunststoffen aantast zie je niet direct.
      Om die verschillen gaat het juist en dat merk je als je een paar keer je auto met goede producten hebt onderhouden.

Kost allemaal iets meer in aanschaf, ze gaan wel veel langer mee omdat het allemaal erg geconcentreerd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
        Ik zou proberen te clayen. Als jet het daarmee niet wegkrijgt word het polishen. Het heeft niet veel nut te vinden wat het juist is dat erophangt maar wel hoe je het wegkrijgt denk ik en dat is best door te clayen en daarna te polishen ofzo. Want het zal waarschijnlijk toch al ingefret zijn aangezien je het er met detailspray niet afkrijgt.
        Waarom zou je je chromé moeten gaan clayen om dofheid weg te krijgen??
        Die dofheid zit gegarandeerd in de chromé, de beste oplossing is dan om met een chemisch product als Jeff's Prime er over te gaan, of met een lichte metal polish. De vraag is ook of het chroom of chroom look is..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
          Vanaf maandag in de aanbieding !! :

Kuisproducten bij de lidl ! Van autoreinigingsboxen tot vogelpoepverwijderaar !

Sla mij dood als het brol is Ik vind er niks van terug op hun website, maar het zijn allemaal producten van het merk 'W5'. Blijkbaar is W5 een huismerk van lidl en vrij goed van kwaliteit.

In hun folder staat oa. : ontdooispray, geconcentreerde ruitenvloeistof, universele siliconenenolie, microvezel renigingshandschoen, reinigingsdoekjes voor rubber en kunstoffen, poetsdoekroel, cockpitspray , bekledingsreiniger, velgenreiniger, insectenverwijderaar, bandenschoonmaakmiddel, vochtige doekjes vr het dashboard, vogelpoepverwijderaar, vochtige velgen handschoenen, roetoplosser , ruitenreiiger, kunstofvezelverzorging, microvezel ruitenspons, autozeem, nano-autolakverzorging, verzorgingsdoekjes voor leder, vochtige autopolijstdoekjes, etc...

Een hele rimram dus...
          De geconcentreerde ruitensproeivloeistof gebruik ik en is gewoon goed. Bandenschoonmakspul, dat is dat schuim neem ik aan? Werkt op zich wel maar blijft niet lang. Een weekje ofzo, is eigenlijk wel goed als je het telkens na elke wasbeurt opnieuw aanbrengt.
          Ruitenreiniger werkt ook maar ik gebruik niet graag schuimsprays, teveel nevel.
          Normaal hebben ze ook een glassealant-kit. Daar heb ik al goeie dingen overgehoord en ga ik me eens aanschaffen denk ik

Maar in het algemeen, zoals CCC reeds zei: you get what you pay for
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Kunnen die doekjes van de poetsdoekrol gebruikt worden om QD aan te brengen?

Comment

• Ik ga vandaag toch eens zien voor wat producten. Die sponzen zien er nt uit, maar sommige dingen zien er het proberen waard uit :

Bestolen zal ik nt zijn...

Comment

• heb daarstrak een heel nare plek ontdekt op m'n motorkap. wat het juist is.... no f***ing idea. het plakt in alle geval fameus. gaat er ni af met keukenrol. een natte spons, 't stoot water af.

hhmmm...... kan ik toch ni direct met klei op gaan zitten. APC mss?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
                  heb daarstrak een heel nare plek ontdekt op m'n motorkap. wat het juist is.... no f***ing idea. het plakt in alle geval fameus. gaat er ni af met keukenrol. een natte spons, 't stoot water af.

Waarom geen klei?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Waarom geen klei?
                    omda'k betwijfel of da er wel direct met klei zou afgaan.

zou het?

Comment

omda'k betwijfel of da er wel direct met klei zou afgaan.

zou het?
                      Ik gebruik voor zo'n dingen alleszins klei...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Ik gebruik voor zo'n dingen alleszins klei...
                        mss maar ns proberen één van de dagen.

heb trouwens bij terugkeer uit verlof nog gemerkt dat één of andere vogel m'n motorkap ns goe getrakteerd had. 't prul is erin gevreten. wordt dus terug ff de machine erop!

Comment

• Als het iets is dat OP de lak ligt dan moet klei de oplossing.

Als dat niet werkt een met een teerverwijderaar proberen ...

Comment

heb daarstrak een heel nare plek ontdekt op m'n motorkap. wat het juist is.... no f***ing idea. het plakt in alle geval fameus. gaat er ni af met keukenrol. een natte spons, 't stoot water af.

Hars van een boom? (wd40)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Als het iets is dat OP de lak ligt dan moet klei de oplossing.

Als dat niet werkt een met een teerverwijderaar proberen ...
                              ga ik morgen ns proberen op te lossen, se.

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                              Hars van een boom? (wd40)
                              goh, geen flauw idee. 't riekt redelijk natuurlijk aan, alleen heeft ie niet onder bomen gestaan.

Comment

• Als het er lichtbruinachtig uitziet, en precies aanvoelt zoals opgedroogde ciliconen of tek7 dan weet ik niet wat het is, maar heb ik het zelf ook al gehad :p Ik heb hem er toen afgenageld :p ik weet dat dit niet mag onder de detailers, maar met clayen ging ie er toen niet meer af. En twas echt nen hardnekkige bobbel op men dak. En ik heb infeite niks krassen gemaakt.
                                Kheb er wel 10 minuten aan staan krabben, en er speciaal op gelet dat ik de lak zo goed als niet raakte en heb ook wat detailspray gebruikt tegelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
                                  Hebben we hier ook liggen, is niet zo fantastisch vind ik.

Comment

• Iemand een idee hoe je mos of andere groen/gele restanten uit een cabriodak kan krijgen?

Oppervlakkig krijg ik het weg, maar tussen de vezels blijft het nog zitten en zie je nog altijd donkerder plekken, of groene/gele stipjes.
                                    Wil er liefst niet met iets agressief op zitten en ook niet te hard gaan schuren ofzo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Iemand een idee hoe je mos of andere groen/gele restanten uit een cabriodak kan krijgen?

Oppervlakkig krijg ik het weg, maar tussen de vezels blijft het nog zitten en zie je nog altijd donkerder plekken, of groene/gele stipjes.
                                      Wil er liefst niet met iets agressief op zitten en ook niet te hard gaan schuren ofzo...
                                      Een interieurborstel eventueel ingewikkeld in een microvezel doek?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                        Iemand een idee hoe je mos of andere groen/gele restanten uit een cabriodak kan krijgen?

Met een zachte borstel en APC.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                          Met een zachte borstel en APC.
                                          En wat is de verhouding APC die je hiervoor mag gebruiken? Durf ik bij mijn kap ook APC gebruiken?

Comment

Working...
                                          X