Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zoveel mensen en zoveel wensen........gelukkig maar

Persoonlijk verkies ik ook de Myracle Dryer boven elke andere doek en het wassen gebeurde voorheen met de Meguiar's microfiber washmitt, maar tegenwoordig met de yellow / grey washmitt van Smartwax (welke Wooter noemt).

Die zit strakker om de pols, het binnenzakje zodat je handen droog blijven vind ik geen plus,- of minpunt, wel dat hij dikker is qua samenstelling en naar mijn mening ook dikker blijft na herhaalde wasbeurten. De Meguiar's variant ging bij mij altijd flobberen om de pols (heb kleine handen, I know ) en hij werd ontzettend slap.

De Poorboy's Waffle droogdoek vond ik thans zeker niet slecht, stukken beter als de Meguiar's watermagnet, zowel qua prijs als qua 'hardheid' van de doek.
    Maar nogmaals......persoonlijke voorkeur toch echt microfiber, welke pas echt absorberend gaat zijn na een paar keer gebruiken en wassen.

Comment

• Ik heb van Bert eens een andere washmitt mogen gebruiken. Ik ben de naam vergeten maar het was de moeite

1) dat ding zag eruit alsof hij zijn langharige kat gestroopt had
      2) 1 keer in de emmer stoppen en ik had de hele inhoud mee.

Dat was ook maar niks

Comment

• Heb enkel nog maar de PB's Waffle Weave en de Cobra The Guzzler Waffle Weave gebruikt en heb bij deze 2 de voorkeur voor de PB's Waffle Weave towel.

Comment

• Ik heb volgende produkten gekocht:

PB QD+
          PB EX-P Sealant
          PB Black Hole Glaze
          PB Natty's Paste Wax Blue
          PB Spray & Wipe + Clay
          Hierover heb ik enkele praktische vraagjes (ben nog nieuw op dit vlak daarmee)
          Gebruik je de EX-P Sealant enkel na het werken met Black hole of kan je die nog voor andere dingen gebruiken ?
          Ik ben van plan in het voorjaar mijn auto onder handen te nemen met die Black Hole. Ik ga van de week de auto wassen en clayen. Mag ik erna dan direkt met Natty's Paste Wax Blue op ? Als ik dan in het voorjaar mijn swirls onder handen neem (black hole) moet die wax er dan eerst terug afgehaald worden of is die tegen die tijd er al van zichzelf afgegaan door de verscheidene wasbeurten ?
          Alvast bedankt

Last edited by ; 24/10/2009, 13:42. Reden: Grootte lettertype

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
            Ik heb volgende produkten gekocht:

PB QD+
            PB EX-P Sealant
            PB Black Hole Glaze
            PB Natty's Paste Wax Blue
            PB Spray & Wipe + Clay
            Hierover heb ik enkele praktische vraagjes (ben nog nieuw op dit vlak daarmee)
            Gebruik je de EX-P Sealant enkel na het werken met Black hole of kan je die nog voor andere dingen gebruiken ?
            Ik ben van plan in het voorjaar mijn auto onder handen te nemen met die Black Hole. Ik ga van de week de auto wassen en clayen. Mag ik erna dan direkt met Natty's Paste Wax Blue op ? Als ik dan in het voorjaar mijn swirls onder handen neem (black hole) moet die wax er dan eerst terug afgehaald worden of is die tegen die tijd er al van zichzelf afgegaan door de verscheidene wasbeurten ?
            Alvast bedankt

tegen dan zal Natty's alweer de pijp uit zijn. of ff clayen voordien om alle brol eraf te halen, kan nooit kwaad.

Comment

• € split-second: Black Hole is een product dat fillers bevat. Dit product gaat dus nog bestaande swirls of lichte krasjes opvullen waardoor deze minder of quasi niet meer zichtbaar zijn MAAR ze zijn nog steeds aanwezig.
              EX-P Sealant is een synthetische wax en gaat hierdoor langer beschermen itt tot de Natty's Blue maar de Natty's gaat dan weer een veel diepere en mooiere look aan de lak geven. Ik zou voorstellen om eerst de EX-P Sealant aan te brengen omwille van de duurzamere bescherming en deze nog af te toppen met de Natty's. Qua bescherming zit je lak dan zeker goed wat de winter betreft.

Ik zou in het voorjaar, ongeacht of je nu enkel EX-P en/of Natty's hebt gebruikt, sowieso kleien om zo weer met een propere lei (lak) te beginnen.

Comment

• Ik zou nu wassen, kleien, black hole (zoals gezegd een filler, dit zal niet echt swirls verwijderen, eerder camoufleren), EX-P, Natty's Paste.

Een paar uurtjes werk maar het resultaat zal toch al meer dan behoorlijk zijn!

Comment

• Idd, was ik nog vergeten te zeggen, natuurlijk eerst wassen en lak reinigen dmv kleien vooraleer EX-P en/of Natty's aan te brengen.
                  Wax gaat zich namelijk niet goed hechten wanneer de lak niet zuiver genoeg is.

Comment

• Bedankt voor de hulp :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                      Welke wash mitt verkies je? en waarom?

1. lamswol

2. micofiber

3. Rasta

Ik gebruik rasta voor mijn velgen, kan dat voor jullie ?

Heeft twee kanten, en de grote valt best mee, mijn hand past daar perfect in.

Comment

• Een rasta voor de velgen? Lijkt mij hiervoor eerder te groot en te log.
                        Heb me onlangs ook een rasta aangeschaft en gebruik deze amper. Om ze toch niet volledig aan de kant te laten liggen, gebruik is ze af en toe om de zijlijsten onderaan proper te maken.

Comment

• Nog een vraagje:

Moet er een bepaalde tijd tussen zijn na het aanbrengen van de EX-P Sealant vooraleer ik met de Natty's start ?

En bij Black Hole --> EX-P ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                            Nog een vraagje:

Moet er een bepaalde tijd tussen zijn na het aanbrengen van de EX-P Sealant vooraleer ik met de Natty's start ?

En bij Black Hole --> EX-P ?

Na de black hole mag je dadelijk de EX-P aanbrengen...
                            Na de sealant zeggen ze dat je enkele uren moet wachten zodat hij volledig gehecht is om erna de wax erop te doen...

Maar wordt dit door de mensen gedaan? ik heb na de smart sealant alvast onmiddellijk de concours erop gedaan, en heb toch geen slechte ervaringen ermee...

Comment

• Belangrijk bij de Smart Sealant is dat je elke laag 20min laat curen alvorens je deze afneemt, je dient dus twee lagen aan te brengen, daarna kun je hem toppen met een wax.
                              In dit geval niet de roze Smartwax erop zetten aangezien deze een lichte polish bevat, de Concours pasta wax kan probleemloos

Comment

• Dient een nieuwe wagen (3 weken oud) ook ge-clayed te worden alvorens te waxen of volstaat
                                het met een cleaner te werken?

Mvg

Comment

• Hangt van de vervuiling af. Eens voelen aan de lak zou ik zeggen. Ik persoonlijk zou altijd clayen.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ook ik raad aan om altijd te clayen, zelfs bij een splinternieuwe auto.........restanten transportwax / lijm en eventuele contaminaties als de auto buiten heeft gestaan moeten er af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                                      Belangrijk bij de Smart Sealant is dat je elke laag 20min laat curen alvorens je deze afneemt, je dient dus twee lagen aan te brengen, daarna kun je hem toppen met een wax.
                                      In dit geval niet de roze Smartwax erop zetten aangezien deze een lichte polish bevat, de Concours pasta wax kan probleemloos
                                      Ik had de polo van mijn vriendin gedaan met de smartsealant en laten curen, maar wat ik merkte is dat hij dan stukken moeilijker te verwijderen is... En nee er hing niet teveel op

Comment

• Sommigen (mensen met veel geld) laten hun wagen (wellicht nadat 'm eerst mooi gedetaild is) met een folie wrappen. Maw zoals een wrap, maar dan zonder een ander kleurtje.

Is dat dan de ultieme manier om je lak (en glans) voor de eeuwigheid te behouden ??

Comment

• 'k denk dat je een grote zak miserie opentrekt als je er na x aantal maand/jaar die folie er af haalt. Als die folie iets of wat lijmrest achterlaat zal je met zeer sterke producten moeten beginnen eer je kan beginnen aan het detailen van je wagen.