Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Sommigen (mensen met veel geld) laten hun wagen (wellicht nadat 'm eerst mooi gedetaild is) met een folie wrappen. Maw zoals een wrap, maar dan zonder een ander kleurtje.

Is dat dan de ultieme manier om je lak (en glans) voor de eeuwigheid te behouden ??
    Nee, want je wagen heeft erna GEEN glans meer

En je zal serieus wat werk moeten doen om na het verwijderen van de wrap de lak weer in perfecte staat te krijgen, want het aanbrengen en verwijderen van die wrap zal zoiezo voor krassen en marring zorgen !

Comment

• Daarstraks heb ik iets gek meegemaakt.
      Halverwege bij het waxen (met Meguiars Gold Class Wax) sloeg de smeerzijde van de gele Meguiars pad groen uit. Hoe zou dat komen? Pad werd voor de 3e maal gebruikt en werd steeds uitgewassen. Ook na het uitwassen nog een groene kleur.

Het padweefsel zelf is intact. Auto is reflex zilver.
      Last edited by ; 31/10/2009, 22:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
        Daarstraks heb ik iets gek meegemaakt.
        Halverwege bij het waxen (met Meguiars Gold Class Wax) sloeg de smeerzijde van de gele Meguiars pad groen uit. Hoe zou dat komen? Pad werd voor de 3e maal gebruikt en werd steeds uitgewassen. Ook na het uitwassen nog een groene kleur.

Het padweefsel zelf is intact. Auto is reflex zilver.
        Welke stappen zijn er gebeurd voor het waxen ?
        Last edited by ; 01/11/2009, 21:31.

Comment

• Lijkt op contaminatie wat in je pad is gaan zitten........niet geclayed van te voren denk ik ?

Comment

• De auto is nog nooit geclayed, Hij is nog geen 6 maanden oud. Ik heb hem gefoamed en gewassen met Gold Class Car Wash, gedroogd en nadien gewaxed. Auto wordt om de 2 weken gewassen en vorige waxbeurt was 8 weken geleden.
            Hier een foto :

Comment

• Welke producten heb je ooit nog met dat pad aangebracht? Misschien dat die niet volledig zuiver was en dat dat dan een reactie geeft? Raar!
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Dat groene zal waarschijnlijk van je niet geclayede lak komen. Ik had dat vroeger ook toen ik begon: wassen, en vervolgens rechtstreeks met een cleaner erop, en mijn pads sloegen ook groen uit voor de eerste drie keren dat ik dat deed. Daarna is dat nooit meer voorgekomen, net omdat die cleaner vermoedelijk drie beurten nodig had om de lak nog verder te zuiveren .

Comment

• Vraagje

met wel produckt zou ik het best chrome poliere
                  -heb wat lichte krasjes op het chrome ...

Comment

• iemand ervaring met kenotek-producten?

ziet er deftig uit, maar als ik dan zie naar de filmpjes op de site waar ze de wagens met een ordinaire spons wassen
                    2015 BMW F11 520dA
                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                      iemand ervaring met kenotek-producten?

ziet er deftig uit, maar als ik dan zie naar de filmpjes op de site waar ze de wagens met een ordinaire spons wassen
                      Ik heb me daar onlangs shampoo en insectenverwijderaar van aangeschaft. Lijkt me goed spul te zijn maar ik ben totaal geen ervaringsdeskundige op dat vlak dus mijn oordeel is relatief waardeloos

Comment

• ff ook een vraag, lijnolie (gezuiverde) zou super zijn voor bumpers, maar aangezien ik ook veel plastiek heb in m'n interieur, is het aangeraden om het ook in het interieur te gebruiken?

In de gamma vond ik enkel gewone, brute, lijnolie.

Comment

• Op de bumper zou je het nog kunnen riskeren, denk er wel aan dat het stof gaat aantrekken.

Voor het interieur zou ik het absoluut niet doen, dat gaat een boeltje worden. Daar bestaan specifieke producten voor
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik dacht dat Lijnolie vooral op tegels gebruikt werd :p ???

Comment

• op tegels en op oude volvo's!

Comment

• Lijnolie werkt perfect op ongelakte kunststoffen bumpers,zelfs gewone slaolie geeft verweerde bumpers terug een mooi zwart kleur !
                                Eerst de bumpers grondig reinigen-ontvetten,daarna olie aanbrengen , als het nodig is een tweede laag aanbrengen .Eens de olie niet meer opgenomen word door het kunststof verwijder je het residu met een katoenen doek .
                                De bumpers blijven wekenlang mooi zwart en waterafstotend !

Ik heb dit al enkele keren toegepast op bumpers die na ze met trimdetailers behandeld te hebben er na enkele dagen al weer grijs en verweerd uitzagen !
                                Werkt perfect !

Het interieur zou ik er niet mee behandelen, alleen de geur al !!!

Comment

• Klopt!

Ik gebruik ook lijnolie op de zwart kunstof delen op mijn Elise. Werkt perfect, blijft mooi zwart, trekt geen stof aan, ...

Dit was ook de enige voor mij werkende oplossing toen ik wax-resten op deze delen had (witte vegen). Andere producten maskeerden deze vlekken voor enkele dagen/weken, maar daarna kwamen de vlekken terug. Met lijnolie is dat laatste niet het geval...

Comment

• Ga ik dan toch ook eens proberen
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                      iemand ervaring met kenotek-producten?

Ik heb daar shampoo van,
                                      Die is zelfdrogend en echt super goed..

De wagen blinkt echt enorm.

Dat van die spons is ook onbegrijpelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Ga ik dan toch ook eens proberen
                                        Heb het gisteren ook eens toegepast op de zwarte plastic stootlijsten op de auto, het onmiddelijke resultaat is alvast verbluffend. Nu zien hoe lang het zo blijft
                                        Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                        BMW E90 320d:

Comment

• Owww leuk, lijnolie is dus goed. Kheb hier nog zo'n halve bus staan van D'or

Ipv de vloer te kuisen ga ik er nu dus mijn trims mee insmeren want idd door de waxresten die wit uitslagen op de trims hebben die een lelijker uitzicht gekregen en ik krijg ze ook maar zwart voor enkele dagen

Maar zal zelf de truk met de lijnolie proberen en dan ook mijn eigen bevindingen geven

Comment

Working...
                                          X