Metal polish en een dremel met wol
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenMetal polish en een dremel met wol- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Krik eronder en zo hoog mogelijk opkrikken. Op je knieën gaan zitten en dan spuiten maar2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenKrik eronder en zo hoog mogelijk opkrikken. Op je knieën gaan zitten en dan spuiten maar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenWaarom zou je die moeten opkrikken? Met een hogedrukreiniger snap ik waarom, maar als je een tuinslang gebruikt dan kun je die toch door te buigen (of door een pistool te gebruiken dat al onder een hoek van 90 graden zit) perfect op de onderkant van de wagen richten zonder de auto op te heffen?
En als je zonder te kijken op de onderkant gaat 'richten' al helemaal niet. Als je de wagen opkrikt en op je knieën gaat zitten met de hogedrukspuit ga je zien waar je spuit en effectief de onderkant wat zuiver krijgen2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenIemand een gedacht hoe ik dit nog proper krijg ?
De motor is al afgestoomd geweest maar dat helpt niet .
De garagist denkt dat de motor ingespoten is met een of ander middel om de motor te doen glanzen maar het stof blijft er in plakken .
Daarna spoelen met zachte waterstraal ( best geen hogedrukreiniger) en indien nodig deze bewerking herhalen tot je tevreden bent van het behaalde resultaat !
Daarna droog je zoveel mogelijk alles af en start je de motor,terwijl de motor draait kan je nog een produkt aanbrengen om alle plastic's, kunsstoffen te verzorgen.
Laat het produkt intrekken terwijl de motor draait met gesloten motorkap,door de ontwikkelde warlte zal het produkt mooi opdrogen en opgenomen worden.
Daarna kan je met een doek alles nog eens afnemen waar nodig .
Geen vettige sprays gebruiken want dan plakt er voor je het weet na korte tijd alweer een massa vuil,vet en stof aan de motor !
Een goed niet vet produkt is bvb. http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=G17316&tp=0
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenZonder hogedrukreiniger ga je zowieso weinig vuil verwijderen.
En als je zonder te kijken op de onderkant gaat 'richten' al helemaal niet. Als je de wagen opkrikt en op je knieën gaat zitten met de hogedrukspuit ga je zien waar je spuit en effectief de onderkant wat zuiver krijgen
Bovendien stel ik mij de volgende vraag: Van zodra je terug gaat rijden met de auto rijdt je terug in een mengsel van regen en zout, maw je auto wordt terug vuil vanonder. Na verloop van tijd is het zout op de baan weggespoeld en dan is het "zuiver" regenwater waar je doorrijdt. Dat sploet toch ook de wagen?
Als het lange tijd droog blijft en ze strooien niet bij dan snap ik het nut wel, maar ander... Is dat niet veel moeite voor niks? Ik heb aan mijn oude BMW nooit zitten sproeien lang onder, is ook 16 jaar meegegaan. Alleen de uitlaat was roest geworden na 12 jaar, wat toch niet uitzonderlijk is, denk ik?
en PS.: moet een hogedrukspuit (die met zeer weinig water werkt) spouit je het vuil juist weg naar plaatsen waar je niet meer bij kan?
Comment
-
Je hebt zeker een punt hoor. Het is idd beter om te wachten tot het strooiseizoen voorbij is. Ook ben ik van mening dat dat zout niet veel kwaad kan aan je onderstel, ik doe het eigenlijk vooral om het wat zuiver te houden daar onderin. Wat wel belangrijk is volgens mij zijn de wielkasten. Zorgen dat de modder enzo weg is helemaal bovenin in de wielkast. Anders blijft dat constant vochtig, daarmee dat je vaal auto's zien met roest op die plaats.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk Berichtenheb hier vandaag men bus shampoo van poorboy's aangekregen en was even die instruction ervan aant lezen
en ze raden aan om 2oz per 5 gallons water te gebruiken
maar wat is die 'oz' ?
en wat is dan nu de verhouding op een goeie 10 liter water ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk Berichteneen 27 ml dus :p
gewoon een goeie scheut dus
Als je er teveel in doet heb je voor wat ik ooit gehad heb, dan sta je een kwartier je auto af te spoelen want dat schuim blijft maar komen
Comment
-
idd teveel shampoo is niet goed.
Ook bij het afdrogen is dat moeilijker dan, krijg je zo vettige strepen.
Hoe goed ik de wagen ook afspoel.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk Berichtenheb hier vandaag men bus shampoo van poorboy's aangekregen en was even die instruction ervan aant lezen
en ze raden aan om 2oz per 5 gallons water te gebruiken
maar wat is die 'oz' ?
en wat is dan nu de verhouding op een goeie 10 liter water ?
2 oz (ounce UK liquid) = 56,8 ml
1 gallon = 3,78 liter
5 gallons = 18,92 liter
18,92 liter : 2 = 9,46 liter is bijna 2,5 gallons zodus zou ik 1 oz gebruiken wat gelijk is aan 28 ml ongeveer !
Comment
Comment