Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Al heel lang niet meer op het forum kunnen wezen..nogal druk gehad..maar het doet me deugd om Wax-it zijn goeie tips te lezen en iedereen zo vol enthousiasme is ;-)
Keep on cleaning guys !
@Wax-it: Mijn pa zou graag een shampoo bestellen in je webshop maar hij is nog van de gedachte dat hij een shampoo moet hebben met wax in. Welke shampoo kan je me aanraden?
@Wax-it: Mijn pa zou graag een shampoo bestellen in je webshop maar hij is nog van de gedachte dat hij een shampoo moet hebben met wax in. Welke shampoo kan je me aanraden?
Vervang wash&wax gewoon door wassen + quick detailer.
Dan heb je een vééél beter resultaat
Als hij een goeie shampoo zoekt is die van blackfire imho de beste, maar ook de duurste ...
De eimann clear pearl quick detailer is hier nu de quick detailer van dienst geworden na de wasbeurten. Echt wel zalig goed !
Nooit geen strepen bij het drogen en legt een klein laagje bescherming die het uithoud tot de volgende wasbeurt.
Vervang wash&wax gewoon door wassen + quick detailer.
Dan heb je een vééél beter resultaat
Als hij een goeie shampoo zoekt is die van blackfire imho de beste, maar ook de duurste ...
De eimann clear pearl quick detailer is hier nu de quick detailer van dienst geworden na de wasbeurten. Echt wel zalig goed !
Nooit geen strepen bij het drogen en legt een klein laagje bescherming die het uithoud tot de volgende wasbeurt.
Bedankt! Ik ga hem die was&wax proberen te doen vergeten.
Wax-it verhuist naar een nieuwe locatie. Dit kan vertragingen veroorzaken bij het verwerken van bestellingen en het antwoorden van mails. Wij danken u voor uw begrip.
ik ben dus op zoek naar 'n APC en vroeg mij af welke ik het beste neem... ik heb m'n oog op die van meguiars laten vallen, maar poorboys heeft er ook (meer gecontentreerd) eentje. welke valt er te kiezen?
ik ben dus op zoek naar 'n APC en vroeg mij af welke ik het beste neem... ik heb m'n oog op die van meguiars laten vallen, maar poorboys heeft er ook (meer gecontentreerd) eentje. welke valt er te kiezen?
Waarvoor wil je hem gaan gebruiken ?
We hebben namelijk ook nog een nieuwe in het gamma van Eimann. De HI intensity cleaner
interieur vooral maar 't is natuurlijk een "all purpose" voor iets, dus ook voor de wielkasten e.d. ...
edit: met interieur bedoel ik dus om mijn plastic instaplijsten e.d. te reinigen
Dan zou ik voor poorboys gaan. Die eimann is nog krachtiger en voor interieur hoeft dat helemaal niet. Die van poorboys moet je al sterk aanlengen, en die van eimann ga je teveel moeten aanlengen en dan wordt het moeilijk doseren.
Vraagje, ik heb nu de SSR reeks van Poorboys ik ben echter aan het twijfelen om naar Menzerna over te schakelen.
Gezien de Mini (BMW) lak lijkt me dit het juiste product maar ik kan enkel buiten werken wat geen probleem is met Poorboys, hoe zit dat met Menzerna. Is het vergelijkbaar kwa verwerkingstijd?
Vraagje, ik heb nu de SSR reeks van Poorboys ik ben echter aan het twijfelen om naar Menzerna over te schakelen.
Gezien de Mini (BMW) lak lijkt me dit het juiste product maar ik kan enkel buiten werken wat geen probleem is met Poorboys, hoe zit dat met Menzerna. Is het vergelijkbaar kwa verwerkingstijd?
Ik gebruik hiervoor een DAP dus geen rotary.
Menzerna is idd véél krachtiger en dus beter geschikt voor de harde duitse lakken.
De reden waarom ik hem niet meteen meegeef aan iemand die nog nooit machinaal gewerkt heeft is dat hij minder eenvoudig te verwerken is.
Je moet dus al wat meer zich hebben op wat een polish is, hoe je hem afbreekt en hoeveel je ervan gebruikt.
Poorboys is op dat vlak veel vergevensgezinder. Je mag al eens wat teveel polish aanbrengen of niet lang genoeg verwerken. Het valt dan nog mee.
Doe je dat niet met menzerna dan kan je hazing krijgen. Wat op zich ook niet echt een probleem is als je weet hoe het op te lossen. (door dus gewoon even correct te werken )
Aangezien jij al ervaring hebt met Poorboys zou ik je nu dus zeker Menzerna durven aanraden
Ik heb overlaatst een 4.5 gallon bus van Meguiars gekocht, die was een stuk goedkoper dan die van Poorboys. Ik denk niet dat er zoveel verschil zit tussen de 2, Meguiars ruikt ook aangenamer vind ik.
Ik heb overlaatst een 4.5 gallon bus van Meguiars gekocht, die was een stuk goedkoper dan die van Poorboys. Ik denk niet dat er zoveel verschil zit tussen de 2, Meguiars ruikt ook aangenamer vind ik.
Het is vooral een kwestie van kracht en aanlengingsmogelijkheden.
De meguiars APC is bvb nog wat minder krachtig dan de poorboys. Dat maakt hem inzetbaar voor de meeste courante zaken.
Begin je echter onder de motorkap te werken dan zal hij tekort schieten. Daar komt dan bvb er erg krachtige eimann hi intensity cleaner beter van pas.
Maw. Er zijn nog verschillen tussen de ALL purpose cleaners
Het zou dus "BIJNA ALL purpose cleaner" moeten zijn
Comment