Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Collapse
X
-
50% aanlengen? Daarmee krijg je het wel proper denk ik ja
Ik gebruik de Meg's APC. Werkt perfect voor mij, zie niet in waarom ik iets straffers zou willen.
Ik gebruik twee oplossingen: 1:10 en 1:5
Die 1:10 is echt perfect voor het interieur. Laat plastics mooi natuurlijk achter en het ruikt nog eens fris ook.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
net mn tuuteke nog ns gewassen. heb in de tijd hier in de buurt in nen autoshop zo'n lamswollen handschoen gekocht. nu, zo'n 20 wasbeurten later, begint da ding uit elkaar te vallen. hij verliest meer "haar" dan ne ruivende puppy en mn vingers komen er overal door. kan hem bijna evengoe met mn blote hand wassen.
normaal? denk het toch ni...
binnenkort ns ander spul kopen. aanraders?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichtennet mn tuuteke nog ns gewassen. heb in de tijd hier in de buurt in nen autoshop zo'n lamswollen handschoen gekocht. nu, zo'n 20 wasbeurten later, begint da ding uit elkaar te vallen. hij verliest meer "haar" dan ne ruivende puppy en mn vingers komen er overal door. kan hem bijna evengoe met mn blote hand wassen.
Of, waarschijnlijk van een ziek schaap afkomstig geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichtennet mn tuuteke nog ns gewassen. heb in de tijd hier in de buurt in nen autoshop zo'n lamswollen handschoen gekocht. nu, zo'n 20 wasbeurten later, begint da ding uit elkaar te vallen. hij verliest meer "haar" dan ne ruivende puppy en mn vingers komen er overal door. kan hem bijna evengoe met mn blote hand wassen.
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenMicrofiber washmitt van Meguiar's
Ik zou de microfiber versie ook eerder voor de velgen gebruiken.
Comment
-
Zoniet => slechte mitt
Wij doen hier maanden met washmitts, en die worden wel wat intensiever gebruikt dan normaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenHeb je hem in de wasmachine gegooid ?
Zoniet => slechte mitt
Wij doen hier maanden met washmitts, en die worden wel wat intensiever gebruikt dan normaal
40°, geen wasverzachter, en een scheut azijn erbij.
Heb die mitt nu al sinds 2006 ofzo en daar is nog niks aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk smijt mijne washmitt na elk gebruik in de wasmachine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten50% aanlengen? Daarmee krijg je het wel proper denk ik ja
Ik gebruik de Meg's APC. Werkt perfect voor mij, zie niet in waarom ik iets straffers zou willen.
Ik gebruik twee oplossingen: 1:10 en 1:5
Die 1:10 is echt perfect voor het interieur. Laat plastics mooi natuurlijk achter en het ruikt nog eens fris ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk smijt mijne washmitt na elk gebruik in de wasmachine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenHeb je hem in de wasmachine gegooid ?
Zoniet => slechte mitt
of gewoon bagger spul?
als ge een goei'ke hebt, neem ik ze volgende keer mee. heb trouwens bijna nieuw potteke wax nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichtennog geen wasmachine gezien. wordt na elke wasbeurt zorgvuldig uitgespoeld en soms laat ik ze ff in een warm/heet lavabo'ke liggen "weken". kan het daar soms aan liggen?
of gewoon bagger spul?
als ge een goei'ke hebt, neem ik ze volgende keer mee. heb trouwens bijna nieuw potteke wax nodig.
Comment
-
denk zaterdag eindelijk de auto eens te clayen / waxen
bij die pb's black hole, das een wipe on/ wipe off product, maar moet ge dat niet even laten inwerken of hoe moet je het precies aanbrengen + wanneer afvegen ?
hetzelfde voor de wax ( pb's natty's paste wax ) wanneer weet je dat deze goed is aangebracht + hoelang moet dat inwerken en wanneer kan je het dan afvegen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk Berichtendenk zaterdag eindelijk de auto eens te clayen / waxen
bij die pb's black hole, das een wipe on/ wipe off product, maar moet ge dat niet even laten inwerken of hoe moet je het precies aanbrengen + wanneer afvegen ?
hetzelfde voor de wax ( pb's natty's paste wax ) wanneer weet je dat deze goed is aangebracht + hoelang moet dat inwerken en wanneer kan je het dan afvegen ?
Wax is anders, die moet je laten uitharden. Hoelang is moeilijk te zeggen, en is afhankelijk van de wax, de temperatuur, luchtvochtigheid, ...
Je kan best een swipetest doen.
Haal je vinger door de wax en als het een vettige veeg is is hij nog niet klaar. Is het alsof je door een laagje tof wrijft kan je gaan afvegen.
Reken ongeveer 30 tot 60 min
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichtenlamswol en warm water don't mix
ochaarme...
Comment
Comment