Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Het is vooral een kwestie van kracht en aanlengingsmogelijkheden.

De meguiars APC is bvb nog wat minder krachtig dan de poorboys. Dat maakt hem inzetbaar voor de meeste courante zaken.

Begin je echter onder de motorkap te werken dan zal hij tekort schieten. Daar komt dan bvb er erg krachtige eimann hi intensity cleaner beter van pas.

Maw. Er zijn nog verschillen tussen de ALL purpose cleaners
    Het zou dus "BIJNA ALL purpose cleaner" moeten zijn
    Verschil zal er altijd zijn, Poorboys lengde ik minstens met 50% water aan maar het prijsverschil tussen tussen de 4.5 gallon bussen was ruim 10 euro wat ik best veel vond.

Comment

• 50% aanlengen? Daarmee krijg je het wel proper denk ik ja

Ik gebruik de Meg's APC. Werkt perfect voor mij, zie niet in waarom ik iets straffers zou willen.
      Ik gebruik twee oplossingen: 1:10 en 1:5

Die 1:10 is echt perfect voor het interieur. Laat plastics mooi natuurlijk achter en het ruikt nog eens fris ook.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• net mn tuuteke nog ns gewassen. heb in de tijd hier in de buurt in nen autoshop zo'n lamswollen handschoen gekocht. nu, zo'n 20 wasbeurten later, begint da ding uit elkaar te vallen. hij verliest meer "haar" dan ne ruivende puppy en mn vingers komen er overal door. kan hem bijna evengoe met mn blote hand wassen.

normaal? denk het toch ni...

binnenkort ns ander spul kopen. aanraders?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
          net mn tuuteke nog ns gewassen. heb in de tijd hier in de buurt in nen autoshop zo'n lamswollen handschoen gekocht. nu, zo'n 20 wasbeurten later, begint da ding uit elkaar te vallen. hij verliest meer "haar" dan ne ruivende puppy en mn vingers komen er overal door. kan hem bijna evengoe met mn blote hand wassen.

De lamswollen handschoen die mijn broer gebruikte verloor, na een klein half jaar gebruik, zijn wol in grote vlokken. Het was precies een handschoen die aan alopecia areata leed. Niet te doen.
          Of, waarschijnlijk van een ziek schaap afkomstig geweest.

Comment

net mn tuuteke nog ns gewassen. heb in de tijd hier in de buurt in nen autoshop zo'n lamswollen handschoen gekocht. nu, zo'n 20 wasbeurten later, begint da ding uit elkaar te vallen. hij verliest meer "haar" dan ne ruivende puppy en mn vingers komen er overal door. kan hem bijna evengoe met mn blote hand wassen.

Microfiber washmitt van Meguiar's

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Zo een ding gebruik ik alleen voor de velgen.

Comment

• Ik ook, en een andere voor de rest
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Microfiber washmitt van Meguiar's
                  Ik verkies nog steeds de lamswollen versie.

Ik zou de microfiber versie ook eerder voor de velgen gebruiken.

Comment

Heb je hem in de wasmachine gegooid ?

Zoniet => slechte mitt

Wij doen hier maanden met washmitts, en die worden wel wat intensiever gebruikt dan normaal

Comment

Zoniet => slechte mitt

Wij doen hier maanden met washmitts, en die worden wel wat intensiever gebruikt dan normaal
                      Ik smijt mijne washmitt na elk gebruik in de wasmachine.
                      40°, geen wasverzachter, en een scheut azijn erbij.

Heb die mitt nu al sinds 2006 ofzo en daar is nog niks aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

gij hebt gewoon chance gij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          50% aanlengen? Daarmee krijg je het wel proper denk ik ja

Ik gebruik de Meg's APC. Werkt perfect voor mij, zie niet in waarom ik iets straffers zou willen.
                          Ik gebruik twee oplossingen: 1:10 en 1:5

Die 1:10 is echt perfect voor het interieur. Laat plastics mooi natuurlijk achter en het ruikt nog eens fris ook.
                          Ja minstens 1:2 voor zwaar vervuilde delen, meestal 1:10.

Comment

• Ik dacht dat je een lamswollen washandschoen nooit in de wasmachine mocht steken, dat had ik toch ergens gelezen. De mijne heeft nog nooit een wasmachine gezien, ik spoel doe gewoon grondig uit na het wassen van de auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Het is ook nog steeds mijn eerste washmitt die ik gebruik (ik vermoed dat deze toch ook al een jaartje of 4 mee gaat) en deze is nog nooit in de wasmachine geweest. Steeds grondig uitspoelen na het wassen van de auto en goed laten drogen.

Comment

Zoniet => slechte mitt

nog geen wasmachine gezien. wordt na elke wasbeurt zorgvuldig uitgespoeld en soms laat ik ze ff in een warm/heet lavabo'ke liggen "weken". kan het daar soms aan liggen?

of gewoon bagger spul?

als ge een goei'ke hebt, neem ik ze volgende keer mee. heb trouwens bijna nieuw potteke wax nodig.

Comment

nog geen wasmachine gezien. wordt na elke wasbeurt zorgvuldig uitgespoeld en soms laat ik ze ff in een warm/heet lavabo'ke liggen "weken". kan het daar soms aan liggen?

of gewoon bagger spul?

als ge een goei'ke hebt, neem ik ze volgende keer mee. heb trouwens bijna nieuw potteke wax nodig.
                                  lamswol en warm water don't mix

Comment

• denk zaterdag eindelijk de auto eens te clayen / waxen
                                    bij die pb's black hole, das een wipe on/ wipe off product, maar moet ge dat niet even laten inwerken of hoe moet je het precies aanbrengen + wanneer afvegen ?

hetzelfde voor de wax ( pb's natty's paste wax ) wanneer weet je dat deze goed is aangebracht + hoelang moet dat inwerken en wanneer kan je het dan afvegen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk Berichten
                                      denk zaterdag eindelijk de auto eens te clayen / waxen
                                      bij die pb's black hole, das een wipe on/ wipe off product, maar moet ge dat niet even laten inwerken of hoe moet je het precies aanbrengen + wanneer afvegen ?

hetzelfde voor de wax ( pb's natty's paste wax ) wanneer weet je dat deze goed is aangebracht + hoelang moet dat inwerken en wanneer kan je het dan afvegen ?
                                      Black hole is idd wipe on / wipe off. Maar je kan perfect een groter oppervlak met de keer doen. Bvb de hele neus, of een hele zijkant.

Wax is anders, die moet je laten uitharden. Hoelang is moeilijk te zeggen, en is afhankelijk van de wax, de temperatuur, luchtvochtigheid, ...
                                      Je kan best een swipetest doen.
                                      Haal je vinger door de wax en als het een vettige veeg is is hij nog niet klaar. Is het alsof je door een laagje tof wrijft kan je gaan afvegen.

Reken ongeveer 30 tot 60 min

Comment

lamswol en warm water don't mix
                                        dermee da mn schaap uiteen valt....

ochaarme...

Comment

• net de wagen geclayed + black hole aangebracht, hoop dat ik het goed gedaan heb
                                          alleen bijft de auto toch wel een beetje swirl city

straks nog even de wax aanbrengen, 1 laagje zal wel volstaan zeker ?
                                          men arm valt er al bijna af
                                          Last edited by ; 22/05/2010, 16:56.

Comment

Working...
                                          X