Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • die blackfire ultimate applicator, kan je die wassen ook? of is het niet de bedoeling dat je deze proper maakt?
    ik heb 1 applicator voor zowel mijn nasty pat wax en black hole glaze, na de blackhole zit die nog vol met black hole en ziet ie pikzwart, kan dat geen kwaad om met diezelfde pad te gaan waxen?

    Heb geprobeerd deze met de hand uit te spoelen in water maar dat hielp niks
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

    Comment


    • Voor elk product moet je uiteraard een andere pad gebruiken.

      Je kan die gemakkelijk uitwassen met wat APC of dreft, wel zeer goed naspoelen natuurlijk.

      Comment


      • thanks als de snowfoam terug binnen is bij wax-it nog maar eens een extra applicator ook bijkopen dan
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

        Comment


        • Kan het zijn dat het spuiten (vernis) van de wagen te snel is gebeurd oid?

          De Audi hier is nu zo'n 4 maanden oud, maar op de lak zie je vak kleine doffe, witte plekjes en ik krijg het er totaal niet af.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Van waar ben je ?

            Anders spring je hier maar even binnen hé
            Ik ben van Rijkevorsel (Antwerpse Kempen).
            Heb eerder al met je gemailed. Misschien inderdaad beter om eens langst te komen. (en een dikke portefeuille mee te nemen :p)

            Comment


            • ik lees hier daarnet iets over het waxen van velgen. heeft iemand daar meer info over? het voordeel zou zijn dat het vuil er makkelijker af gaat en de remstof minder snel inbrandt.

              thanx!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                ik lees hier daarnet iets over het waxen van velgen. heeft iemand daar meer info over? het voordeel zou zijn dat het vuil er makkelijker af gaat en de remstof minder snel inbrandt.

                thanx!
                Lees deze hier even door
                Het komt er namelijk in voor

                Comment


                • Blijkbaar worden een groot deel van die doffe plekjes veroorzaakt door kleine spatjes bandengel...
                  Vreet dat dan zo hard in de lak? En krijg ik dat met iets weg?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                    Blijkbaar worden een groot deel van die doffe plekjes veroorzaakt door kleine spatjes bandengel...
                    Vreet dat dan zo hard in de lak? En krijg ik dat met iets weg?
                    HA!

                    Ziede wel da da brol is?

                    Comment


                    • "Omdat de gel in de band trekt zal het niet in het rond spetteren als je gaat rijden."

                      Blijkbaar.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        HA!

                        Ziede wel da da brol is?
                        Voor de 100ste keer, jij brengt het gewoon verkeerd aan !!! Je laat die dressing zitten in de groefjes van uw band (profiel dus)

                        Als het teveel is wrijf je het na 10 of 15 min gewoon nog even af voor je gaat rijden !

                        Comment


                        • Ok, dat zal hier dan ook wel de fout zijn.
                          Dus best achteraf met een oude microfiberdoek er nog eens over gaan?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Voor de 100ste keer, jij brengt het gewoon verkeerd aan !!! Je laat die dressing zitten in de groefjes van uw band (profiel dus)


                            Hier nog nooit problemen mee gehad. Bandjes reinigen met APC + borsteltje, als de band droog is dressing erop en laten intrekken. => klaar

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Voor de 100ste keer, jij brengt het gewoon verkeerd aan !!! Je laat die dressing zitten in de groefjes van uw band (profiel dus)
                              Al da profiel op de zijkant zeker

                              Of peist ge dat ik mijn auto opkrik en het loopvlak ook doe?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Al da profiel op de zijkant zeker

                                Of peist ge dat ik mijn auto opkrik en het loopvlak ook doe?
                                Zou wel verklaren waarom je liever het ESP laat aanstaan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Zou wel verklaren waarom je liever het ESP laat aanstaan.
                                  Waarom gelle mij altijd moet hebben als het over ESP gaat, ik snap het toch ni zalle

                                  Comment


                                  • Lag hier nog een bus Autoglym Super Resin Polish.
                                    Zo te zien krijg ik het daarmee wel weg.

                                    Comment


                                    • Na het zien van enkele "voor en na"s toch maar besloten om de 9-5 eens zelf te wassen (ipv een X-maandelijkse carwash). Niet snel snel maar met al het gezever erbij: wassen, kleien, polieren, waxen.
                                      Het wassen volgens de 2-emmer-methode ging goed, het kleien (meguiars klei en quick detailer) ging ook goed en gaf een verbluffend resultaat, de klei zag soms rood, groen, geel of paars Qua polieren heb ik een klein stukje geprobeerd met een scratch remover dat nog in de garage lag maar er was amper tot geen verschil te zien dus deze stap heb ik dan maar overgeslagen. Waxen viel eigenlijk tegen: aanbrengen, even laten inwerken, maar dan het proper vegen... Enorm hard en lang moeten vegen met mijn microfiber doek om de resten er af te halen, dan waren er vaak nog donkere vlekken dus daar op blijven wrijven tot het paneel dezelfde kleur had, en zo de hele wagen...

                                      Nu mijn vragen:
                                      - voor het polieren: is het mogelijk om met een goede compound kleine krassen en swirls manueel te verwijderen? Of kan dat enkel machinaal omdat ik anders 3 weken bezig ben?
                                      - het waxen: is dit altijd zo moeilijk of doe ik het gewoon verkeerd? Is de reden mss de gebruikte (goedkope) wax: turtle wax?


                                      Ik moet wel zeggen dat het resultaat dik in orde is, hopelijk zijn de volgende wasbeurten nu iets gemakkelijker. En mijn armen zijn in diameter 2 cm gegroeid, of zo voelt het toch Man man da waxen...
                                      2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
                                      1998 Saab 9-3 TiD (sold)
                                      1993 Saab 900i aero (sold)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dessel Bekijk Berichten
                                        Na het zien van enkele "voor en na"s toch maar besloten om de 9-5 eens zelf te wassen (ipv een X-maandelijkse carwash). Niet snel snel maar met al het gezever erbij: wassen, kleien, polieren, waxen.
                                        Het wassen volgens de 2-emmer-methode ging goed, het kleien (meguiars klei en quick detailer) ging ook goed en gaf een verbluffend resultaat, de klei zag soms rood, groen, geel of paars Qua polieren heb ik een klein stukje geprobeerd met een scratch remover dat nog in de garage lag maar er was amper tot geen verschil te zien dus deze stap heb ik dan maar overgeslagen. Waxen viel eigenlijk tegen: aanbrengen, even laten inwerken, maar dan het proper vegen... Enorm hard en lang moeten vegen met mijn microfiber doek om de resten er af te halen, dan waren er vaak nog donkere vlekken dus daar op blijven wrijven tot het paneel dezelfde kleur had, en zo de hele wagen...

                                        Nu mijn vragen:
                                        - voor het polieren: is het mogelijk om met een goede compound kleine krassen en swirls manueel te verwijderen? Of kan dat enkel machinaal omdat ik anders 3 weken bezig ben?
                                        - het waxen: is dit altijd zo moeilijk of doe ik het gewoon verkeerd? Is de reden mss de gebruikte (goedkope) wax: turtle wax?


                                        Ik moet wel zeggen dat het resultaat dik in orde is, hopelijk zijn de volgende wasbeurten nu iets gemakkelijker. En mijn armen zijn in diameter 2 cm gegroeid, of zo voelt het toch Man man da waxen...
                                        Die krassen ga je er met de hand niet uitkrijgen, dat kan je vergeten. De lak van zo'n 9-5 is ook niet te onderschatten qua hardheid en het oppervlak van zo'n Estate ... tja dat moet ik u niet vertellen zeker?
                                        Dat moet dus echt machinaal gebeuren.

                                        Wat je wel kan doen is een product gebruiken tussen het kleien en waxen. Een product dat de glans versterkt, de hele lichte krasjes wat opvult, oxidatie verwijdert en de lak klaarmaakt om te waxen. Producten zoals Poorboy's Black Hole, AutoGlym Super Resin Polish of Meguiar's SwirlX zijn hier voorbeelden van.
                                        Vervolgens gaat de wax ook makkelijker aan te brengen en te verwijderen zijn, hoewel dat na het kleien eigenlijk al geen probleem zou mogen zijn.

                                        Ik denk dat ofwel de wax (welke was het juist? goed geschud?) ofwel je techniek om het aan te brengen niet deugd. Wax moet je altijd zeer dun aanbrengen, zodat je het maar net ziet liggen op de lak. Alles wat er te dik opligt is verspilling en kost extra moeite om te verwijderen.
                                        Afhankelijk van de wax kan je het een uur laten drogen of moet je het bijna meteen afnemen en moet je dus paneel per paneel werken.
                                        2002 MX-5 NB 1.6

                                        2011 Honda PCX

                                        Comment


                                        • ga het vraagske hier eens zwieren; heb al veel positieve dingen gelezen over de pro vision rain clear produkten (concurrent van Rain-X).
                                          - zijn die goede reviews terecht / iemand van jullie die dat kan bevestigen?
                                          - moet ik gaan voor het product in gel of in liquide vorm?
                                          - moet ik uberhaupt hier nog tijd in steken?

                                          thx
                                          4 rings driver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X