Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zalig, het werkt. Ik zag dat m'n moeder toevallig 'power sponsjes' had gekocht dus ik dacht daarmee zal het wel lukken.

Heb ineens heel 't stuur van de 335d aangepakt want dat zag er nogal vettig uit. Qua feel verandert het nagenoeg niks, maar het ziet er terug een pak matter en properder uit. Sponsje ziet wel enorm af, op 't einde schoot er niet veel meer van over.

Comment

• Voor

Na

Nog niet 100% zoals het moet, maar wel een hele verbetering.

Comment

• Dat is wel geen tweekleurig sponsje he Phil? Die powerspons hebben wij ook maar die heb ik niet durven proberen aangezien wij daar het zwembad mee reinigen en ik uit ervaring weet dat die vrij aggressief kan zijn. Ik heb helaas geen voor foto's van de E-klasse, maar het zag er ongeveer zo uit als de 335 hierboven (die volgen nog).

Bij mij is de structuur een feel overigens wel weer een stuk beter. Gript veel beter dan voorheen.

Zie het verschil tussen links en rechts
        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Het 'na' resultaat van de E-klasse:

Last edited by iricky; 19/07/2010, 13:22.
          sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
            Dat is wel geen tweekleurig sponsje he Phil? Die powerspons hebben wij ook maar die heb ik niet durven proberen aangezien wij daar het zwembad mee reinigen en ik uit ervaring weet dat die vrij aggressief kan zijn.
            Oeps.

Ben er niet heel bruut mee geweest dus hopelijk kon het niet teveel kwaad. Heb je misschien een betere foto van zo'n tweekleurige spons?

Comment

• Ik zal straks eens een foto voor je maken.
              sigpic

Comment

• Gelijk welke ontvetter krijgt dat proper, daarvoor heb je geen magische sponsjes nodig. Enkel oppassen dat je geen te krachtige producten gebruikt want een stuur ziet sowieso al serieus af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Gelijk welke ontvetter krijgt dat proper, daarvoor heb je geen magische sponsjes nodig. Enkel oppassen dat je geen te krachtige producten gebruikt want een stuur ziet sowieso al serieus af
                  Ik geloof dat er in die sponsjes (thans die ik gebruikt heb) niks zit. Ik heb alleen water gebruikt om het sponsje vochtig te maken en altijd direct droog gemaakt met een microfiber. Zoiets zouden jullie ook nog kunnen gebruiken, Simoni
                  Last edited by iricky; 19/07/2010, 13:39.
                  sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                    Ik zal straks eens een foto voor je maken.
                    Bedankt. ^^

Comment

Gelijk welke ontvetter krijgt dat proper, daarvoor heb je geen magische sponsjes nodig. Enkel oppassen dat je geen te krachtige producten gebruikt want een stuur ziet sowieso al serieus af
                      Gewoon sponsje en wat water met dreft of APC in oid?

Wat gebruiken jullie daarvoor?

Comment

tuurlijk

heb de stoelen van de Mini maanden geleden met een beetje Dreft gereinigd, terug perfect mat leder zoals nieuw. Afkuisen met een vochtige doek en dan voedende ledermelk erop

die methode heb ik wel nog niet getest op het stuur, maar geen van onze 2 auto's heeft al zo'n vettig stuur (bij de Mini is de buitenste rand hout en de BMW is nog te nieuw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          tuurlijk

heb de stoelen van de Mini maanden geleden met een beetje Dreft gereinigd, terug perfect mat leder zoals nieuw. Afkuisen met een vochtige doek en dan voedende ledermelk erop

die methode heb ik wel nog niet getest op het stuur, maar geen van onze 2 auto's heeft al zo'n vettig stuur (bij de Mini is de buitenste rand hout en de BMW is nog te nieuw)
                          Toch is er al een resultaat te behalen. Zelfs bij een nieuwe. Daarstraks even op de E91 geprobeerd en het was toch een kleine verbetering.
                          sigpic

Comment

• Voor Phil:

sigpic

Comment

• Thx.

Die witte kant lijkt toch heel hard op het sponsje dat ik gebruikte.

Comment

• We hebben nu trouwens een regenwaterput van 10.000 liter thuis, en heb daar gisteren de auto mee afgespoeld. Wat een verschil, echt stukken aangenamer om de auto af te drogen op die manier. Veel minder kalkaanslag dan kraanwater.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  tuurlijk

Meestal raden ze woolite-water mengsel aan en zo deed ik het heel vroeger. Nadeel is dan dat het leer niet grondig genoeg gereinigd is en je er dus best nog met een propere vochtige doek overgaat. Daarna voeden doe je t beste om geen droog leer te krijgen. Bijkomend nadeel is dat die manier een stuk langer duurt als met specifiek producten.

Comment

• Misschien kan hier iemand helpen... De autoruiten van m'n pa zijn smerig, en geen klein beetje. 't Betreft een auto van 't werk, die zeer vaak onder bomen geparkeerd staat. De ruiten voelen tamelijk glad aan, maar zijn helemaal dof. Ik heb al geprobeerd met water en zeep waarmee ik de auto normaal was, keukenrol, azijn, en dit. Niets helpt. Iemand die weet hoe dit aan te pakken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                      Misschien kan hier iemand helpen... De autoruiten van m'n pa zijn smerig, en geen klein beetje. 't Betreft een auto van 't werk, die zeer vaak onder bomen geparkeerd staat. De ruiten voelen tamelijk glad aan, maar zijn helemaal dof. Ik heb al geprobeerd met water en zeep waarmee ik de auto normaal was, keukenrol, azijn, en dit. Niets helpt. Iemand die weet hoe dit aan te pakken?
                                      Ik zou toch eens proberen met klei. Maar voor hetzelfde geld is de ruit gewoon beschadigd op een of andere manier ...

Comment

• Zomaar een tube tankstation-poets op je motorkap leeg knijpen en met een oud lapje katoen gaan wrijven mag eigenlijk geen poetsen heten. Oké, het metaal gaat er prima van glimmen, en regendruppels glijden er zo mooi vanaf. Maar kijk iets dichterbij en je zult vaak nog een hoop lelijke ‘poetskrassen‘ tegenkomen. Nee, laat het echte […]

Dikke pot Zymol Royale... Zit daar nu écht zoveel verschil in tussen pakweg een zeer goede Swisswax en die Zymol? Dat prijsverschil is toch immens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                                          http://www.autoblog.nl/archive/2010/...r-in-de-wereld

Dikke pot Zymol Royale... Zit daar nu écht zoveel verschil in tussen pakweg een zeer goede Swisswax en die Zymol? Dat prijsverschil is toch immens.
                                          Veel verschil zit er niet in nee. Maar het is zoals bij alles, voor een beetje beter betaal je soms héél veel ...

Een goeie Swissvax (ik hou van Concorso) is gewoon subliem prijs kwaliteit.
                                          Ik ga misschien nog een trapje hoger gaan, maar daar houdt het dan ook op. Tenzij ik klanten heb die ook een enorm premium willen gaan betalen voor die héél exclusieve waxen ...

Comment

Working...
                                          X