Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ben van plan om mij deze vrijdag nog eens te gaan amuseren

ben ook van plan om meerdere laagjes wax te leggen, goed of verloren moeite ?
    en hoe doet ge dit dan het beste ?
    laten uitharden, wegvegen en gewoon de volgende laag derop of gaat da ni meer geweldig hechten dan ?

Comment

• Wax layeren is zeker de moeite. Twee lagen is eigenlijk ideaal om een volledige dekking te hebben. Meer dat twee waxlagen zou ik wel niet aanbrengen. Die moeite kan je beter sparen voor over twee weken na de wasbeurt

Afhankelijk van de wax zou ik minimum een uurtje tussen de twee lagen laten. Bij een sealant kan het al wat rapper, bij een echte carnauba wax kan het zelfs 24h zijn. Dan is nog een oppoetsen VOOR het opnieuw aanbrengen ook wel aangeraden.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• ik gebruik de 'Poorboy's Natty's Paste Wax Blue' , dus kan geen kwaad als ik de eerste laag wax 's avonds gedaan heb om dan te wachten tot volgende ochtend voor de volgende ?

Comment

• Nope, is juist perfect!
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• ok thx, op naar vrijdag dan maar !

Comment

• Heb je EX-P ook? Dan zou ik eerder die nog eens gaan layeren, dat zal naar duurzaamheid meer verschil uitmaken. De Natty's vooral op vlak van wetlook.

Comment

• nope heb geen ex-p, maar wel poorboy's black hole glaze, zal ook wel goed zijn om dat nog even aan te brengen voor de wax zeker ?

Comment

• Is het waar dat je baby-poep melk (de juiste naam ontgaat me even) kan gebruiken om zetels mee te kuisen / voeden?

Comment

• Gewone Nivea body lotion zou ook moeten lukken...

Of iets in de aard van anti-rimpel crème...
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• De mijne verdient ook een beurt. Hoe pak ik dit het best aan? En nee, ik ga er geen hele dag aan besteden.
                      Dus eerst de wagen volledig proper maken. Was ik de wagen dan met een gewone autoshampoo of is het bv. beter om in dit geval Dreft te gebruiken om de wagen écht proper te hebben?
                      Daarna best klei gebruiken veronderstel ik?
                      En dan tenslotte een waxlaag. Ik heb nog een bus Turtle Wax voor zwarte wagens staan, die ik eens had gekocht voor mijn vorige wagen. That should do.
                      Ter info, normaal was ik mijn wagen met een rode shampoo die ook een kleine waxlaag aanbrengt op de wagen. Komt van bij Wax-It, maar ik ben niet zeker van het merk.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                        Gewone Nivea body lotion zou ook moeten lukken...

idd die blauwe potten van Nivea zijn erg goed voor leder mee op te kuisen.
                        Na aankoop van een vollederen jas werd dit ons ook aangeraden ipv water.
                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          De mijne verdient ook een beurt. Hoe pak ik dit het best aan? En nee, ik ga er geen hele dag aan besteden.
                          Met alles wat je noemt hieronder vergeet het dan maar als je er geen hele dag aan wil besteden.

Dus eerst de wagen volledig proper maken. Was ik de wagen dan met een gewone autoshampoo of is het bv. beter om in dit geval Dreft te gebruiken om de wagen écht proper te hebben?
                          Daarna best klei gebruiken veronderstel ik?
                          En dan tenslotte een waxlaag. Ik heb nog een bus Turtle Wax voor zwarte wagens staan, die ik eens had gekocht voor mijn vorige wagen. That should do.
                          Ter info, normaal was ik mijn wagen met een rode shampoo die ook een kleine waxlaag aanbrengt op de wagen. Komt van bij Wax-It, maar ik ben niet zeker van het merk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                            idd die blauwe potten van Nivea zijn erg goed voor leder mee op te kuisen.
                            Na aankoop van een vollederen jas werd dit ons ook aangeraden ipv water.
                            Herhaardelijk dergelijke producten aanbrengen zorgt ervoor dat uw leer verstopt raakt. Soms moet er gereinigd worden ook. Zou jij constant gel in je haar smeren zonder het te wassen? Of een vrouw die (dag)crème aandoet zonder de huid eerst te reinigen?

Comment

• als je wax aanbrengt, moet je dan hard drukken of lang wrijven?

blijkbaar vraagt het afvegen van de wax evenveel tijd als het aanbrengen, anders doe je maar half werk. hoe krijg je de witte sporen van zwarte kunststof?
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Wax aanbrengen hoef je helemaal niet lang drukken of wrijven. Gewoon aanbrengen is voldoende en zeker niet te dik. Er moet enkel een fijn laagje aangebracht worden, alle extra is gewoon verlies want dat wrijf je er dan toch terug af.

Afwrijven neemt inderdaad ook veel tijd omdat dat nauwkeurig moet gebeuren, zorgen dat je alles afneemt dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Met alles wat je noemt hieronder vergeet het dan maar als je er geen hele dag aan wil besteden.
                                  Ik haat het om lang bezig te zijn met wrijven.
                                  Toen ik vorig jaar mijn vorige kar een beurt gaf, heb ik hem gewassen en gewaxt op anderhalf uur tijd. Wel niet gekleid natuurlijk.
                                  Enfin, het is toch maar gewoon de wax op de doek, aanbrengen en dan met een andere doek op wrijven zodat de strepen weg zijn? Ik heb alleszins nooit gemerkt dat ik de wax op die manier niet goed zou hebben aangebracht.
                                  Deze week mss eens binnen springen bij Wax-It.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Ik haat het om lang bezig te zijn met wrijven.
                                    Toen ik vorig jaar mijn vorige kar een beurt gaf, heb ik hem gewassen en gewaxt op anderhalf uur tijd. Wel niet gekleid natuurlijk.
                                    Enfin, het is toch maar gewoon de wax op de doek, aanbrengen en dan met een andere doek op wrijven zodat de strepen weg zijn? Ik heb alleszins nooit gemerkt dat ik de wax op die manier niet goed zou hebben aangebracht.
                                    Deze week mss eens binnen springen bij Wax-It.
                                    Oeps, ik las '... om lang bezig te zijn met wijven'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                      Oeps, ik las '... om lang bezig te zijn met wijven'.
                                      Hoe minder ik bezig ben met wrijven en frotten, hoe meer tijd er over is voor "wijven".
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                        Gewone Nivea body lotion zou ook moeten lukken...

Dan gaat je leder blinken. Bah.

Comment

• Iemand tips welk product je kan gebruiken om de binnenkant van de ruit te kuisen?
                                          Met die lage zon valt het op dat men voorruit degoutant vettig is.

En harde plastic aan de buitenkant van de wagen best kuisen met trim restorer? Want hier zijn enkele plekken op van de wax.

En ik zoek ook nog iets om men dashboard te kuisen. Men 'doekjes van den aldi' zijn op en wil voor de winter nog is alles tegoei kuisen. Ik heb nog APC. Kan ik deze gebuiken? En in welke verhouding dan?

Alvast bedankt voor antwoorden.

Comment

Working...
                                          X