Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zou gewoon terug dezelfde nemen...gebruik ze zelf ook met grote tevredenheid

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
      Ze hadden nu wel een wagen kunnen nemen zonder waskrassen, dit is ook geen reclame.

      Comment


      • Voor mij geen andere doeken dan de PB's waffle weave towel.
        Heb ooit een andere gekocht bij Wax-it om eens een andere te testen maar wist meteen, en weet nog steeds, dat het voor mij de waffle weave zal blijven. Ondertussen aan mijn 3de doek begonnen voor de auto en eentje voor de mtb.
        Moeder heeft er ondertussen ook eentje in gebruik om vensters en spiegels mee te drogen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
          Ze hadden nu wel een wagen kunnen nemen zonder waskrassen, dit is ook geen reclame.
          Idd, die wagen is naderhand wel gedetailed hoor. Maar de wasbeurt komt eerst dus ...

          Comment


          • Hoelang kan je stellen dat zo'n waffle weave meegaat?

            Ik heb de mijne ondertussen al een dik jaar en ik heb de indruk dat die toch ook wel z'n beste tijd heeft gehad...

            Wel regelmatig gebruik (iedere week zeker 1 of 2 wagens gemiddeld)
            Last edited by DJ Oli; 28/12/2010, 23:10.

            Comment


            • Ik heb de mijne al.... een jaar of drie denk ik.

              Heb wel tussendoor eens een andere geprobeerd maar dannog. Hij ziet er niet meer nieuw uit maar doet nog steeds goed zijn werk
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • ik zou binnenkort mijn wagen willen kleinen met de poorboys klei in combinatie met Pb spray and wipe. Is het nodig om na het clayen te gaan polieren of kan ik na het kleien mijn wagen verder behandelen met de jeffs werkstat carnauba producten. Het is niet mijn bedoeling van krassen enzo weg te werken, ik zou gewoon een propere auto met een mooie glans willen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                  ik zou binnenkort mijn wagen willen kleinen met de poorboys klei in combinatie met Pb spray and wipe. Is het nodig om na het clayen te gaan polieren of kan ik na het kleien mijn wagen verder behandelen met de jeffs werkstat carnauba producten. Het is niet mijn bedoeling van krassen enzo weg te werken, ik zou gewoon een propere auto met een mooie glans willen.
                  Als je enkel die glans terug naar boven wil halen moet je niet noodzakelijk polieren. Met Werkstät Prime zal je de dofheid kunnen verwijderen, waardoor de glans naar boven komt. Met Werkstät Jett kan je dan je resultaat beschermen door 3-5 laagjes aan te brengen. Sinds kort hebben we ook een handleiding over het gebruik van de Werkstät-producten op onze website, deze kan je hier vinden (onder de categorie 'Exterieur').

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Als je enkel die glans terug naar boven wil halen moet je niet noodzakelijk polieren. Met Werkstät Prime zal je de dofheid kunnen verwijderen, waardoor de glans naar boven komt. Met Werkstät Jett kan je dan je resultaat beschermen door 3-5 laagjes aan te brengen. Sinds kort hebben we ook een handleiding over het gebruik van de Werkstät-producten op onze website, deze kan je hier vinden (onder de categorie 'Exterieur').
                    Is dat echt gebruikelijk om 3 tot 5 laagjes te leggen?

                    Ik heb dat al 1 keer toegepast op onze auto en 1 laagje gelegd. Ik vond toch dat ik een langdurige bescherming had..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                      Is dat echt gebruikelijk om 3 tot 5 laagjes te leggen?

                      Ik heb dat al 1 keer toegepast op onze auto en 1 laagje gelegd. Ik vond toch dat ik een langdurige bescherming had..
                      Bij Werkstät ondervinden wij dat de duurzaamheid met 1 laagje wel redelijk is, maar niet kan tippen aan 1 laagje van een klassieke wax. Als je gaat layeren ga je die duurzaamheid voelbaar verlengen, vanaf meer dan 5 lagen merken wij geen verschil meer in duurzaamheid.
                      Het voordeel van het Werkstät-systeem is dat je al minstens 3 laagjes kan aanbrengen op dezelfde tijd als dat je een klassieke hardwax aanbrengt, laat uitharden en afneemt.

                      Als wij de Werkstät producten gebruiken leggen wij steeds minstens 3 laagjes.

                      Comment


                      • Komt de looks ook ten goede vind ik.
                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • Absoluut!

                          Comment


                          • Hoe (met wat) reinig je best de ruimte binnen-tussen deze getallen op een grondige manier?

                            Comment


                            • Ik doe dat meestal met de Megs triple duty detail bruxh (!) met een mf errond

                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                Hoe (met wat) reinig je best de ruimte binnen-tussen deze getallen op een grondige manier?

                                Ik heb hier erg goede ervaringen mee :


                                Misschien heeft wax-it ze ook...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Bij Werkstät ondervinden wij dat de duurzaamheid met 1 laagje wel redelijk is, maar niet kan tippen aan 1 laagje van een klassieke wax. Als je gaat layeren ga je die duurzaamheid voelbaar verlengen, vanaf meer dan 5 lagen merken wij geen verschil meer in duurzaamheid.
                                  Het voordeel van het Werkstät-systeem is dat je al minstens 3 laagjes kan aanbrengen op dezelfde tijd als dat je een klassieke hardwax aanbrengt, laat uitharden en afneemt.

                                  Als wij de Werkstät producten gebruiken leggen wij steeds minstens 3 laagjes.
                                  Wat zijn de voor/nadelen tov. de klassieke methode?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                    Hoe (met wat) reinig je best de ruimte binnen-tussen deze getallen op een grondige manier?

                                    Daar gebruiken wij de Raceglaze borsteltjes voor. Ook zeer handig voor rond de wielbouten, in kiertjes en de banden te reinigen.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                    Wat zijn de voor/nadelen tov. de klassieke methode?
                                    Het grote voordeel is dat je veel sneller te werk kan gaan tov de klassieke manier en dat het echt eenvoudig is in gebruik. Zowel qua voorbereiding, de bescherming zelf als bij de wekelijkse wasbeurt kan je snel en eenvoudig te werk gaan.
                                    Onderstaande foto toont wat reinigen met Prime en beschermen met Jett kan doen:

                                    Comment


                                    • Het plastic dashboard in de MG heeft met de jaren een beetje een grijzere/bruinere tint gekregen denk ik (weet niet of dat origineel ook zo was), kan ik dat terug wat donkerder krijgen? Liefst mat uiteraard
                                      Als ik er met gewone cockpitspray over ging dan werd het al meteen een pak zwarter, maar das doorgaans maar vettige brol dat strepen nalaat e.d.

                                      En aangezien het een cabrio is zou wat UV bescherming ook handig zijn

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                        Het plastic dashboard in de MG heeft met de jaren een beetje een grijzere/bruinere tint gekregen denk ik (weet niet of dat origineel ook zo was), kan ik dat terug wat donkerder krijgen? Liefst mat uiteraard
                                        Als ik er met gewone cockpitspray over ging dan werd het al meteen een pak zwarter, maar das doorgaans maar vettige brol dat strepen nalaat e.d.

                                        En aangezien het een cabrio is zou wat UV bescherming ook handig zijn
                                        Die uv blokkers komen wel wat laat, de schade is nl. Al gebeurd. Je kan het wel wat redden met bvb natural look van poorboys, maar verwacht geen wonderen ...

                                        Comment


                                        • Daar hoopte ik wel op
                                          Het is niet afgeschenen ofzo, totaal niet, maar je ziet wel dat het een opfrissing kan gebruiken.

                                          Die natural look, maakt dat het ook wat donkerder terug zoals cockpitsprays doen? Is zo'n cleaner ook aan te raden op voorhand?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X