Kan iemand svp even mijn geheugen opfrissen. ik wil beginnen met de E-klasse te detailen met de DAP 500. Nu heb ik hier een fles PB SSR-1, SSR-2.5, een witte Pad, een oranje en een zwarte. In welke combinatie dien ik deze te gebruiken en welke stappen moet ik volgen? Bij voorbaat dank
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenKan iemand svp even mijn geheugen opfrissen. ik wil beginnen met de E-klasse te detailen met de DAP 500. Nu heb ik hier een fles PB SSR-1, SSR-2.5, een witte Pad, een oranje en een zwarte. In welke combinatie dien ik deze te gebruiken en welke stappen moet ik volgen? Bij voorbaat dank2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenWelke pads heb je juist?sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Aaah.
Zwart is finihing (lichte swirls en marring/hologrammen -> finishing) SSR1 of cleaner/glaze/...
Wit is polishing (swirls en marring/hologrammen): SSR1 en SSR2
Orange is cutting (diepere swirls) SSR2 en SSR2.5
Heb je de nieuwe versie al van de SSR reeks? Die is wat beter tegen harde lakken.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenEnig idee wanneer de basic wash kit terug beschikbaar is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIk hoop volgende week, we missen de microfiber washmitt...
2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenen dePoorboy's Super Thick & Plush Towel ?toen ik vrijdag men materiaal kwam ophalen waren die blijkbaar allemaal uitverkocht, maar ik zie die nog steeds in de webshop staan(niet echt tijd om nog eens helemaal terug te komen naar oudenaarde nu)? en snowfoam? komt dat ook nog binnen? staat al tijdje niet meer in de shop precies
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenSuper Thick & Plush is aangepast, deze is weldegelijk uitverkocht. De snowfoam is momenteel terug op stock, vanaf morgen terug in de webshop.
nog een vraagje ivm die snowfoam, hoeveel product +water gebruiken jullie eigen ongeveer per wagen?
ik las iets over 1deel snowfoam en 200delen water Is dat niet gigantisch verdund?
ik heb afgelopen weekend ongeveer 40 ml snowfoam en 500ml water gebruikt en de dikte van schuim was vrij goed, maar zo gaat die snowfoam niet lang mee natuurlijk2013- Volvo V60 D3 R-Design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtengreat!
nog een vraagje ivm die snowfoam, hoeveel product +water gebruiken jullie eigen ongeveer per wagen?
ik las iets over 1deel snowfoam en 200delen water Is dat niet gigantisch verdund?
ik heb afgelopen weekend ongeveer 40 ml snowfoam en 500ml water gebruikt en de dikte van schuim was vrij goed, maar zo gaat die snowfoam niet lang mee natuurlijk
Het is zelf een beetje zoeken. Het hangt af van hoeveel product je gebruikt, waterhardheid, hogedrukreiniger, ... Testen dus en telkens wat minder gebruiken zodat je het minimum weet. Wel zien dat je nog genoeg cleaning power hebt natuurlijk hè2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIn een fles van ik denk 800ml die ik 0.5cm sf en de rest water. Nu weet ge nog niks natuurlijk
Het is zelf een beetje zoeken. Het hangt af van hoeveel product je gebruikt, waterhardheid, hogedrukreiniger, ... Testen dus en telkens wat minder gebruiken zodat je het minimum weet. Wel zien dat je nog genoeg cleaning power hebt natuurlijk hè
doe jij heel die fles dan vol met water? was nu ongeveer halfvol en kwam daar juist mee toe.
maar toch bedankt voor de info, nu heb ik al een richtlijn!
edit: bijkomend vraagje: bij een volledige detail (incl polish +wax) is het dan beter om een kleine hoeveelheid APC bij de snowfoam te voegen. of beide apart te foamen?2013- Volvo V60 D3 R-Design
Comment
-
Ik gebruik een hele fles ja, maar mijn foam gun staat helemaal open dus dat verbruikt wel wat dan.
APC erbij kan geen kwaad maar of het veel gaat uithalen... Bij een sterk vervuilde wagen gebruik ik traffic film remover en dat durf ik vrij geconcentreerd gebruiken. 1/4 a 1/2 product en de rest water.
Voor je eigen goed onderhouden wagen beter bij snowfoam blijven en goed clayen2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenIk zou graag de zwarte bumpers op mijn Golf 2, die wat 'afgebleekt' zijn, terug donkerder willen maken. Iemand op een ander forum had dit gedaan met motip bumper spray , en dat zag er eigenlijk goed uit.
Nu, valt dit product aan te raden of zijn er betere op de markt?
Aangezien wax-it hier moderator is, heb ik even een link gezet naar het produkt in z'n webshop. Poorboys produkten zijn niet overal te verkrijgen. Het grote voordeel van deze is dat hij geen vettige film achterlaat en een mooie natuurlijke satijnglans geeft. Het spoelt er bij de regen of wasbeurt ook niet af.
Wel eerst je bumpers goed ontvetten...zo hecht het produkt veel beter en kan het beter in de poriën trekken...bij echte uitdroging zul je het best na drogen van de eerste laag van het produkt één of meerder lagen extra aanbrengen.
link : http://www.wax-it.be/webshop/poorboy...-restorer.html
Comment
-
Bij de oudere wagens waar plastic door UV straling volledig verbleekt is zal een kleurloos product weinig uitmaken. Daarvoor moet je echt met een product te werk gaan die ook gaat bijkleuren zoals die Motip Bumper Spray. Black WOW en consorten kunnen ook iets gaan uitmaken maar de beste en blijvende oplossing is het plastic onderdeel demonteren en herspuiten. Zo zit je met een blijvend resultaat.
Dit hangt natuurlijk af van de gradatie waarmee het plastic verbleekt is. Is het slechts lichtjes verkleurd of echt wit getrokken... Is het in vlekken of niet... Wil je zekerheid kan je eerst proberen met het onderdeel goed te reinigen/ontvetten en daarna te voeden met Trim Restorer of meerdere laagjes 303 Aerospace Protectant. Zo hoef je niet nodeloos veel demonteer en spuitwerk uit te voeren.
Hierna plastic beschermen met een Trim Restorer zorgt ervoor dat je dit niet meer zal moeten herdoen.
PS: Wax-it is enkel moderator op het specifieke Wax-it subforum op bimmerboard
Comment
-
Op mijn VW-embleem van de koffer bevinden zich er witte vlekken.
Het heeft eens op het forum gestaan met welk product u dit kan kuisen, maar vind het niet terug.
Alvast bedanktGolf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
2014 Golf 7 R ---> Verkocht
2008 BMW E91 335i --> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk BerichtenOp mijn VW-embleem van de koffer bevinden zich er witte vlekken.
Het heeft eens op het forum gestaan met welk product u dit kan kuisen, maar vind het niet terug.
Alvast bedankt2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Alle ik wil de bert en simoni ook even bedanken voor hun proffecionele uitleg ,Gasten mijn machines blinken nog harder dan toen ze in de showroom stonden . heb mijn vrienden uit comlombia jullie ook aangeraden .
vanwege ?? je weet wel , anders word ik weer gewist .
Tot op een of andere meeting .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenKalkvlekken? Vogelstront? Wegenverf? Help me out here
Gelijkt op tipex-achtigGolf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
2014 Golf 7 R ---> Verkocht
2008 BMW E91 335i --> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
Comment