Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ Wax-it; hebben jullie zo veel werk dat jullie meer dan 2 weken nodig hebben om een offerte op te stellen van een VW Golf?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      @ Wax-it; hebben jullie zo veel werk dat jullie meer dan 2 weken nodig hebben om een offerte op te stellen van een VW Golf?
      Die met de verfspatten ?
      Simoni is op vakantie vertrokken met de schade foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Die met de verfspatten ?
        Simoni is op vakantie vertrokken met de schade foto's
        Jep, maar Simoni ie is toch al terug?

De verzekeringen wachten ook niet graag...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
          Jep, maar Simoni ie is toch al terug?

De verzekeringen wachten ook niet graag...
          info@wax-it.be

055/30.31.19

Dit is het algemene topic, niet het Wax-it topic.

Comment

• Ik heb klei en wax in huis gehaald. Is het goed als ik eerst klei en dan wax of mis ik nog een stap tussen kleien en waxen buiten wassen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door froobje Bekijk Berichten
              Ik heb klei en wax in huis gehaald. Is het goed als ik eerst klei en dan wax of mis ik nog een stap tussen kleien en waxen buiten wassen?
              Je dient eigenlijk nog minstens een cleaner glaze te gebruiken.

Dit om de kleiresten te verwijderen en je wagen terug van glans te voorzien

Comment

• Ik heb een paar vragen i.v.m. detailing. Ik en mijn vader heb onlangs mijn Golfke ( 19 jaar oud) gedetaild met een starterspakket van Meguiars. De lak ziet er nu een pak beter uit, de lak is echt dieper geworden en meer glanzend, maar nu vind ik dat er nog heel wat swirls en kleine krassen zijn. Ik vraag mij dus bijgevolg af of ik alles goed heb gedaan.

Eerst heb ikzelf natuurlijk gekleid. Niet dat het moeilijk is, maar het ging toch goed, ik had onmiddelijk een mooi en goed resultaat. Daarna is mijn pa begonnen met machinaal polieren. Bij de eerste stap heeft hij de gele pad (mirror glaze ofzo) gebruikt en ultimate compound. Hierna heeft hij gewerkt met een zwarte pad en 'premium liquid wax'.

Nu, hebben wij alles goed gedaan of hebben we toch ergens iets fouts gedaan?

De detailbeurt is zo'n 4 weken geleden gebeurt. Kan het kwaad als ik het eerdaags opnieuw doe?

Comment

• En voor ik het vergeet: sinds die detailbeurt droogt mijn kar ontzettend rap uit tijdens het wassen. Met bijgevolg overal opgedroogde druppels. Ik probeer ze dan er uit te krijgen met detailler enzo, maar dan heb ik soms van die olie achtige strepen over mijn lak. Echt ellendig

Comment

• Raar... Alle, als het een zwarte is dan moet/mag je die al zeker niet in volle zon wassen en ook nooit een warme auto beginnen wassen...als het niet anders kan, gewoon nat blijven spuiten tijdens het wassen... Ivm machinaal polieren, mogelijk heb je zwaarder spul nodig, zie poorboys ssr serie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      Je dient eigenlijk nog minstens een cleaner glaze te gebruiken.

Dit om de kleiresten te verwijderen en je wagen terug van glans te voorzien
                      Is dat de Cleaner fluid regular (wax oil) van Swissvax of is die glaze nog iets anders?
                      Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

• Probleem...

Ik heb m'n kar een lenteschoonmaak gegeven...

Kar blinkt naar alledaagse normen, niet naar detailnormen...

Nu, ik vond in de keuken thuis een flesje om chromé op te blinken, ik heb dat gebruikt voor mijn grille, klinken en lijntje onder de raam... De chromé blinkt terug als nooit tevoren, alleen is de lak rondom de chromé dof geworden Valt dat nog op te lossen of is m'n lak aangetast? Ik krijg het er in ieder geval niet meer af...
                        Last edited by ; 09/04/2011, 12:07.

Comment

• Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                              Probleem...

Ik heb m'n kar een lenteschoonmaak gegeven...

Kar blinkt naar alledaagse normen, niet naar detailnormen...

Nu, ik vond in de keuken thuis een flesje om chromé op te blinken, ik heb dat gebruikt voor mijn grille, klinken en lijntje onder de raam... De chromé blinkt terug als nooit tevoren, alleen is de lak rondom de chromé dof geworden Valt dat nog op te lossen of is m'n lak aangetast? Ik krijg het er in ieder geval niet meer af...
                              Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten

Brjefs is zo vriendelijk geweest om de foto's voor mij even op het net te gooien, waarvoor dank!

Comment

• Graag gedaan

Comment

• Verdomme...

Kheb het nog is nekeer bezien in het zonlicht en het zijn geen doffe plekken...

Tzijn een heleboel zeer fijne krassen

Comment

• Wel, je chroom ziet er oké uit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Wel, je chroom ziet er oké uit!
                                      Inderdaad, verschoot ik zelf nog wel van, was helemaal grijzig aangeslagen met groene stippen enzo...
                                      Dus, chroom is terug proper, lak is naar de kloten...

Comment

• Je had beter de lak rondom de handgrepen afgetaped.

Comment

• Wij zijn net bezig met alle chroom op een Audi A6 aan het polieren. we plakken uiteraard alle lak rondom af.

De enige manier om dit weer te verwijderen is machinaal polieren ...

Comment

Working...
                                          X