Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
    thanks voor de tip!

als ik nu iets in jullie webshop bestel, wanneer geraakt dat dan in het verre Limburg? Als dat nog deze week lukt bestel ik het zo! Zou die kar graag asap willen verkopen

edit: ofwel moet ik eens tot in Oudenaarde komen, had me graag eens over wat meer zaken geïnformeerd, heb het er nog met Tommetje over gehad... eens zien of ik dat met iets kan combineren.
    Als je voor 12u bestelt in de webshop wordt het normaal gezien de volgende dag al geleverd.

Comment

• 'k Ben hier ook nog is met 2 vragen.

De niet-meegespoten stootstrips op mijn Polo zijn percies afgetrokken, zijn allemaal witte vlekken op. Is wel al een tijdje zo. Is dit met iets weg te krijgen? Ik heb hier nog Autoglym Bumper care dat ik nog is kan proberen in de hoop dat het helpt.

En de tweede, heb overlaatst een poliermachine (DAP500) + producten van Chemical guys gekocht.
      Ondertussen al is gepolierd, ziet er al veel beter uit, maar de swirls krijg ik er niet uit.
      Ik doe met de oranje pad en Paint Correction 2 eerst, eerst op een lage stand beetje 'openwerken' daarna op stand 5/5,5. Daarna de witte pad met Paint Correction 1 (zelfde methode). Daarna een sealant en wax erover.
      Het ziet er op het eerste zicht allemaal wel goed uit en de lak is echt zacht, maar in de zon vallen de swirls echt nog goed op. Ik veronderstel dat ik gewoon iets fout doe.

2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        'k Ben hier ook nog is met 2 vragen.

De niet-meegespoten stootstrips op mijn Polo zijn percies afgetrokken, zijn allemaal witte vlekken op. Is wel al een tijdje zo. Is dit met iets weg te krijgen? Ik heb hier nog Autoglym Bumper care dat ik nog is kan proberen in de hoop dat het helpt.

En de tweede, heb overlaatst een poliermachine (DAP500) + producten van Chemical guys gekocht.
        Ondertussen al is gepolierd, ziet er al veel beter uit, maar de swirls krijg ik er niet uit.
        Ik doe met de oranje pad en Paint Correction 2 eerst, eerst op een lage stand beetje 'openwerken' daarna op stand 5/5,5. Daarna de witte pad met Paint Correction 1 (zelfde methode). Daarna een sealant en wax erover.
        Het ziet er op het eerste zicht allemaal wel goed uit en de lak is echt zacht, maar in de zon vallen de swirls echt nog goed op. Ik veronderstel dat ik gewoon iets fout doe.

Om op je vragen te beantwoorden :
        1) die strips kan je het best eerst reinigen met APC (eventueel puur) of ontvetten met IPA (isopropyl-alcohol) en daarna behandelen met een goede dressing...dit laatste eventueel in meerdere lagen.
        hopelijk zijn de trims niet wit uitgeslagen van het polijstprodukt dat je hebt gebruikt omdat je deze niet afgetaped hebt. Indien dit zo is dan is IPA de enige oplossing.
        2) ik ken de produkten niet waar je mee gepolierd hebt; maar VW-lakken zijn over het algemeen erg hard zodat je dikwijls uitkomt bij produkten zoals deze van Menzerna.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
          1) die strips kan je het best eerst reinigen met APC (eventueel puur) of ontvetten met IPA (isopropyl-alcohol) en daarna behandelen met een goede dressing...dit laatste eventueel in meerdere lagen.
          hopelijk zijn de trims niet wit uitgeslagen van het polijstprodukt dat je hebt gebruikt omdat je deze niet afgetaped hebt. Indien dit zo is dan is IPA de enige oplossing.
          2) ik ken de produkten niet waar je mee gepolierd hebt; maar VW-lakken zijn over het algemeen erg hard zodat je dikwijls uitkomt bij produkten zoals deze van Menzerna.
          OK thx! Bij het polieren waren ze afgeplakt, dus daar kan het niet van zijn.
          Zal ik nog eens zien voor die Menzerna, want die swirls storen mij eigl wel hard!

Comment

• Voor de mannen van wax-it, wat kan ik het beste bestellen ter vervanging van een bijna lege fles Blackfire Finishing Polish (want ik zie dat deze niet meer in de webwinkel staat), ter aanvulling bij de Blackfire compound, gloss enhancing polish en wet diamonds all finish paint protection...

Ben ook op zoek naar iets voor de deur en raamrubbers...iemand een aanrader?
            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Synchromesh Bekijk Berichten
              Voor de mannen van wax-it, wat kan ik het beste bestellen ter vervanging van een bijna lege fles Blackfire Finishing Polish (want ik zie dat deze niet meer in de webwinkel staat), ter aanvulling bij de Blackfire compound, gloss enhancing polish en wet diamonds all finish paint protection...

Ben ook op zoek naar iets voor de deur en raamrubbers...iemand een aanrader?
              Alternatief voor de Blackfire Finishing Polish is de Menzerna FF3000. De Blackfire is er ook op gebaseerd.

Deur en raamrubbers gaat momenteel onze keuze uit naar de Gloss-it TRV. Iets vloeibaarder / vettiger hebben we Poorboy's Trim Restorer.

Comment

• OK, FF3000 it is

Nog een laatste vraag voor ik bestel... hoe kan ik zien of mijn polishing pads (monello) versleten zijn? Of hoelang/hoeveel auto's gaan deze ongeveer mee?
                Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Over pads gesproken, van Gloss-it zijn er 2 varianten (3,5 en 7,5" ofzoiets). Ik geloof best dat een grotere pad misschien wat vlotter werkt op een groter paneel, maar moet je dan van al die pads 2 maten hebben?

Comment

• Kan handig zijn voor A-stijlen, bumpers, kofferkleppen, ... ja.

Wanneer is een pad versleten? Tja, als je er niet mee naar behoren mee kan werken zou ik zeggen. Het belangrijkste is dat hij nog in zijn geheel is (dus geen stukken uit enzo) en ZUIVER. Als de monello pads dezelfde zijn als die van Menzerna dan gaan die niet zo erg lang mee
                    Die brokkelen nogal snel af waardoor ze na een tijdje dunner worden aan de buitenkant. Ze krijgen als het ware een conische vorm.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                      Over pads gesproken, van Gloss-it zijn er 2 varianten (3,5 en 7,5" ofzoiets). Ik geloof best dat een grotere pad misschien wat vlotter werkt op een groter paneel, maar moet je dan van al die pads 2 maten hebben?
                      't Is 3,75" en 5,75".

Als je een hele auto zal moeten doen met een 3,75" pad ga je gigantisch lang bezig zijn. Ik zou een 5,75" nemen om mee te starten, wens je dan nog een kleinere pad voor de raamstijlen/bumpers/spiegels/kofferkleppen dan kan je die nog bijkopen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Kan handig zijn voor A-stijlen, bumpers, kofferkleppen, ... ja.

Wanneer is een pad versleten? Tja, als je er niet mee naar behoren mee kan werken zou ik zeggen. Het belangrijkste is dat hij nog in zijn geheel is (dus geen stukken uit enzo) en ZUIVER. Als de monello pads dezelfde zijn als die van Menzerna dan gaan die niet zo erg lang mee
                      Die brokkelen nogal snel af waardoor ze na een tijdje dunner worden aan de buitenkant. Ze krijgen als het ware een conische vorm.
                      De Monello pads zijn andere dan de Menzerna pads. Die van Monello zijn eigenlijk zeer slijtvast. Wij gebruiken ze heel vaak en ze slijten quasi niet. Bij sporadisch gebruik zal je er héél lang over doen voordat ze slijten.
                      Belangrijk is dat ze nog hun mooie ronde vorm hebben en dat je ze steeds goed uitwast. Als ze beginnen afbrokkelen of als er kappen inzitten kan je ze best vervangen, inderdaad.

Comment

Waar kan ik die IPA vinden? Vandaag toch maar eens geprobeerd met die Autoglym bumper care, daar verwachte ik niet teveel van en zo is dus ook gebleken dat dit niets helpt.
                        En welke Menzerna zou ik moeten gebruiken? Is de RD3.2 goed of misschien iets te zwaar? Ik lees dat die goed is voor swirls en diepe krassen (waarvan er ook nog een paar zijn in de lak). Of dan toch de 203s?

Comment

Waar kan ik die IPA vinden? Vandaag toch maar eens geprobeerd met die Autoglym bumper care, daar verwachte ik niet teveel van en zo is dus ook gebleken dat dit niets helpt.
                          En welke Menzerna zou ik moeten gebruiken? Is de RD3.2 goed of misschien iets te zwaar? Ik lees dat die goed is voor swirls en diepe krassen (waarvan er ook nog een paar zijn in de lak). Of dan toch de 203s?
                          IPA kan je vinden bij de drogist of zelfs apoheker.
                          Menzerna RD3.02 is wat zwaarder dan de 203S. Beide produkten werken uitstekend op harde lakken. Ik zou persoonlijk proberen met de RD 3.02 op een witte pad; indien je nog niet de correctie bereikt die je wenst, kan je nog dezelfde compound gebruiken met een oranje pad met wat meer snijkracht.

Comment

IPA kan je vinden bij de drogist of zelfs apoheker.
                            Menzerna RD3.02 is wat zwaarder dan de 203S. Beide produkten werken uitstekend op harde lakken. Ik zou persoonlijk proberen met de RD 3.02 op een witte pad; indien je nog niet de correctie bereikt die je wenst, kan je nog dezelfde compound gebruiken met een oranje pad met wat meer snijkracht.
                            Ok merci! Dan weet ik weer waar ik mij de rest van de vakantie mee kan bezig houden.

Comment

Ok merci! Dan weet ik weer waar ik mij de rest van de vakantie mee kan bezig houden.
                              leuke hobby toch....

Comment

• Ik zou geen ipa gebruiken op rubbers, je gaat ze helemaal uitdrogen en dof trekken.

APC is de betere oplossing ,of indien het héél poreuze kunstof is met een echte gom werken. Die haalt alles er wel weer uit.

Comment

• Hoe krijg ik 'schoenstrepen' uit de deurbekleding ?

Heb al geprobeerd met APC, met zo een wondergom,...
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    Hoe krijg ik 'schoenstrepen' uit de deurbekleding ?

Heb al geprobeerd met APC, met zo een wondergom,...
                                    Met apc zou dat toch lukken ? Is het beter of totaal niet ?

Comment

• 't is beter, ietskes. Maar helemaal krijg ik het niet weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        't is beter, ietskes. Maar helemaal krijg ik het niet weg.
                                        Wat is je verdunning van de APC? 1/10 is lichte tot matige vervuiling, 1/4 is serieuze vervuiling en puur is voor supervervuiling .

Comment

Wat is je verdunning van de APC? 1/10 is lichte tot matige vervuiling, 1/4 is serieuze vervuiling en puur is voor supervervuiling .
                                          'k Ga inderdaad met een wat straffere oplossing moeten proberen. Ik heb nog nooit straffer dan 1/10 durven gebruiken.

Ga ik geen problemen hebben met verkleuring ofzo ?

Comment

Working...
                                          X