Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    'k Ga inderdaad met een wat straffere oplossing moeten proberen. Ik heb nog nooit straffer dan 1/10 durven gebruiken.

Ga ik geen problemen hebben met verkleuring ofzo ?
    Als dat gewoon harde kunststof is normaal niet maar als je echt zeker wil zijn kan je eens proberen op een onzichtbaar stukje bekleding.

Maar met apc gaat het waarschijnlijk niet lukken. Die strepen kunnen erg hardnekkig zijn. ik weet niet mat je bedoelt met een wondergom maar in de supermarkt verkopen ze zo van die 'magische' witte sponjes, daar zou het mee kunnen lukken.

En aangezien die strepen vaak schoensmeer of rubber is kan je ook eens proberen met een teerverwijderaar maar dan zeker eerst even testen op een onzichtbaar stukje bekleding.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Als dat gewoon harde kunststof is normaal niet maar als je echt zeker wil zijn kan je eens proberen op een onzichtbaar stukje bekleding.

Maar met apc gaat het waarschijnlijk niet lukken. Die strepen kunnen erg hardnekkig zijn. ik weet niet mat je bedoelt met een wondergom maar in de supermarkt verkopen ze zo van die 'magische' witte sponjes, daar zou het mee kunnen lukken.

En aangezien die strepen vaak schoensmeer of rubber is kan je ook eens proberen met een teerverwijderaar maar dan zeker eerst even testen op een onzichtbaar stukje bekleding.
      Een niet-zichtbaar stukje bekleding is misschien makkelijker te vinden dan een onzichtbaar stukje.

Comment

• Om droogdoeken te "restoren" wordt er gesproken van die te laten weken in een emmer met azijn.

Hoeveel azijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Een niet-zichtbaar stukje bekleding is misschien makkelijker te vinden dan een onzichtbaar stukje.
          Als je er achteraf maar niks van ziet
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Vraagje voor de wax-it clan;

P21S polishing soap, is dat definitief uit het assortiment?
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Bestaat er iets zoals wax remover. Er zit wat wax op de auto en wil die wegkrijgen voordat ik de auto detail.
              Of gewoon beter de cleaner gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
                Bestaat er iets zoals wax remover. Er zit wat wax op de auto en wil die wegkrijgen voordat ik de auto detail.
                Of gewoon beter de cleaner gebruiken?
                kleien verwijdert het meeste van je wax. Een andere manier is een overdosis autoshampoo of APC in je waswater doen.
                Een goeie scheut dreft in je emmer zal je waxlaag ook serieus aantasten.

Mijn manier blijft : 4 dopjes autoshampoo in je emmer en daarna de lak kleien.
                Het kleien verwijdert in één keer ook het vuil uit de poriën waardoor je lak superglad wordt.
                Hierdoor hecht je waxlaag vele malen beter, wat de standtijd van de (aan te brengen) wax of sealant (synthetische wax) ten goede komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Om droogdoeken te "restoren" wordt er gesproken van die te laten weken in een emmer met azijn.

Hoeveel azijn?

hoeveel weet ik niet : ik doe meestal een wasdopje keukenazijn mee in de wasmachine bij de doeken; werkt erg goed en is nog eens goed voor je machine tegelijkertijd.

In een half gevulde emmer zal wel een flinke scheut wel voldoen....een goeie kneep in de fles

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                    Vraagje voor de wax-it clan;

P21S polishing soap, is dat definitief uit het assortiment?
                    Geloof me, we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk terug leverbaar te krijgen. Dit is een subliem product !

Het probleem is dat p21s niet verkocht mag worden in europa wegens een patent op die naam ofzo. Daarom heb je nu r888, dat is he merk voor europa met dezelfde producten, enkel die polishing soap er nog niet bij ...

Even wachten dus

Comment

• Ik kan nog wel even wachten. Maar 't potje wordt toch behoorlijk leeg.

Is S100 ook niet gewoon een andere naam van p21s?

Anyway, de polishing soap is het ideale chroomkuisproduct. 't is snel, makkelijk en 't werkt goed. Daarbij laat het nog een bescherming achter ook.
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                        Ik kan nog wel even wachten. Maar 't potje wordt toch behoorlijk leeg.

Is S100 ook niet gewoon een andere naam van p21s?

Anyway, de polishing soap is het ideale chroomkuisproduct. 't is snel, makkelijk en 't werkt goed. Daarbij laat het nog een bescherming achter ook.
                        S100 is dat ook, maar dat voor de motor markt.

Zelfde verhaal als P21S, niet in EU te verkopen ...

Comment

• Hier gaan we dan ..

tot over een paar maanden geleden met leasing gereden van de baas dus nooit echt moeite gedaan om de wagen te wassen (op de wasstraat na :p) maar nu ik mijn eigen wagen heb, proberen we er toch wat meer zorg voor te dragen! )

Vandaag voor de eerste keer (na 2300 km) de wagen proberen te kuisen en gezien dat een glazen dak tamelijk fucked is om goed te kuisen en droog te krijgen. Over de hele lengte van het dak heb ik nu vlekjes (opgedroogde druppels water) die ik er echt niet uit krijg. Zou een emmer water + azijn genoeg zijn om het weg te krijgen?

Alsook had ik graag de wagen gewaxed voor extra zorg en omdat hij redelijk veel stil staat (in de garage) of de open garages van de parking in Zaventem. Iemand een dat een leuk product kan aanraden dat gemakkelijk te gebruiken is?

Thanks! :-)
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            Hier gaan we dan ..

tot over een paar maanden geleden met leasing gereden van de baas dus nooit echt moeite gedaan om de wagen te wassen (op de wasstraat na :p) maar nu ik mijn eigen wagen heb, proberen we er toch wat meer zorg voor te dragen! )

Vandaag voor de eerste keer (na 2300 km) de wagen proberen te kuisen en gezien dat een glazen dak tamelijk fucked is om goed te kuisen en droog te krijgen. Over de hele lengte van het dak heb ik nu vlekjes (opgedroogde druppels water) die ik er echt niet uit krijg. Zou een emmer water + azijn genoeg zijn om het weg te krijgen?

Alsook had ik graag de wagen gewaxed voor extra zorg en omdat hij redelijk veel stil staat (in de garage) of de open garages van de parking in Zaventem. Iemand een dat een leuk product kan aanraden dat gemakkelijk te gebruiken is?

Thanks! :-)
                            Spring eens binnen

Comment

• ja i know, we hebben ervoor gemailed maar ik kan/wil de wagen niet afstaan voor 1 volledige dag

+ zelf wassen is af en toe ook fun! :-)
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                ja i know, we hebben ervoor gemailed maar ik kan/wil de wagen niet afstaan voor 1 volledige dag

+ zelf wassen is af en toe ook fun! :-)
                                Je bent bij ons ook welkom voor producten en advies he

Comment

• Wax-it, kan het dat ik je Mini gezien heb in Veurne (op de parkeerplaats van iemand die met een Range Sport supercharged rijdt ?).
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Het is maar een diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                      @wax-it crew: is de Collinite 476S ook geschikt om de velgen te beschermen of heeft dat weinig effect?
                                      Schop

Comment

• Hoe bedoel je, die Mini ?
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                          Hoe bedoel je, die Mini ?
                                          De Range is geen Supercharged, maar het is de Wax-it Mini.

Comment

Working...
                                          X