Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    Schop
    Werkt zeker.

Geen idee of je de wax al gebruikt hebt maar hij is makkelijker fijn te verdelen wanneer je de pad wat voorbereidt. Een beetje quick detailer (of gewoon water) vernevelen over de pad zodat die licht vochtig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
      De Range is geen Supercharged, maar het is de Wax-it Mini.
      Ik ben er vrij zeker van dat die RRSport wel een supercharged is.
      Maar wanneer ik er beter over nadenk zullen jullie wellicht eerder zijn B* een beurt geven dan zijn RRsport.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Werkt zeker.

Geen idee of je de wax al gebruikt hebt maar hij is makkelijker fijn te verdelen wanneer je de pad wat voorbereidt. Een beetje quick detailer (of gewoon water) vernevelen over de pad zodat die licht vochtig is.
        In afwachting van de klei heb ik de wax nog niet kunnen uitproberen, maar bedankt voor de tip. Benieuwd wat het resultaat zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Ik ben er vrij zeker van dat die RRSport wel een supercharged is.
          Maar wanneer ik er beter over nadenk zullen jullie wellicht eerder zijn B* een beurt geven dan zijn RRsport.
          Zijn B is vorige week gedaan, nu zijn we aan de RRsport bezig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            Hier gaan we dan ..

Vandaag voor de eerste keer (na 2300 km) de wagen proberen te kuisen en gezien dat een glazen dak tamelijk fucked is om goed te kuisen en droog te krijgen. Over de hele lengte van het dak heb ik nu vlekjes (opgedroogde druppels water) die ik er echt niet uit krijg. Zou een emmer water + azijn genoeg zijn om het weg te krijgen?

Thanks! :-)
            Ik droog mijn auto steeds af met een PB's Waffle Towel icm PB's Spray & Wipe. Dit laatste is zelfs handig bij reeds opgedroogde (kalk)druppels.
            Voor het afdrogen verdun ik de Spray & Wipe doorgaans ook met de helft water.

Comment

• Ik heb hier een oude LP-speler van Technics, maar die plastic kap staat vol krassen en is enorm dof.
              Kan ik dat oplossingen met een polish ofzo? Ik heb de Poorboys-reeks en enkele pads...

Comment

• Beginnen met de lichtste PB, in principe moet dat wel lukken. Werk je met de hand of machinaal?

Comment

Beginnen met de lichtste PB, in principe moet dat wel lukken. Werk je met de hand of machinaal?
                  Thanks.
                  Ik heb een DAP500, dus beide kan.

Comment

• Is nog aardig gelukt. De diepe krassen kreeg ik er niet uit, maar het verschil is wel enorm groot.
                    Heb wel machinaal met SSR2 etc. gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                      Is nog aardig gelukt. De diepe krassen kreeg ik er niet uit, maar het verschil is wel enorm groot.
                      Heb wel machinaal met SSR2 etc. gedaan.

ik zou gerust nog een pas zetten met dezelfde combi voor de overblijvende krassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Zijn B is vorige week gedaan, nu zijn we aan de RRsport bezig
                        De GTC is trouwens echt een pareltje geworden, perfection has been achieved !
                        Hoe vlot de RSS? Ben benieuwd hoe jullie t aanpakken, kunnen jullie dan meten hoe dik de oranje lak is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iMack Bekijk Berichten
                          De GTC is trouwens echt een pareltje geworden, perfection has been achieved !
                          Hoe vlot de RSS? Ben benieuwd hoe jullie t aanpakken, kunnen jullie dan meten hoe dik de oranje lak is?
                          Er zijn een aantal delen herspoten iig, en we kunnen het verschil op het oranje deel meten tov dat ernaast.

Die wagen was me wel in een staat

We zijn nu bezig met de finishing, en na de middag komt de wax erop

Comment

• Tis natuurlijk een daily driver ve paar jaar oud, dus heeft idd al wat meegemaakt.
                            Net ng m'n nonkel gehoord, hij zij dat hij de RRS inderdaad id vooravond mocht gn ophalen bij jullie.

(Edit: smijten jullie anders dan n paar voor/na foto's op flicker/fb? Is altijd leuk om t verschil te zien onder jullie belichting!)

Comment

Tis natuurlijk een daily driver ve paar jaar oud, dus heeft idd al wat meegemaakt.
                              Net ng m'n nonkel gehoord, hij zij dat hij de RRS inderdaad id vooravond mocht gn ophalen bij jullie.

(Edit: smijten jullie anders dan n paar voor/na foto's op flicker/fb? Is altijd leuk om t verschil te zien onder jullie belichting!)
                              Uiteraard.

Het verslag van de Bentley staat ook al online

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Het verslag van de Bentley staat ook al online
                                Idd, prachtig verslag met super foto's!!
                                (Heb ze al allemaal gesaved )

Comment

Idd, prachtig verslag met super foto's!!
                                  (Heb ze al allemaal gesaved )
                                  Daarnet foto's genomen van de RRS in de zon. OMGWTFBBQ !!! Twas erover !!!

Wel een detail van 42+ uur ...

Comment

• Zalig ! Echt waar, zalig ! PRACHTIG werk! Laat die foto's maar komen !

Comment

• Welk product kan je gebruiken voor het terug zwarten van de (plastic) stootlijsten van de wagen en hoe moet je zoiets aanbrengen?
                                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Je hebt verschillende keuzes:

Poorboy's Trim restorer: redelijk vettig product, moet mooi worden verdeeld en goed inwerken.
                                        Gloss-it TRV: minder vettig product, bruikbaar voor vele doeleinden. Momenteel uitverkocht
                                        Blackfire Interior Cleaner: om plastic te reinigen
                                        Blackfire Interior Protectant: om plastic te voeden, minder vettig.

Het hangt er wat vanaf of er vervuiling / verdroging. Een specifiek product zoals de eerste 2 werkt meestal iets beter op de verdroogde delen.

Comment

Je hebt verschillende keuzes:

Poorboy's Trim restorer: redelijk vettig product, moet mooi worden verdeeld en goed inwerken.
                                          Gloss-it TRV: minder vettig product, bruikbaar voor vele doeleinden. Momenteel uitverkocht
                                          Blackfire Interior Cleaner: om plastic te reinigen
                                          Blackfire Interior Protectant: om plastic te voeden, minder vettig.

Het hangt er wat vanaf of er vervuiling / verdroging. Een specifiek product zoals de eerste 2 werkt meestal iets beter op de verdroogde delen.
                                          Hmmm. Het is voor de "binnenzijde" van de kappen van een scooter te reinigen. Gewoon met een spons zijn die niet meer deftig proper te krijgen, maar ik haat het als hij niet mooi blinkt

Ps: thx voor de snelle reply!
                                          Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Working...
                                          X