Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als ze spreken over "Simonisatie" dan weet je vaak al genoeg

    Maar probeer het eens zou ik zeggen. Voor dat geld... en rij vervolgens eens langs wax-it zodat hij de wagen eens kan inspecteren.


    Normale prijs is 276€ en dat op 2.5h? Die willen ook snel rijk worden precies
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Als ze spreken over "Simonisatie" dan weet je vaak al genoeg

      Maar probeer het eens zou ik zeggen. Voor dat geld... en rij vervolgens eens langs wax-it zodat hij de wagen eens kan inspecteren.


      Normale prijs is 276€ en dat op 2.5h? Die willen ook snel rijk worden precies
      Hahaha, ik had de werktijd zelf nog niet zien staan.

      Wij doen nieuwe-wagen behandelingen voor ongeveer die prijs op bvb een mini.
      Maar dan zijn we wel een volle dag bezig !

      Comment


      • http://www.youtube.com/watch?v=xUP9E5211-M

        Zo'n extreme beading zoals in bovenstaand filmpje, kan je dat enkel bekomen
        met zo'n Swissvax wax?

        Is toch behoorlijk extreem

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
          http://www.youtube.com/watch?v=xUP9E5211-M

          Zo'n extreme beading zoals in bovenstaand filmpje, kan je dat enkel bekomen
          met zo'n Swissvax wax?

          Is toch behoorlijk extreem
          Dat is wel iets waar Swissvax in uitblinkt. En in hun geval komt dat vooral door de hoge carnaubagraad.
          Wat andere waxen ook beweren, Swissvax zit redelijk extreem qua carnauba graad.

          Een sealant (en zeker de nieuwe nanocoatings) hebben ook een mooi een mooie beading en sheeting, maar niet op dit niveau.
          Hun beading is veel fijner en de sheeting verloopt iets trager.

          We zijn nu een nieuwe nanocoating aan het testen die wel een mooie sheeting geeft, maar een Swissvax wordt het nooit


          Het nadeel is dat je Swissvax gewoon goed moet onderhouden om er dat topeffect uit te blijven halen. Daar scoren vooral nanocoatings dan weer super. Hun mindere beading en sheeting effect blijft veel langer behouden.


          Het hangt er dus vooral vanaf om de hoeveel tijd je bereid bent van een beschermingsdetail uit te voeren

          Comment


          • Wat is eigenlijk een goede allround Swissvaxwax Bert? Ik bedoel dan als we kijken naar de verhouding looks/duurzaamheid/prijs. De Shield?

            Momenteel heb ik nog niet echt de drang gehad om echt geld te geven aan een wax omdat ik overtuigd ben dat een wax van 20-30€ ook top kan zijn. Ik gebruik nog steeds Colli 476s, maar die is wel bijna op
            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Wat is eigenlijk een goede allround Swissvaxwax Bert? Ik bedoel dan als we kijken naar de verhouding looks/duurzaamheid/prijs. De Shield?

              Momenteel heb ik nog niet echt de drang gehad om echt geld te geven aan een wax omdat ik overtuigd ben dat een wax van 20-30€ ook top kan zijn. Ik gebruik nog steeds Colli 476s, maar die is wel bijna op
              Wij gebruiken hier ook af en toe de Colli's. Maar als je daarna een Swissvax gebruikt dan merk je wel waar het geld naartoegaat. Er is gewoon geen vergelijk IMHO.

              Shield is idd een sublieme allrounder. Als je 1 swissvax wil kopen voor meerdere wagen kan ik je die sterk aanbevelen.

              Daarnaast is zelf de Onyx al een erg goeie wax.

              Wij gebruiken voor onze details ofwel Shield voor langdurige bescherming of de Mirage voor details waarbij duurzaamheid geen prioriteit is.

              Op vraag van de klant gaan we dan ofwel naar Zuffenhausen , Scuderia, Concourso ...

              Comment


              • Colli 476s geeft goede resultaten vind ik zelf, vooral na 2 lagen. De 915 vind ik minder, lijkt wel of hij de glans en reflecties wat gaat muten

                Kan je me de prijzen van Onyx en Shield eens pm'en? Kwestie ven me mentaal al wat voor te bereiden

                Merci!
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Colli 476s geeft goede resultaten vind ik zelf, vooral na 2 lagen. De 915 vind ik minder, lijkt wel of hij de glans en reflecties wat gaat muten

                  Kan je me de prijzen van Onyx en Shield eens pm'en? Kwestie ven me mentaal al wat voor te bereiden

                  Merci!
                  Pm'en hoeft niet hoor :p

                  Onyx: €75
                  Shield: €125

                  Comment


                  • Bert, de laatste keer dat ik geïnformeerd had ging ik mijn wagen 2 dagen kwijt zijn. Zou dat nog steeds zo zijn of zou dat normaal gezien (als er geen speciallekes moeten gebeuren) op één dag afgerond kunnen zijn?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Bert, de laatste keer dat ik geïnformeerd had ging ik mijn wagen 2 dagen kwijt zijn. Zou dat nog steeds zo zijn of zou dat normaal gezien (als er geen speciallekes moeten gebeuren) op één dag afgerond kunnen zijn?
                      Afhankelijk van wat je wenst natuurlijk.

                      Eind Juni kan ik bvb een dag voor jou reserveren, dan kunnen we op 1 dag wel een onderhoud & bescherming detail geregeld krijgen.

                      Wil je echter ook een lakcorrectie dan moet ik hem wel 3 dagen hebben ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Pm'en hoeft niet hoor :p

                        Onyx: €75
                        Shield: €125
                        Merci
                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Yup, werking is exact dezelfde.

                          Laat ons zeggen dat het voor 80% hetzelfde product is.

                          Wolfs moet je gewoon iets langer laten inwerken dan Iron X.
                          Maar er hangt geen slechte geur meer aan, en dat is volgens mij het grootste voordeel.

                          Ow, en hij is bijna de helft goedkoper
                          Dat klinkt wel interessant
                          Bedankt voor de tips.
                          '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

                          Comment


                          • die swissvax webshop is echt niet gezond om te bladeren. voor je het weet zit je aan ettelle 100'en euro's

                            is die cleaner fluid echt een vereiste? of is grondig kleien en een voorwas met apc ook voldoende voor je waxlaag legt?


                            Trouwens, hoe doen jullie het dak van jullie wagens? bij mij wagen kan ik het dak net wassen door men armen goed te strekken. Bij het polieren moest ik in de deur opening staan(is dat een gebruikelijke methode, vond nogal een raar zicht)
                            akkoord dat ik niet al te groot ben maar voor suv's en breaks lijkt dit voor iedereen een probleem.

                            een kleine trapladder lijkt me nogal gevaarlijk aangezien je toch over de wagen moet kunnen hangen
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                              die swissvax webshop is echt niet gezond om te bladeren. voor je het weet zit je aan ettelle 100'en euro's

                              is die cleaner fluid echt een vereiste? of is grondig kleien en een voorwas met apc ook voldoende voor je waxlaag legt?


                              Trouwens, hoe doen jullie het dak van jullie wagens? bij mij wagen kan ik het dak net wassen door men armen goed te strekken. Bij het polieren moest ik in de deur opening staan(is dat een gebruikelijke methode, vond nogal een raar zicht)
                              akkoord dat ik niet al te groot ben maar voor suv's en breaks lijkt dit voor iedereen een probleem.

                              een kleine trapladder lijkt me nogal gevaarlijk aangezien je toch over de wagen moet kunnen hangen
                              Wassen en kleien voor het aanbrengen van een wax is echt not done! Daar moet op zijn minst een stap tussen. Bij Swissvax is dat inderdaad cleaner fluid, een schitterend product om de lak manueel te polieren en te voeden en dus zo voor te bereiden op de waxlaag. Als je iets doet, doe je het goed.

                              Klein tripje kan idd handig zijn voor een SUV of de hogere breaks ja. In de deur staan best zoveel mogelijk vermijden.

                              Wij verkopen ook Swissvax, echter momenteel nog niet via de webshop maar je kan wel bestellen en er is heel wat op voorraad...
                              Last edited by ; 18/05/2011, 23:57.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Wassen en kleien voor het aanbrengen van een wax is echt not done! Daar moet op zijn minst een stap tussen. Bij Swissvax is dat inderdaad cleaner fluid, een schitterend product om de lak manueel te polieren en te voeden en dus zo voor te bereiden op de waxlaag. Als je iets doet, doe je het goed.

                                Klein tripje kan idd handig zijn voor een SUV of de hogere breaks ja. In de deur staan best zoveel mogelijk vermeiden.

                                Wij verkopen ook Swissvax, echter momenteel nog niet via de webshop maar je kan wel bestellen en er is heel wat op voorraad...
                                dus als je om de zoveel maanden eens een laagje wax wilt bijleggen, telkens clayen + nog extra cleaner fluid voor je gaat waxen?
                                verkopen jullie ook alternatieven dan de cleaner fluid, had daarvan nog nooit gehoord of gezien in jullie webshop.
                                tot nu toe probeer ik het telkens grondig te zuiveren met apc en kleien, had eigenlijk geen idee van iets verkeerd te doen

                                vind 60€ voor een halve L cleaner fluid dan ook wel niet goedkoop, en lijkt me dat je daar ook geen jaren mee doet
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                Comment


                                • Je kan die ook in 250ml kopen En dat gaat wel vrij lang mee hoor! Het product is vrij vloeibaar waardoor je er echt niet veel van nodig hebt.

                                  Cleaner Fluid is eigenlijk de laatste stap voor het waxen, wat te vergelijken met Gloss Enhancing Polish, Werkstat Prime,...


                                  Clayen is in principe niet per sé nodig maar wil je het zekerste zijn dan doe je dit toch. Cleaner Fluid gaat ook al veel doen maar indien twijfel kan je beter maar de tijd nemen om het grondig te doen.

                                  Comment


                                  • tja Thomas, het ligt er maar aan hoe ver je wilt gaan hé.
                                    Goed reinigen eventueel met APC en daarna kleien is inderdaad al een goeie basis om te waxen. Dit natuurlijk als je geen lakcorrecties wil uitvoeren (polieren).
                                    Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit zo'n cleaner fluid gebruikt


                                    voor mij is een vijfstappenplan : wassen, kleien, polieren (indien nodig), glazen, waxen.... In de winter durf ik zelfs het glazen laten om via de collinate 915 de langst mogelijke standtijd te behalen. Ik zet dikwijls ook nog voor m'n wax eerst een sealant.
                                    maar ja, ik ben dan ook maar een amateureke hé....
                                    Last edited by ; 19/05/2011, 06:31.

                                    Comment


                                    • Maar wel ne goeie amateur...
                                      Heeft bij mij al wonderen verricht hoor!

                                      Een roze combo rood maken, een grijs-zwart interieur weer beige...

                                      Ik denk dat het is zoals met alles: wat verwacht je en wat wil je ervoor doen?

                                      Als ik een kar reed van 100K, dan zou ik niet kijken naar enkele honderden of duizend euro om hem eens te laten waxen etc. Dat ze er opsmeren wat ze willen dan!

                                      Maar helaas is dat niet zo en wil ik toch een goed resultaat op een gewone gebruikte wagen.

                                      De roze combo was rood na wassen, klei, polieren in 2-3 stappen, glaze en sealant. De klei was misschien niet van levensbelang aangezien de klei niet erg vuil werd. Maar ik zou dat toch even doen. Als je ziet dat het meevalt, ben je er snel over ook hé.

                                      Hij is nu 6m later nog steeds rood
                                      En hij wast nog steeds makkelijk af!

                                      Ik ga er nu wel nog eens een sealant en wax bij op gooien.

                                      Ik heb een hoop spullen van poorboys gekocht samen met een DAP en nog wat doekjes en prulletjes. Ik was 500€ kwijt, maar doe er wel een stuk of 20-30x een wagen mee! (of meer voor sommige zaken)

                                      Met wat geduld en stelen met de ogen hé

                                      Als ik twijfel of hulp wil bel ik Wim op, en dan weet ik dat het in orde komt

                                      Ik heb al zeer goed door dat je zo WEINIG mogelijk product moet gebruiken. Tis echt raar hoeveel je doet met 3 druppels polish!

                                      Het zal altijd nog beter en meer kunnen, maar mijn combo stond netter dan toen hij nieuw uit de garage kwam 8j geleden! Dus wat wil ik nog meer?!

                                      Als je ziet hoe het gros van de mensen hun auto "onderhouden" denk ik dat na een goeie beurt hem deftig wassen en beschermd houden met een wax al heel wat is!

                                      Als de detail goed gedaan werd en de lak is weer in conditie, zou het met een goeie en regelmatige bescherming ook jaren mee moeten gaan hé...
                                      Last edited by Timmeke-Tim; 19/05/2011, 13:59.
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                        Ik heb een hoop spullen van poorboys gekocht samen met een DAP en nog wat doekjes en prulletjes. Ik was 500€ kwijt, maar doe er wel een stuk of 20-30x een wagen mee! (of meer voor sommige zaken)

                                        Als je ziet hoe het gros van de mensen hun auto "onderhouden" denk ik dat na een goeie beurt hem deftig wassen en beschermd houden met een wax al heel wat is!

                                        Als de detail goed gedaan werd en de lak is weer in conditie, zou het met een goeie en regelmatige bescherming ook jaren mee moeten gaan hé...
                                        Ik ben een van die mensen die geen kaas van detailling gegeten heeft, en probeert om de paar weken de auto voorzichtig te wassen (oa. twee emmer methode heb ik hier al ergens opgepikt). Ik zou langzaamaan een stapje verder willen gaan:

                                        - volgens de regels van de kunst wassen
                                        - ev. clayen (veel last van teerplekjes op de beige lak acher de voor-/achterwielen)
                                        - waxen/sealen

                                        zonder dat het me (te)veel kost (500 € voor 30 (was)beurten schrikt me al behoorlijk af). Iemand die me wat op weg kan helpen en/of me kan verwijzen naar goede (dummy)links, zonder dat het me klauwen vol met geld gaat kosten? Ik moet idd. toegeven dat ik niet alles in het Car Cleaning subforum en deze thread doorgelezen heb ...

                                        Comment


                                        • Kijk hier eens ... http://www.wax-it.be/advies/handleidingen.html

                                          Vooral het werkstat systeem lijkt mij in uw geval op het lijf geschreven

                                          Comment

                                          Working...
                                          X