Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk BerichtenDus gewoon om de x aantal wasbeurten eens een beschermlaag aanbrengen? Want om dat na elke wasbeurt te doen, daar heb ik niet echt zin in.
Als je er nog kleine restjes van vliegen zijn, laat die gewoon hangen en doe van 1 op 4 wasbeurten en klei stap en een laagje bescherming ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMijn Milltek-uitlaat ziet pekzwart, wat heb ik juist nodig om die terug te doen blinken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMijn Milltek-uitlaat ziet pekzwart, wat heb ik juist nodig om die terug te doen blinken?Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenStaalwol
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenOp de vooruit van de 330d zit iets wit dat ongeloofelijk hard plakt.
Geraakt er bijna niet af, hoe het best dat eraf krijgen ?
Enig idee wat het is? Wegenverf?
Het voordeel van glas is dat je er wel wat op kunt experimenteren zonder schade. Ik zou proberen met kleien, of een teerverwijderaar, of ruitenreiniger, of voorzichtig met een scheermesje of...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenStaalwol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenEnig idee wat het is? Wegenverf?
Het voordeel van glas is dat je er wel wat op kunt experimenteren zonder schade. Ik zou proberen met kleien, of een teerverwijderaar, of ruitenreiniger, of voorzichtig met een scheermesje of...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichtenjup, ruiten mogen zeker gekleid worden
Merci he!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk BerichtenWat zijn uw bevindingen daarvan in vgl. met een halogeen lamp?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk BerichtenWat zijn uw bevindingen daarvan in vgl. met een halogeen lamp?
Groot nadeel aan dit type lamp is de batterij en de duurzaamheid daarvan. Draagbare lampen presteren meestal enkel goed genoeg als hun batterijen volledig vol zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenIk ben een van die mensen die geen kaas van detailling gegeten heeft, en probeert om de paar weken de auto voorzichtig te wassen (oa. twee emmer methode heb ik hier al ergens opgepikt). Ik zou langzaamaan een stapje verder willen gaan:
- volgens de regels van de kunst wassen
- ev. clayen (veel last van teerplekjes op de beige lak acher de voor-/achterwielen)
- waxen/sealen
Ik kom tot het volgende winkellijstje:
Wassen:
- Basic Washkit
Washandschoen1 x Lambswool Sheepskin Wash Mitt
1 x Poorboy's Microfibre Wash Mitt
Shampoo
1 x JEFFS Werkstat Auto Body Wash
Droogdoek
1 x Dragon Fibre Big Blue III Super Drying Towel
- EZ Detail Wheel Brush klein
Werkstat methode:
- JEFFS Werkstat Prime Acrylic
- Poorboy's Microfibre Applicator Pad
- JEFFS Werkstat Acrylic Jett Trigger
- Poorboy's Super Thick & Plush Towel
- JEFFS Werkstat Acrylic Glos
- Poorboy's Deluxe Mega Towel
Wat denken jullie van dit lijstje?
Enkele vraagjes die ik nog heb:
- De Werkstat Acryl glos wilde ik ook als quick detailer gebruiken bij het drogen na de wasbeurt. Juist of niet?
- Hoe moet ik de verschillende handschoenen en doeken onderhouden? Wasmachine? Met de hand wassen? Spoelen in zuiver water? vochtig (wol) of droog (de andere doeken) wegleggen?
- Die Applicator pads, zijn die voor eenmalig gebruik, of kunnen die ook onderhouden en herbruikt worden?
- Ik heb hierboven kleien niet opgenomen (de W204 is bijna een jaar oud, met een basic wasbeurt om de paar weken), omdat ik veronderstel dat de Werkstat Prime Acrylic deze stap op zich neemt. Correct? Of kan ik toch best eerst kleien en daarna pas de volledige Werkstat doorlopen?
Bedankt alvast om mijn waslijst aan vragen door te nemen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenOndertussen heb ik me wat ingelezen op de wax-it site omtrent de Werkstat methode, die me hier eerder aangeraden is. De bedoeling is om een Mercedes-Benz W204 met een beige lak en een BMW E90 met een grijsgroene lak (Tasman) die in augustus geleverd wordt te onderhouden.
Ik kom tot het volgende winkellijstje:
Wassen:
- Basic Washkit
Washandschoen1 x Lambswool Sheepskin Wash Mitt
1 x Poorboy's Microfibre Wash Mitt
Shampoo
1 x JEFFS Werkstat Auto Body Wash
Droogdoek
1 x Dragon Fibre Big Blue III Super Drying Towel
- EZ Detail Wheel Brush klein
Werkstat methode:
- JEFFS Werkstat Prime Acrylic
- Poorboy's Microfibre Applicator Pad
- Poorboy's Super Thick & Plush Towel
- Poorboy's Deluxe Mega Towel
Wat denken jullie van dit lijstje?
Enkele vraagjes die ik nog heb:
- De Werkstat Acryl glos wilde ik ook als quick detailer gebruiken bij het drogen na de wasbeurt. Juist of niet?
- Hoe moet ik de verschillende handschoenen en doeken onderhouden? Wasmachine? Met de hand wassen? Spoelen in zuiver water? vochtig (wol) of droog (de andere doeken) wegleggen?
- Die Applicator pads, zijn die voor eenmalig gebruik, of kunnen die ook onderhouden en herbruikt worden?
- Ik heb hierboven kleien niet opgenomen (de W204 is bijna een jaar oud, met een basic wasbeurt om de paar weken), omdat ik veronderstel dat de Werkstat Prime Acrylic deze stap op zich neemt. Correct? Of kan ik toch best eerst kleien en daarna pas de volledige Werkstat doorlopen?
Bedankt alvast om mijn waslijst aan vragen door te nemen!- Juist
- Uitspoelen met de hand of wasmachine op 30 graden zonder wasverzachter. Daarna laten drogen
- Die applicators kan je meermaals gebruiken
- Prime neemt een deel op zich, maar kleien is altijd veel efficiënter. Het hoeft echter niet maar is wel aangeraden.
Ik zou je lijstje nog aanpassen naar:- JEFFS Werkstat Prime Acrylic
- + Poorboy's Microfibre Applicator Pad (aanbrengen prime)
- + Poorboy's Super Thick & Plush Towel (afnemen prime
- + Poorboy's Deluxe Mega Towel (of andere zachte waxdoek)
- + Poorboy's Deluxe Mega Towel (of andere zachte waxdoek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenAntwoord op de vragen:- Die applicators kan je meermaals gebruiken
- Prime neemt een deel op zich, maar kleien is altijd veel efficiënter. Het hoeft echter niet maar is wel aangeraden.
Welke klei raden jullie aan (auto ongeveer een jaar oud, nog geen klei gezien)? Heb ik hier ook terug een andere microvezeldoek voor nodig, of kan ik er een gebruiken die al in mijn lijstje staat? Ook hier de Werkstat Acryl Glos gebruiken? Mss dan best direct twee bussen hiervan bestellen?
Ik zou je lijstje nog aanpassen naar:- JEFFS Werkstat Prime Acrylic
- + Poorboy's Microfibre Applicator Pad (aanbrengen prime)
- + Poorboy's Super Thick & Plush Towel (afnemen prime
- + Poorboy's Deluxe Mega Towel (of andere zachte waxdoek)
- + Poorboy's Deluxe Mega Towel (of andere zachte waxdoek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenEn worden die na gebruik dan ook uitgespoeld?Ok, dus best kleien. Dit is vooral de eerste keer dat ik met Werkstat methode begin van belang, veronderstel ik?
Welke klei raden jullie aan (auto ongeveer een jaar oud, nog geen klei gezien)? Heb ik hier ook terug een andere microvezeldoek voor nodig, of kan ik er een gebruiken die al in mijn lijstje staat? Ook hier de Werkstat Acryl Glos gebruiken? Mss dan best direct twee bussen hiervan bestellen?
Dat komt neer op mijn lijstje, maar in de juiste volgorde gezet? Wil dit zeggen dat ik best twee Mega Towels aanschaf, of kan ik die van de Jett ook voor de Glos gebruiken?
Kleien moet je niet veel doen, maar de eerste keer is het wel interessant om alle vuil wat vastgehecht is te verwijderen. Je kan kiezen uit
Gloss-it Green Clay (Zacht) of Poorboy's Clay (medium) in combinatie met een kleimiddel zoals Spray&Wipe.
Dit kan je drogen met je normale droogdoek.
Jet en Glos kan je met dezelfde doek doen, maar de doek mag geen Jet meer bevatten wanneer je de Glos aanbrengt, daarom zijn twee stuks makkelijk. Als je natuurlijk na de Jet geen Glos aanbrengt maar dat houdt voor de volgende wasbeurt dan kom je toe met 1 stuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenDie worden na gebruik ook gewassen ja.
Kleien moet je niet veel doen, maar de eerste keer is het wel interessant om alle vuil wat vastgehecht is te verwijderen. Je kan kiezen uit
Gloss-it Green Clay (Zacht) of Poorboy's Clay (medium) in combinatie met een kleimiddel zoals Spray&Wipe.
Dit kan je drogen met je normale droogdoek.
Jet en Glos kan je met dezelfde doek doen, maar de doek mag geen Jet meer bevatten wanneer je de Glos aanbrengt, daarom zijn twee stuks makkelijk. Als je natuurlijk na de Jet geen Glos aanbrengt maar dat houdt voor de volgende wasbeurt dan kom je toe met 1 stuk.
Comment
Comment