Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEnig idee wanneer deze zaken terug op voorraad zijn? Dan kan ik het een beetje in het oog houden.
De emmers zouden volgende week terug binnen moeten zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenBestel dan eens een litertje van die wolfs deironiser
Als mijn velgen daarvan terug proper geraken, is er een wonder geschied!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenDone!
Als mijn velgen daarvan terug proper geraken, zal er een wonder geschieden!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenTijdens het rijden in de regen waren mijn ruiten nogal vrij wazig.
(dit kan ook aan mijn ruitewissers liggen?)
Maar morgen krijgt de wagen een poetsbeurt, Dus enige tips voor de ruiten ?
Binnenkant een goeie glasreiniger genre Swissvax Crystal of eimann clear vision.
En ERG belangrijk, een goed fijn doekje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenAan de buitenkant voorbereiden met Werkstatt strong en afwerken met een glass coating. (nanolex of wolfs glass Guard)
Binnenkant een goeie glasreiniger genre Swissvax Crystal of eimann clear vision.
Nog een vraagje,
Wat vinden jullie de beste manier om uw wagen te laten drogen na een rit door de regen?
Bv. ik laat nu de garagedeur openstaan, zodat het vocht hem wat kan verspreiden.
Mss garagepoort op een kiertje laten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenBestel dan eens een litertje van die wolfs deironiser
't zal denk ik ook niet de bedoeling zijn om dat wekelijks te gaan gebruiken als velgenreiniger? Eerder als extra stap bij een detailbeurt vermoed ik.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenAan de buitenkant voorbereiden met Werkstatt strong en afwerken met een glass coating. (nanolex of wolfs glass Guard)
Dragon Fibre Glass Cleaning Cloth
Swissvax Crystal
Wolf's Chemicals Nano Glass Sealant (Glass Guard)
Dit wordt dus mijn winkelmandje voor binnen, en buitenkant?
Ik weet echt niet het verschil tussen die producten =/ gelukkige is er jullie expertise.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenHet kan geen kwaad om dat wekelijks te gebruiken, het is niet schadelijk voor de klassieke aluminium velg of lak.
Is die poorboy's makkelijk aan te brengen op velgen met veel hoeken in ?
Die sealant van Wolf's is denk ik vloeibaar en lijkt makkelijker ?
Met zo een foam applicator pad lukt dat niet al te makkelijk vind ik om die hardere wax uit te smeren op velgen zonder dat er brokjes wax afvallen.
Comment
-
Als je een wheel sealant zet zal je inderdaad minder snel terug moeten reinigen met een krachtige velgenreiniger.
Poorboys is redelijk zacht, geeft een mooie glans maar gaat niet zo lang mee.
Wolfs is echt waterachtig en gaat lang mee. Heel makkelijk in gebruik met een goede duurzaamheid.
Bij beide kan je meerdere lagen aanbrengen.
Comment
-
Op vakantie heeft mijn achterbumper geknuffeld met een eikenboompje, met als gevolg dat er een paar lichte krassen zijn en een 3-tal kleine punten waar de verf helemaal weg is.
Ik zou dit graag zelf aanpakken, zodat ik eindelijk een reden heb om bv een DAP-900 aan te schaffen. De puntjes waar de verf weg is zijn makkelijk te retoucheren met zo'n stiftje van BMW.
Alleen, ik raak niet echt wijs uit de verschillende pads en bijhorende producten. Iemand een voorzetje?
Gloss-it?
Poorboy's?
Menzerna?
En eerst retoucheren met zo'n stift en dan polishen, of loop ik dan het risico dat ik er alles weer afhaal?
Thx!2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
-
@ Wax-it
Ik zou een bestelling willen plaatsen maar enkele dingen zijn niet in voorraad (Gloss-it Car Wash Mitt, Dragon Fibre Big Blue III Super Drying Towel, Blackfire Clay Lubricant).
Waarom is het niet mogelijk om deze mee in de winkelmand te plaatsen ?
Is het de bedoeling dat ik wacht met de bestelling tot deze er weer zijn ?
Ik heb ze in mijn wenslijst gezet maar deze kan ik niet toevoegen aan de winkelmand ?
Comment
-
Gisteren het pakje van wax-it al thuis gekregen, lekker snel!!!
Nu die velgenreiniger, wolf's deironizer, hoe gebruik ik die nu het best?
Eerst velgen eeen normale beurt geven met een borstel? Of direct die deironizer derop?
En moet ik dat product vermengen met water? zoja, welke verhouding?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenGisteren het pakje van wax-it al thuis gekregen, lekker snel!!!
Nu die velgenreiniger, wolf's deironizer, hoe gebruik ik die nu het best?
Eerst velgen eeen normale beurt geven met een borstel? Of direct die deironizer derop?
En moet ik dat product vermengen met water? zoja, welke verhouding?
Het product niet aanlengen, dat gaat de werking alleen maar verminderen. Je spuit redelijk wat product op je velgen, waarna je het product 5-15 min laat inwerken. Daarna werk je het product in met een borstel en spuit je de velg grondig na met water.
Succes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk BerichtenOp vakantie heeft mijn achterbumper geknuffeld met een eikenboompje, met als gevolg dat er een paar lichte krassen zijn en een 3-tal kleine punten waar de verf helemaal weg is.
Ik zou dit graag zelf aanpakken, zodat ik eindelijk een reden heb om bv een DAP-900 aan te schaffen. De puntjes waar de verf weg is zijn makkelijk te retoucheren met zo'n stiftje van BMW.
Alleen, ik raak niet echt wijs uit de verschillende pads en bijhorende producten. Iemand een voorzetje?
Gloss-it?
Poorboy's?
Menzerna?
En eerst retoucheren met zo'n stift en dan polishen, of loop ik dan het risico dat ik er alles weer afhaal?
Thx!
Menzerna: 6 polishes. Het voordeel hiervan is dat je op persoonlijke voorkeur of type lak gewoon 3 stappen kan kiezen. In principe kan je telkens 1 van de 6 stappen overslaan en zo in 3 stappen afbouwen. Je kiest best dezelfde pads als bij Gloss-it.
Festool: 3 pads en 3 bijhorende polishes, heel duidelijk en makkelijk in gebruik.
Oorspronkelijk geplaatst door SilverWizard Bekijk Berichten@ Wax-it
Ik zou een bestelling willen plaatsen maar enkele dingen zijn niet in voorraad (Gloss-it Car Wash Mitt, Dragon Fibre Big Blue III Super Drying Towel, Blackfire Clay Lubricant).
Waarom is het niet mogelijk om deze mee in de winkelmand te plaatsen ?
Is het de bedoeling dat ik wacht met de bestelling tot deze er weer zijn ?
Ik heb ze in mijn wenslijst gezet maar deze kan ik niet toevoegen aan de winkelmand ?
Gloss-it komt volgende week terug op stock, de Dragon Fibre doek waarschijnlijk ook. Blackfire zal nog even duren, je kiest hier best voor een alternatief: Poorboy's Spray&Wipe of Gloss-it Gloss Enhancer. Als je wil kan ik de bestelling wel al doorvoeren voor je. Stuur dan best even je gegevens door naar tom@wax-it.be en dan worden de producten opgestuurd van zodra deze terug op stock zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenJe kan inderdaad de velgen eerst met een gewone velgenreiniger aanpakken (hoeft niet per sé maar werkt nog beter).
Het product niet aanlengen, dat gaat de werking alleen maar verminderen. Je spuit redelijk wat product op je velgen, waarna je het product 5-15 min laat inwerken. Daarna werk je het product in met een borstel en spuit je de velg grondig na met water.
Succes!
Comment
Comment