Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
    Hier dan ook maar eens vragen. Volgende week wil ik mijn auto detailen, een zwarte golf 2 van 1991.

Ik dacht zo te werken:

- Velgen behandelen
    - Wagen wassen met 2EM en ontvetten
    - Kleien
    - Beginnen met poliermachine (Meguiars 6220euv2) en gele pad (Meguiar's ) met Meguiar's Ultimate compound
    - Daarna met gele pad en Meguiar's swirl X
    - Afwerken met zwarte pad en Meguiar's gold class

Is dit goed?
    Hangt er een beerje af van wat je wil doen. Hoe is de staat van de lak?
    Als je echt swirls wil verwijderen, dus echt een correctie van de lak bekomen, dan moet je naar een echte polish grijpen (dus geen scratchX).
    Is de lak nog in zeer goede staat en je wilt hem enkel opfrissen dan is de ultimate compound voldoende.

Met de rest zit je goed
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Iemand ervaring met de paint restoration kit van Meguiars?

Wil gewoon de ruwheid uit de (zilveren) lak en wat krassen en swirls wegwerken/verbergen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
        Iemand ervaring met de paint restoration kit van Meguiars?

Wil gewoon de ruwheid uit de (zilveren) lak en wat krassen en swirls wegwerken/verbergen.
        Ik heb het net even gegoogled want kende het niet:

zit er eigenlijk wel een leuk pakketje uit. Er zijn natuurlijk betere producten maar voor 50€ kan je toch al aan de slag. Enkel de clay + quick detailer vind ik wat krap bemeten...
        En je gaat ook meer dan 2 doeken nodig hebben waarschijnlijk maar voor een paar € koop je die in de Zeeman ofzo.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Doeken genoeg

Clay leek me ook wat weinig ja, maar 't is gelukkig niet dat ik er de E mee moet doen ofzo

En het dak hoeft ook niet te gebeuren, scheelt wel wat

Mis dat toch wel vaak, zo van die beginnerskitjes waar alle basisdingen in zit die je nodig hebt.
          Dit lijkt me wel leuk om eens te proberen wat het geeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Hangt er een beerje af van wat je wil doen. Hoe is de staat van de lak?
            Als je echt swirls wil verwijderen, dus echt een correctie van de lak bekomen, dan moet je naar een echte polish grijpen (dus geen scratchX).
            Is de lak nog in zeer goede staat en je wilt hem enkel opfrissen dan is de ultimate compound voldoende.

Met de rest zit je goed
            Lak is goed, zeker voor zijn leeftijd. Alleen redelijk veel swirls, dus dan zal ik maar naar de polish grijpen

Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
              Wax it, wanneer houden jullie nog eens demo dagen?
              Dat lijkt me interessant en zou ik ook wel eens willen weten.

Comment

• Ik heb hier een Honda SS van '74 maar het chroom is enorm dof en op sommige plaatsen zijn er roestplekjes.
                Hoe krijg ik dat best proper?

Dit heb ik nog liggen en dat werkt al zeer behoorlijk:

Wat kan ik nog gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                  Ik heb hier een Honda SS van '74 maar het chroom is enorm dof en op sommige plaatsen zijn er roestplekjes.
                  Hoe krijg ik dat best proper?

Dit heb ik nog liggen en dat werkt al zeer behoorlijk:

Wat kan ik nog gebruiken?
                  Swissvax metalpolish is mijn keuze voor chroom. Werkstat prime strong werkt ook goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Swissvax metalpolish is mijn keuze voor chroom. Werkstat prime strong werkt ook goed
                    En valt die Swissvax icm staalwol te gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                      En valt die Swissvax icm staalwol te gebruiken?
                      Dat lukt, maar altijd eerst zonder proberen.

Comment

• Laat je de PB's EX-P sealant best wel of juist niet curen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                          Laat je de PB's EX-P sealant best wel of juist niet curen?
                          Die mag curen, een 20-30 minuten. Langer heeft geen toegevoegde waarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                            Die mag curen, een 20-30 minuten. Langer heeft geen toegevoegde waarde.
                            Thx.

Comment

• Ik zit met een probleepje.
                              Op mijn mini jcw zijn op de motorkap zwarte lijnen gekleeft , de wagen is een maand of zes , en deze zelfklevers beginnen echt vlekken te vertonen + vliegen en zo die er echt ingebakken zitten , wagen word nogthans wekelijks gekuist , met produkten van den bert en op de manier ze voor schrijven .
                              Mijn vraag mag je deze kleieen of hebben jullie een ander en betere manier om deze proper te krijgen , zonder dan ze vol krassen staan .
                              Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door privatinvestigate Bekijk Berichten
                                Ik zit met een probleepje.
                                Op mijn mini jcw zijn op de motorkap zwarte lijnen gekleeft , de wagen is een maand of zes , en deze zelfklevers beginnen echt vlekken te vertonen + vliegen en zo die er echt ingebakken zitten , wagen word nogthans wekelijks gekuist , met produkten van den bert en op de manier ze voor schrijven .
                                Mijn vraag mag je deze kleieen of hebben jullie een ander en betere manier om deze proper te krijgen , zonder dan ze vol krassen staan .
                                Thanks
                                clayen kan uiteraard hiervoor een oplossing zijn.
                                1st goed wassen op ge gebruiklijke methode.
                                goed afdrogen.
                                normaliter kan dit er wel af met de gewone consumenten klei van bvb meguairs.
                                moest het niet gaan (wat ik betwijfel) kan je naar een iets aggresievere klei gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                  clayen kan uiteraard hiervoor een oplossing zijn.
                                  1st goed wassen op ge gebruiklijke methode.
                                  goed afdrogen.
                                  normaliter kan dit er wel af met de gewone consumenten klei van bvb meguairs.
                                  moest het niet gaan (wat ik betwijfel) kan je naar een iets aggresievere klei gaan.
                                  mag je eigenlijk clayen op stickers??? ik dacht van niet.
                                  iig met zeer lichte clay werken en zeker geen aggresieve.
                                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                    mag je eigenlijk clayen op stickers??? ik dacht van niet.
                                    iig met zeer lichte clay werken en zeker geen aggresieve.

het liegt er natuurlijk aan hoe je clayt en de stikkers moetten er 1st af,dat is logish.
                                    ik doelde gewoon op de stikkerresten,clayen op stikkers is nu ook niet bepaald logish denk ik dan
                                    doe je dit op de correctie manier,met voldoende glijmiddel,ken er niets verkeerd lopen
                                    waarom zou je niet mogen clayen op stikkers ? dat mag dus gewoon wel.
                                    als je voorgaande respecteerd (lees : ervoor wassen op de gebruiklijke manier)

en zoals ik al (lees :EERDER) zij,zal het er normaliter met de gewone consumenten klei afgaan als het niet is KAN je nog naar een iets wat agrresievere variant grijpen
                                    maar dan kan je natuurlijk meer kans op marring krijgen

Comment

• Die stickers zijn enorm krasgevoelig, dus ik zou er niet op kleien.

Ik zou een chemische cleaner gebruiken (dus zonder schuurkorrel)

Voorbeeldjes bij ons zijn Prime Strong, Blackfire gloss enhancing polish, Swissvax cleaner fluid, gloss-it evolution polish.

Daarmee krijg je die vlekken zeker weg als ze geen schade aan de folie zelf gemaakt hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Die stickers zijn enorm krasgevoelig, dus ik zou er niet op kleien.

Ik zou een chemische cleaner gebruiken (dus zonder schuurkorrel)

Voorbeeldjes bij ons zijn Prime Strong, Blackfire gloss enhancing polish, Swissvax cleaner fluid, gloss-it evolution polish.

Daarmee krijg je die vlekken zeker weg als ze geen schade aan de folie zelf gemaakt hebben
                                        Fan van!! super product
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                          Fan van!! super product
                                          Alles van Swissvax is super

Comment

Working...
                                          X