Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alcantara zeteltjes + sportstuur, hoe pak je die het best aan?

edit: ik heb hier een bus Chemical Guys Stain Extractor, is dit bruikbaar hiervoor?
    Uiteraard zal ik eerst een teststukje doen, maar heb de wagen momenteel nog niet, dus wou al even op voorhand advies vragen.
    Last edited by davidk; 27/08/2011, 00:16.
    1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
      Alcantara zeteltjes + sportstuur, hoe pak je die het best aan?

edit: ik heb hier een bus Chemical Guys Stain Extractor, is dit bruikbaar hiervoor?
      Uiteraard zal ik eerst een teststukje doen, maar heb de wagen momenteel nog niet, dus wou al even op voorhand advies vragen.
      Alcantara is extreem gevoelig voor cleaners.

Swissvax alcanta is wat wij gebruiken in combinatie met ee borsteltje om de vezels weer wat ruwer te maken

Comment

• Misschien een heel stomme vraag maar hoe kan je het best de motorruimte kuisen? Heb het eens laten vallen op een familiefeest en mijn nonkel zei: "Spuit da met den hogedruk maar af, ik deed da vroeger ook zo." Dat lijkt me nu niet de beste manier of wel? Mijn idee was om gewoon met een natte vod het vuil eraf te wrijven.

Comment

• Eerst de motorruimte eens bekijken en bedenken welke onderdelen eventueel last zouden kunnen hebben van water. Die kan je dan inpakken in alufolie om ze te beschermen. Moderne motoren kunnen best wel tegen wat water.

Hoe ik het doe:

Ik spuit de motorruimte rijkelijk in met een motor ontvetter (kan je kant en klaar kopen). Laten inwerken en daarna het vuil losmaken met een borstel/penseel/natte doek/... . Afspuiten doe ik idd met de hogedrukreiniger maar ik regel de druk dan een stuk lager. Met een tuinslag kan het ook wel gok ik.
          Vervolgens spuit ik ALLES droog met perslucht.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Moest er iemand op zoek zijn naar een nieuw potteke wax...

Beautifully hand crafted in a solid marble pot, Definitive Wax Marble is the most exclusive wax available in the world today. Costing £24,000 per 480ml pot and with only one pot currently in existence it's also the rarest.

Definitive Wax Marble has been formulated and blended exclusively for Brough & Howarth and is engineered to offer total protection to your vehicles paintwork, containing a unique blend of Brazilian #1 Carnauba wax, Beeswax and refined natural oils.

To ensure total exclusivity to our clients Definitive Wax Treatments can only be purchased through us directly or our approved and fully trained associates.

Comment

• ik opteer, gewoon plaatselijk de vervuiling aan te pakken met apc.
              dus enkel de vuile delen ken je plaatselijk werken zonder dat er al te veel water aan te pas komt.

maar zoals jochen zij klopt het wel

Comment

• Bedankt voor de tips allebei

Comment

• Hoelang moet verf uitharden als deze gepoten is? Mijn Polo is na een ongeval van voor de zomer gedeeltelijk herspoten.
                  In de garage hebben ze mij gezegt dat uitharden niet nodig is, maar daar geloof ik toch bitter weinig van!
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• reken toch 2 weken om uit te harden
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                      reken toch 2 weken om uit te harden
                      Dacht al dat het bijna onmogelijk was dat uitharden niet nodig was! Thx Teus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                        Hoelang moet verf uitharden als deze gepoten is? Mijn Polo is na een ongeval van voor de zomer gedeeltelijk herspoten.
                        In de garage hebben ze mij gezegt dat uitharden niet nodig is, maar daar geloof ik toch bitter weinig van!
                        Polieren kan je zo goed als meteen. Sealen is wat moeilijker. Indien het genoeg gebakken is kan dat ook vrij snel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Polieren kan je zo goed als meteen. Sealen is wat moeilijker. Indien het genoeg gebakken is kan dat ook vrij snel.
                          Polieren zal nu gelukkig nog niet direct nodig zijn, maar nu zit ik wel met een auto die half in de wax staat en de andere helft niet.

Wat met de auto wassen en daarna met een quick detailer erover? Daar ook mee opletten om 'no big deal'?

Comment

• Wax it, hebben jullie APC 1:10 in de rekken staan? Zoja, hoeveel kost dit bij jullie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                              Wax it, hebben jullie APC 1:10 in de rekken staan? Zoja, hoeveel kost dit bij jullie?
                              Wij hebben APC staan. Die 1:10 doe je zelf door er 10 keer zoveel water bij te doen...

Dat staat voor één deel product, 10 delen water.

Comment

• Ongeveer een maand geleden heb ik mijn cabje volledig gedetailed incl. laagje sealant + 2 lagen wax. Mag ik er binnenkort (eind oktober) nog eens een sealant + enkele waxlagen over leggen? Kwestie van cabje goed beschermd de winter laten in te gaan. Of is het beter dat ik de lak terug eerst volledig wax-vrij maak?

Comment

• alles er af ??

Hangt er van af hoe proper je lak nog is.

FF de truuk met het boterhamzakje toepassen misschien?

Geen weerstand of blijven haperen, kan je nogmaals waxen zonder kleien.

Voel je vervuiling , stipjes , dan best terug kleien en de hele rimram opnieuw erop!

Danny

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                    Hangt er van af hoe proper je lak nog is.

FF de truuk met het boterhamzakje toepassen misschien?

Geen weerstand of blijven haperen, kan je nogmaals waxen zonder kleien.

Voel je vervuiling , stipjes , dan best terug kleien en de hele rimram opnieuw erop!

Danny
                                    Bedankt voor de tip ivm het boterhamzakje maar deze methode gebruik ik nooit om te weten of mijn lak nog wel of niet proper is.

Comment

• Nee die truc met de zak heb ik ook nooit gesnapt

Of je opnieuw moet clayen moet je zelf een beetje zien hè. Maar na twee maanden al opnieuw clayen als hij een goede bescherming heeft gekregen en wetende dat hij onder een carport slaapt ... lijkt me niet echt nodig.
                                      Moet je zelf een beetje aanvoelen zoiets. Je kan er altijd eens met de DA + black hole overgaan en dan opnieuw bescherming aanbrengen.
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Nee die truc met de zak heb ik ook nooit gesnapt

Of je opnieuw moet clayen moet je zelf een beetje zien hè. Maar na twee maanden al opnieuw clayen als hij een goede bescherming heeft gekregen en wetende dat hij onder een carport slaapt ... lijkt me niet echt nodig.
                                        Moet je zelf een beetje aanvoelen zoiets. Je kan er altijd eens met de DA + black hole overgaan en dan opnieuw bescherming aanbrengen.
                                        Mijn vraag is of het kwaad kan om na een, toch nog vrij recente, laag sealant en 2 lagen wax meteen terug met een laag sealant te beginnen (na waxlaag) en daarna terug afwerken met 2 waxlagen.
                                        Dus, begin ik met sealant best op een propere lak of mag dit op een bestaande waxlaag?
                                        Last edited by ; 09/10/2011, 15:05.

Comment

• nieuwe laag sealant en wax :

Hallo ,

wil je zeker zijn dat je bestaande waxlaag er af is :

ff wassen met een overdosis shampoo , vervolgens voelen of je lak "proper" is(met het boterhamzakje ) , indien nodig : toch maar kleien, indien niet nodig: 1 laag sealant , en aftoppen met een (carnauba)-wax.

Danny

Comment

Working...
                                          X