Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• We hebben Simon's RS2 velgen die 10 keer erger waren dan dat met Wolfs decon gel zo goed als perfect gekregen
    heb gisteren zo een bus gekocht
    ben benieuwd naar het resultaat
    grtz
    ferre

Comment

• dit werkt dus echt .
      vind het nu jammer dat ik geen foto's heb genomen voor en na.
      grtz
      ferre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
        dit werkt dus echt .
        vind het nu jammer dat ik geen foto's heb genomen voor en na.
        grtz
        ferre
        Idd spijtig dat er geen fotos zijn. Echt wel een super product !

Comment

• Met de winter voor de deur was ik van plan om men lak van een laagje wax te voorzien. Omdat we 3 wagens hebben thuis doe ik ze alle 3 maar even dacht ik dan. Na de gewone wasbeurt en drogen kon ik starten, ervan overtuigd dat we nog wax hadden uiteraard. Na het drogen ging ik op zoek en wat bleek de wax was op Nu vroeger gebruikten wij van die cheap-ass wax die eigenlijk geen hol waard was. Nu wil ik het anders aanpakken. Waxen gebeurt met de hand dus wat is dan beter? Een vaste wax of een vloeibare?
          Zijn er speciale pads die ik kan gebruiken om de wax aan te brengen en op te poetsen (indien ja zijn daar herbruikbare bij die je kan wassen?)
          Welk type wax heb ik nodig. We hebben 2 zilver kleurige wagens en 1 muisgrijze (ik heb me laten wijsmaken dat het kleur uitmaakt in de soort wax?)

Bestellen bij een online webshop zal wss wel goedkoper zijn dan in de winkel.

Graag jullie tips/advies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
            Met de winter voor de deur was ik van plan om men lak van een laagje wax te voorzien. Omdat we 3 wagens hebben thuis doe ik ze alle 3 maar even dacht ik dan. Na de gewone wasbeurt en drogen kon ik starten, ervan overtuigd dat we nog wax hadden uiteraard. Na het drogen ging ik op zoek en wat bleek de wax was op Nu vroeger gebruikten wij van die cheap-ass wax die eigenlijk geen hol waard was. Nu wil ik het anders aanpakken. Waxen gebeurt met de hand dus wat is dan beter? Een vaste wax of een vloeibare?
            Zijn er speciale pads die ik kan gebruiken om de wax aan te brengen en op te poetsen (indien ja zijn daar herbruikbare bij die je kan wassen?)
            Welk type wax heb ik nodig. We hebben 2 zilver kleurige wagens en 1 muisgrijze (ik heb me laten wijsmaken dat het kleur uitmaakt in de soort wax?)

Bestellen bij een online webshop zal wss wel goedkoper zijn dan in de winkel.

Graag jullie tips/advies.
            Er zijn 3 types bescherming:

Wax (natuurlijk, meeste glans, minste duurzaamheid)
            Sealant (syntetisch, goeie glans, sommige zelf super goed, goeie duurzaamheid)
            Nanocoating (syntetisch, weinig glans, zeer duurzaam, moeilijk te verwerken)

Een goeie carnauba wax komt steeds in pasta vorm.

Sealants zijn vloeibaar en moet je ofwel aanbrengen met een applicator , of ze komen in spray vorm en dan is het inwrijven en afwrijven met een microvezel

Nanocoatings lijken op water en moet je flinterdun aanbrengen

Als ik zo wat je type wagens en je type gebruik lees zou ik je sterk het werkstat acrylic aanraden. Super eenvoudig en snel aan te brengen, erg mooi op zilver en licht grijs en mits je 3 laagjes legt erg duurzaam.

Voor meer info kijk even hier.

Wij vezenden gratis vanaf €50, en voor 12u besteld is meestal de dag erop bij jou thuis

Comment

• Bedankt Dus enkel stap 1 en 2 zullen me al een goed resultaat geven? De eerste is het reinigen en beschermen en de 2de stap is het voorzien van een laagje zodat het resultaat van stap 1 beschermt wordt?

Zijn die doeken die in die handleiding worden gebruikt herbruikbaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                Bedankt Dus enkel stap 1 en 2 zullen me al een goed resultaat geven? De eerste is het reinigen en beschermen en de 2de stap is het voorzien van een laagje zodat het resultaat van stap 1 beschermt wordt?

Zijn die doeken die in die handleiding worden gebruikt herbruikbaar?
                Helemaal juist !

Doekjes zijn lang herbruikbaar. Gewoon wassen zonder wasverzachter en die gaan erg lang mee hoor

Comment

• als je specefieke vragen nog hebt ivm detailing.
                  kan ik je www.autodetailing.be aanraden,ik had daar al wat reviews over veel producten tegengekomen.
                  dan kan je zien wat/welk product/merk beter bij je past.
                  ikzelf gebruik in winter periodes zoizo sealants bvb jetseal 109 van chemical guys

Comment

• Ik ben van plan om een poliermachine te kopen.
                    Welke is hiervoor goed? Is de DAP900 goed? Of is er een ander beter?
                    Het is maar voor af en toe te gebruiken voor kleine krasjes weg te polieren.

Ik werk graag met Swissvax en daarvoor het product heb ik Swissvax Cleaner Fluid Professional gezien.

Is dit goed of welk kan ik beter gebruiken.

En op welke toerentallen moet ik werken?

PS voor wax-it: hebben jullie iets van Nanolex Urban Glass Sealant of dergelijks binnen?

Merci.
                    Last edited by WhN; 11/11/2011, 23:01.
                    Opel Insignia OPC
                    BMW X5 3.0i
                    Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                      Ik ben van plan om een poliermachine te kopen.

Ik werk graag met Swissvax en daarvoor het product heb ik Swissvax Cleaner Fluid Professional gezien.

PS voor wax-it: hebben jullie iets van Nanolex Urban Glass Sealant of dergelijks binnen?

Mrerci.
                      Ik heb zelf de DAP 900 gekocht om af en toe eens mijn eigen wagen onder handen te nemen en dan is dit toestel zeker meer dan goed genoeg. Voor het prijsverschil met de DAP500 zou ik zeker de 900 verkiezen.

Ikzelf gebruik de producten van gloss it om te polieren. Swissvax heb ik enkel maar de wax van(shield) en cleaner fluid. polish zelf heb ik geen ervaring mee maar ik vind de prijs vrij overdreven voor 1 polish stap.

qua toerental werk ik steeds op 3 eerst het product in zodat het verdeeld is en dan afwerken op max toerental.
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                        Ik ben van plan om een poliermachine te kopen.

Mrerci.

Dap900 in combinatie met CF Pro is een er goeie combinatie die wij veel gebruiken voor onderhouds details. Je kan meteen afwerken met een wax als je wil. Of eventueel nog eens met CF regular erover gaan.

De nanolex urban hebben we binnen. We verwachten elk moment de levering met de ultra's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Dap900 in combinatie met CF Pro is een er goeie combinatie die wij veel gebruiken voor onderhouds details. Je kan meteen afwerken met een wax als je wil. Of eventueel nog eens met CF regular erover gaan.

De nanolex urban hebben we binnen. We verwachten elk moment de levering met de ultra's
                          Heb je een idee wanneer die ultra's binnenkomen? Dagen, weken?
                          Dan kan ik zien wanneer ik alles bestel bij jullie.

Grtz
                          Opel Insignia OPC
                          BMW X5 3.0i
                          Caterham Super 7

Comment

• Heb deze vraag : heb gesmost met water op mijn zetels (stof)
                            Daar is nu een verkleuring te zien ...

Hoe krijg ik dat weg ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                              Heb deze vraag : heb gesmost met water op mijn zetels (stof)
                              Daar is nu een verkleuring te zien ...

Hoe krijg ik dat weg ?
                              Gewoon water ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Gewoon water ?
                                yep, gewoon water

Comment

• Ik heb zopas nieuwe voorbanden gestoken.

Daar hangt een plakker - sticker aan. Hoe krijg ik die er best af?

Met welk product?
                                  Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                  2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                  2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                  2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                  2015 Golf 7 GTD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                    Ik heb zopas nieuwe voorbanden gestoken.

Daar hangt een plakker - sticker aan. Hoe krijg ik die er best af?

Met welk product?
                                    Waar plakt hij ?

Ophet loopvlak slijt die er meteen af hoor

Comment

• Niet op het loopvlak, langs de zijkant van de band.
                                      Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                      2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                      2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                      2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                      2015 Golf 7 GTD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                        Niet op het loopvlak, langs de zijkant van de band.
                                        Een teerverwijderaar moet de lijmresten mooi oplossen.

Zoniet wat schrobben met een apc 1:4 ...

Comment

• dap 900 is een prima toestel

maar je kan ook al prima uit de voeten met een dap 500
                                          en dan kan je eveneens als de dap 900 nog kiezen later een rotary bij te nemen.
                                          voor het zwaardere werk

ivm dat water,als het gewoon water is,droogt dat van zelf op en hoef je er niets aan te doen,evt kan je met een warmte blazer (haardroger oid) het proces versnellen.

en met die band,is lekker de band in apc (ontvetter zetten) zal dal allemaal wel verwijderen die lijmresten,na je de plakker heb weg gehaald,achteraf kan je de band nog even in een tire dressing zetten (zie je er helemaal niets meer van,en is je band terug als nieuw )

Comment

Working...
                                          X