Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    WD40 gaat m.i. wel helpen. En anders zou diesel of mazout ook moeten kunnen. Echter met de prijs aan de pomp, ben je beter af met een nieuwe deur.
    Feitheid

Wasbenzine werkt ook perfect en is niet zo vettig als wd40, diesel, mazout...

De Valet Pro citrus tar & glue remover gebruik ik nu en werkt perfect en ruikt nog eens aangenaam ook
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• WD40 did the job. en even voorzien van wax laagje. Kennis had nog een fles op overschot en das blijbkaar nog goe materiaal.

Comment

• teer

ook bij mij zit er wasbenzine in het "standaardassortiment", evenals wd40 , tar remover ,anti-insektenspray , apc , overdosis shampoo , ............

die wd 40 is bijzonder effectief voor...................stickerresten
        Last edited by ; 24/11/2011, 22:53.

Comment

• PB's APC

Ik heb 2-tal vragen in verband met de Poorboy's APC.

Op de fles staat dat dit ook op leder mag gebruikt worden. Nu, staat er 1:15 aangeduid. Maar wat is dan de juiste hoeveelheid. Zou een 2-tal liter water in emmer + een dopje APC voldoende zijn? Het gaat om grijze lederen zetels, waarbij op de achterkant van de zetels wat plekjes zitten. Je haalt er toch de kleur van het leder niet mee af he?

Als laatste, is deze ook te gebruiken op lichtmetalen velgen zonder schade aan te richten? Aan de binnenkant hangt er nog wat remstof aan die met een normale velgenreiniger moeilijk afgaat, zit wat 'ingevreten' zeg maar.

Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
            Ik heb 2-tal vragen in verband met de Poorboy's APC.

Op de fles staat dat dit ook op leder mag gebruikt worden. Nu, staat er 1:15 aangeduid. Maar wat is dan de juiste hoeveelheid. Zou een 2-tal liter water in emmer + een dopje APC voldoende zijn? Het gaat om grijze lederen zetels, waarbij op de achterkant van de zetels wat plekjes zitten. Je haalt er toch de kleur van het leder niet mee af he?

Als laatste, is deze ook te gebruiken op lichtmetalen velgen zonder schade aan te richten? Aan de binnenkant hangt er nog wat remstof aan die met een normale velgenreiniger moeilijk afgaat, zit wat 'ingevreten' zeg maar.

Bedankt!
            Je mag die APC zeker in beide gevallen gebruiken!

Ivm de zetels: naar mijn eigen ervaring mag je toch nog wat meer APC gebruiken hoor...

Comment

• Heb deze vraag : heb gesmost met water op mijn zetels (stof)
              Daar is nu een verkleuring te zien ...

Hoe krijg ik dat weg ?

En om de vraag te counteren; gewoon water dus.

Comment

• Is het gewoon schoon water geweest?

Dan gaat het niet zo heel spannend zijn gelukkig. De aftekening zal voortkomen uit een kalkafzetting in de oppervlakte vezels van het stof. Tuurlijk zal het water ook in de bekleding (schuimvulling), maar als deze schoon is geweest maakt dat voor nu niet zo veel uit. Met een oppervlaktereiniging moet dit probleem dus aangepakt kunnen worden. Ik zou een zachte bekledingsreiniger proberen in combinatie met microvezeldoeken. Dat zou de truuc normaal moeten doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                  Is het gewoon schoon water geweest?

Dan gaat het niet zo heel spannend zijn gelukkig. De aftekening zal voortkomen uit een kalkafzetting in de oppervlakte vezels van het stof. Tuurlijk zal het water ook in de bekleding (schuimvulling), maar als deze schoon is geweest maakt dat voor nu niet zo veel uit. Met een oppervlaktereiniging moet dit probleem dus aangepakt kunnen worden. Ik zou een zachte bekledingsreiniger proberen in combinatie met microvezeldoeken. Dat zou de truuc normaal moeten doen
                  OK Thanks

't is wel zo dat de stof in kwestie ook wat is uitgezet, 't is niet enkel verkleuring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                    Je mag die APC zeker in beide gevallen gebruiken!

Ivm de zetels: naar mijn eigen ervaring mag je toch nog wat meer APC gebruiken hoor...
                    Ok bedankt dit weekend proberen!

---

Nog een vraag: Weet er iemand of er silicoon in de PB Black Hole Glaze zit? M.a.w is dit body-shop safe?

Reden is omdat ik een blaasje had op de voorvleugel van mijn wagen en de carrosserier vandaag zei dat die het moeilijk had om hem terug te herspuiten omdat er volgens hem silicoon in het product zat . Ik had een laagje Black Hole en Pasty Wax ongeveer een 4-tal weken geleden gebruikt op de wagen om haar wat te beschermen tegen dat gruwelijk winterweer dat er zit aan te komen.

Ik vind dit niet terug op het internet. De polishes en wax zijn naar het schijnt wel silicoon vrij.

Hopelijk kan iemand me wat meer uitleg geven hierover! Bedankt!

Comment

• Onder mijn achterste raam, waar het water van het raam naar beneden loopt, heb ik op mijn carrosserie opgedroogde druppels.
                      't Is recies of ik heb de wagen niet goed afgespoeld na een wasbeurt waar ik veel te veel zeep heb gebruikt.

Nu gaat dat niet weg als ik de wagen gewoon kuis, precies of het is in de lak getrokken.

Wat kan ik doen om dat weg te krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                        Onder mijn achterste raam, waar het water van het raam naar beneden loopt, heb ik op mijn carrosserie opgedroogde druppels.
                        't Is recies of ik heb de wagen niet goed afgespoeld na een wasbeurt waar ik veel te veel zeep heb gebruikt.

Nu gaat dat niet weg als ik de wagen gewoon kuis, precies of het is in de lak getrokken.

Wat kan ik doen om dat weg te krijgen?
                        Met een paint cleaner moet je dat normaal wegkrijgen.

Genre werkstat prime strong

Comment

Working...
                        X