Mededeling

Collapse
No announcement yet.

alcantara onderhouden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• alcantara onderhouden

met welk product doe ik dit het best?

Alcantara is heel gevoelig qua onderhoud. Alcantara is een kunstmatige stofsoort (microvezel) waarvan de structuur toch wel vrij snel beschadigd raakt bij ruw borstelen / wrijven en agressieve producten. Dan wordt het heel snel lelijk en gaat het pluizen / vervilten. Zonde dus.

Eerst en vooral goed stofzuigen. Het interieur in mijn auto is volledig van alcantara, persoonlijk neem ik het interieur elke week mee bij het opfrissen van de wagen. Daarna neem ik het met een vochtige (dus niet kletsnatte!) microvezel doek af. Aansluitend voorzichtig vanuit de plooi zachtjes wrijven met een microvezeldoek. Alles met beleid

Zo nu en dan borstel ik het alcantara met een zacht borsteltje.

Op de markt zijn enkele reinigers voor Alcantara, maar persoonlijk vind ik ze niet heel wauw. Een lichte APC mening van 1 op 10 doet bij mij de truuk. Maar nogmaals, voorzichtig en zachtzinnig wrijven / borstelen en nóóit ruw of met veel water.....dat is echt funest voor het alcantara.

Comment

Ik zou uit de buurt blijven met SONAX interieurreiniger, heb daar slechte ding horen van vertellen waarbij alcantara stof begon te pluizen.

Comment

Wel al een ouder topic, maar hoe reinig je best een interieur in gecombineerd Alcantara/Leer?
        Het gaat om een VW Highline interieur.

Comment

Working...
        X