Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steenslagfolie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Steenslagfolie

Hey guys,

heb net een Cayman S sport aangekocht; uni-zwart (geen metalic). Men raad me in de garage aan een steenslagwerende folie te laten aanbrengen op de bumper. Kostprijs € 275,- ex btw. Heeft iemand hier ervaring mee ? grtz

Oorspronkelijk geplaatst door 9PAGTS Bekijk Berichten
    Hey guys,

heb net een Cayman S sport aangekocht; uni-zwart (geen metalic). Men raad me in de garage aan een steenslagwerende folie te laten aanbrengen op de bumper. Kostprijs € 275,- ex btw. Heeft iemand hier ervaring mee ? grtz
    PROFICIAT, eindelijk iemand een ECHTE porsche gekocht. Met die folie heb ik geen ervaring.
    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 9PAGTS Bekijk Berichten
      Hey guys,

ervaring heb ik er totaal niet mee, maar ik heb er zo men bedenkingen bij, daar ga je altijd iets van zien, kan bijna niet anders. hangt ook af wat voor prioriteiten dat je aan je wagen steld he. Bij mij komt het er zowiezo niet op, want je zit daar altijd maar op te zien. een beetje afstand van je voor ganger houden doet ook al veel wonderen.
      grtz boom

Comment

Ik vind dat eigenlijk een vreemd voorstel. Voor dat geld kunt ge uw bumper ook na x aantal jaar gewoon laten spuiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Ik vind dat eigenlijk een vreemd voorstel. Voor dat geld kunt ge uw bumper ook na x aantal jaar gewoon laten spuiten.
          Voila, simpel en zo zou ik het ook doen. Als ge geen steenslag wilt, dan moet ge uw auto maar in de garage laten staan

Comment

Alleen de bumper spuiten en dan kleurverschil en dan toch maar de hele snuit spuiten met uitnevelen in de deuren en 800€ kwijt zijn enzo... . Sounds like a plan!

Het is hier al eens besproken op het forum,misschien heb je geluk via de zoekfunctie. Ik dacht dat 3M zulke dingen maakt...
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Moest ik een nieuwe sportwagen kopen die ik zeer netjes wil houden, ik zou het zeker overwegen. Bumper, kofferdeksel (vooraan) en eventueel ook de voorruit !

Ik ben nu met mn P'ke naar de Ring gebold en heb veel steenslag te verwerken gekregen, oa door nieuwe stroken baan met veel losliggende kiezeltjes aldaar en dan sprintjes en te dicht op voorganger gereden... beu, want mn bumper was net herspoten eigenlijk. Ook steenslag op mn ruit helaas deze keer...

Dusja, ik zo zeker voor zo'n folie gaan. Kan je veel $$$ besparen nadien ! En is altijd goed voor de herverkoopwaarde ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Alleen de bumper spuiten en dan kleurverschil en dan toch maar de hele snuit spuiten met uitnevelen in de deuren en 800€ kwijt zijn enzo... . Sounds like a plan!

Het is hier al eens besproken op het forum,misschien heb je geluk via de zoekfunctie. Ik dacht dat 3M zulke dingen maakt...
                Kleurverschil? Misschien 20j geleden. Nu meten ze de dofheid van de lak en mengen ze de verf zodat er totaal geen kleurverschil te zien is. Tenminste als ge het bij een goede carrossier laat doen.

Comment

Ligt er ook aan welke kleur natuurlijk.
                  Ik ben laatst bij een (goede) carrosier geweest om eens te vragen wat het zou kosten om de snuit van mijnwagen te laten spuiten. Prijs: 800€ maar hij zij er meteen bij dat ik dan niet zeker ben dat er geen kleurverschil zou zijn.
                  Vermist ik het zou doen omwille van kleurverschil op de twee voorste spatborden en wat steenslag op de motorkap (en mijn auto is al 10jaar oud) rade hij het niet echt aan.
                  Tegenwoordig met de waterbasis lakken is het zeer moeilijk om dezelfde kleur te spuiten. Zelfs als je de lak perfect op maat laat maken kan er nog verschil op zitten.
                  Met dezelfde pot verf spuit ik 5 verschillende tinten zei hij. Meer druk, minder druk, dichterbij, verder af, sneller, trager, .... heeft allemaal invloed. Zilver schijnt het moeilijkste te zijn (mijne dus )

Maar nu zijn we wel heel hard aan het afwijken he

Iig, 3M zou die folie moeten hebben...
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Bij Porsche zegt men dat je de folie niet ziet.
                    Maar je merkt het toch wel hoor ik zou het niet doen.
                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Ohja, een foto van je P zou leuk zijn

Comment

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Porsche verkoopt het zelf , en brengt het zelf aan.
                            Of de kwaliteit beter is weet ik niet

Comment

ik zou dit zeker overwegen, maar hou er rekening mee dat dit niet geheel onzichtbaar zal zijn.

bij 'bugatti-lovers' zag ik dit:

saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                              saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                              saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                              saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                              saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                              renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                              Porsche 993 (1994)

Comment

Ik zou het doen,beter voorkomen dan daarna een hoge factuur om te laten herstellen,als het al goed gespoten is.

Comment

Op zich werkt die folie verbazend goed, vrij sterk en weert goed de steenslag.
                                  Maar je blijft de folie echt wel zien, niet qua naden / bubbels, maar qua kleur uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                                    Op zich werkt die folie verbazend goed, vrij sterk en weert goed de steenslag.
                                    Maar je blijft de folie echt wel zien, niet qua naden / bubbels, maar qua kleur uiteraard.
                                    Mijn ervaringen bij de wagens die ik al gezien heb zijn de volgende:

- Orangepeel
                                    - Dofheid
                                    - Vuil zit aan de randjes waardoor je het echt heel goed ziet.
                                    - Bij sommige merken heb je last van yellowing na een jaar ! (slaat dus geel uit)

Ik zie er enkel voordeel in voor circuitgebruik. Of als de look van je wagen je echt niets doet ...

Je kan enkel maar hopen dat de meeste fabrikanten het nissan GTR systeem gaan hanteren. Nl. een schokabsorberende grondlaag op de bumper leggen voor hem te spuiten !

Comment

Je ziet toch veel 911's die dit op de achterste wielkassen hebben, 't is minder mooi misschien maar als je hem in top-conditie wil houden zou ik het zeker overwegen.

Veel hangt er ook vanaf hoeveel km's je er mee wil doen natuurlijk.

Moest ik hem enkel in het weekend gebruiken en dan nog relatief weinig km's dan zou ik het niet zo rap doen dan wanneer je er pakweg 25.000 km op een jaar mee rijdt.

Comment

steenslagfolie

Heb net m'n Cayman gaan afhalen, MET steenslagfolie. Is gewoon niet te zien ! ongelooflijk ! de folie heeft geen randen, hij wordt onder de carrosserie gevouwen. De folie wordt zelfs onder de koplampen gekleefd. Er is zelfs geen kleurverschil. Gewoonweg klasse. Ik heb een levenslange garantie gekregen tegen verkleuring en loskomen van de folie. Ik denk toch niet dat Porsche zelf zich kan permitteren om zoiets aan te bieden zonder hier zelf vertrouwen in te hebben.

Heb aan Porsche gevraagd wie deze plaatsing doet, maar men gaf alleen de website van de plaatser door. www.steenslagfolie.be onderaan staat een link waar je meer info vind over de fabrikant van de folie.......niet 3M maar Ventureshield.

grtz..........zeker een aanrader gasten.....ik rij vrijer nu, gas geven een geen schrik meer voor een steentje....

Comment

Working...
                                        X