Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen hardnekkig vuil

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen hardnekkig vuil

M'n velgen zijn bedekt onder verroeste metaalschilfers door een week met versleten remblokken rond te rijden, de schilfers die door het geschraap zijn ontstaan zijn nu "ingekoekt" in m'n velgen, valt zoiets nog te verwijderen of zijn ze om zeep?

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    M'n velgen zijn bedekt onder verroeste metaalschilfers door een week met versleten remblokken rond te rijden, de schilfers die door het geschraap zijn ontstaan zijn nu "ingekoekt" in m'n velgen, valt zoiets nog te verwijderen of zijn ze om zeep?
    Kleien ...

Comment

Kleien lijkt me idd een goede optie. Ik zou ze eerst zo goed mogelijk reinigen met een sterke velgenreiniger en dan kleien. Een polish kan ook werken
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zoek de ideale vriendin!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
          Zoek de ideale vriendin!!!

Mijn velgen zijn ook vuil,heeeeeeel vuil!!!

Comment

Die mag de sollicitatie procedure wel eens met me doorlopen ja

Maar zoals gezegd, goed reinigen (afhankelijk van het materiaal een geschikte wielen reiniger selecteren) en dan kleien kleien kleien !

Comment

Even mijn vraag hier stellen ipv er speciaal een topic voor te openen.
              @ alle velgenkenners :

Hou zouden jullie zulke velgranden behandelen ?
              (Volgens de info welke ik heb ontvangen van de eigenaar is het 0,0 borduurschade maar enkel van buiten te staan en wellicht hebben de velgen maar af en toe eens een onderhoudje gekregen)

Schade is enkel op de velgrand, niet op het hart van de velg, ik heb enkel deze foto..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
                Even mijn vraag hier stellen ipv er speciaal een topic voor te openen.
                @ alle velgenkenners :

Hou zouden jullie zulke velgranden behandelen ?
                (Volgens de info welke ik heb ontvangen van de eigenaar is het 0,0 borduurschade maar enkel van buiten te staan en wellicht hebben de velgen maar af en toe eens een onderhoudje gekregen)

Schade is enkel op de velgrand, niet op het hart van de velg, ik heb enkel deze foto..

Op het eerste zicht lijkt me dit de vernislaag te zijn die aangetast is.
                Ik vermoed dat je de velgrand zal moeten laten bijwerken bij een velgenhersteller.

Comment

Inderdaad ook mijn gedacht, dit is in een te ver stadium om met een polish te behandelen

Comment

Eigenaar van deze velgen denkt dat het om lichte zoutschade gaat, zal dus niet meer weg te poetsen zijn

Comment

Ik krijg dit niet meer weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten

Dit kan je PERFECT met klei verwijderen

Daarna zou ik Jeffs Werkstaat Prime Strong gebruiken om de velgen te reinigen en een poorboys wheel sealant gebruiken om ze dan te beschermen zodat je dit minder snel voorhebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Dit kan je PERFECT met klei verwijderen

Daarna zou ik Jeffs Werkstaat Prime Strong gebruiken om de velgen te reinigen en een poorboys wheel sealant gebruiken om ze dan te beschermen zodat je dit minder snel voorhebt
                          Kan dat echt nauwelijks geloven. Zal dat dringens een moeten proberen
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Met welke producten heb je het al geprobeerd?
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Of ga bij de drogist om wat H2SO4. Wel onverdunde pakken. Werkt perfect!

Comment

HNO3 werkt beter..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

Comment

Hadden we bij de E ook, wat velgenreiniger van de bandenboer erop gespoten, paar minuutjes laten inwerken en gewoon afvegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                    Hadden we bij de E ook, wat velgenreiniger van de bandenboer erop gespoten, paar minuutjes laten inwerken en gewoon afvegen
                                    Idd, en de helf van uw vernis is ook mee en is dof

Vorige zaterdag nog gezien op de wagen van een klant
                                    Golf V GTI van 3 jaar oud ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Idd, en de helf van uw vernis is ook mee en is dof
                                      Integendeel, het blinkt allemaal wat harder

Comment

Er zit alleszins geen zuur in

Dat "smells pleasant" gedeelte is wel ni bepaald waar

Comment

Working...
                                        X