Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen hardnekkig vuil

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    http://www.eoxet.eu/index.php?option...aning-products

Er zit alleszins geen zuur in

Dat "smells pleasant" gedeelte is wel ni bepaald waar
    Ik quote even van de beschrijving hé ...

UN 1824, Contains 5% Sodium hydroxide, solution
    R 35 Causes severe burns

Comment

Dat is geen zuur hè, dat is een base: NaOH
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Dat is geen zuur hè, dat is een base: NaOH
        Ik had het vooral op de laatste regel

Comment

Ja, I know

NaOH is gekend in de volksmond als 'loog' om verf van deuren te bijten enzo. Says it all
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Ik had het vooral op de laatste regel
            Ja, daar had de bandenkerel me ook al voor gewaarschuwd

Nu, als mijn velgen er niet van smelten en de lak verdwijnt er niet van én het werkt enorm goed, dan zie ik toch geen probleem om het te gebruiken?

Comment

Ja, daar had de bandenkerel me ook al voor gewaarschuwd

Nu, als mijn velgen er niet van smelten en de lak verdwijnt er niet van én het werkt enorm goed, dan zie ik toch geen probleem om het te gebruiken?
              Als jij er tevreden van bent, wie ben ik dan om te zeggen dat het geen goed product zou zijn

In mijn geval heb ik liever een milde velgenreiniger omdat ik gewoon héél voorzichtig wil zijn. Ik heb ook een wheelsealant op mijn velgen staan, dus ik wil die niet verwijderen met 1 wasbeurt.
              Er zijn voor mij dus een aantal extra factoren die belangrijk zijn en dan voeldoet bovenstaan niet meer.

Maar hey, ieder heeft zijn eigen noden, daarom zijn er ook zoveel producten

Comment

Welja, hier zit er geen wheelsealant op, alleen remstof
                En de velgen zijn toch ni bepaald knap en op sommige plaatsen zijn er roestblaasjes, dus zo nauw steekt het ook weer niet
                En toegegeven, het was ook de eerste vraag die ik stelde aan de bandenkerel of het de lak ni zou aantasten en hij heeft zoiets nog nooit meegemaakt in de jaren dat hij dat spul verkoopt (nuja, verkoopspraatjes, I know.. )

Mocht het toch mislopen dan zal ik het ook komen zeggen

Comment

Welja, hier zit er geen wheelsealant op, alleen remstof
                  En de velgen zijn toch ni bepaald knap en op sommige plaatsen zijn er roestblaasjes, dus zo nauw steekt het ook weer niet
                  En toegegeven, het was ook de eerste vraag die ik stelde aan de bandenkerel of het de lak ni zou aantasten en hij heeft zoiets nog nooit meegemaakt in de jaren dat hij dat spul verkoopt (nuja, verkoopspraatjes, I know.. )

Mocht het toch mislopen dan zal ik het ook komen zeggen
                  die roestblaasjes komen niet vanzelf ... als je begrijpt wat ik bedoel

Die komen net van die véél te sterke reinigers

Comment

Die roestblaasjes zitten er al 3 jaar, toen we nog geen veel te sterke reinigers gebruikten

Comment

Die roestblaasjes zitten er al 3 jaar, toen we nog geen veel te sterke reinigers gebruikten
                      En ging je ook naar een carwash ??? Wat denk je dat ze daar op je velgen spuiten ?
                      Daar komen ze er zelf niet aan met een borstel, en toch zjin de velgen min of meer proper ...

=> insane strong stuff

Comment

Carwash met een unizwarte lak?? Hallo??

Nope, nooit geen carwash gezien, bij ons toch niet, bij de dealer is wrs een ander verhaal
                        Gewoon slechte Mercedes kwaliteit vrees ik

En ja, ik weet wat ze bij de carwash gebruiken, 3x raden

Comment

En, is dat duur spul?
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

12 Euro voor een halve liter

Comment

Iemand die weet of de rand (buiten de stoepschade, die dient geschuurd te worden) nog netjes te krijgen valt ?
                              Ik denk dat het plekjes zijn van vorige gewichtjes die erop zijn gezet om het wiel in balans te krijgen.

Comment

Ik heb nu mijn stalen velgen met winterbanden op de auto liggen en ik dacht om de zomervelgen mooi op te poetsen, maar die zwarte stipjes zijn echt ongelooflijk hardnekkig! Vooral op de binnenkant omdat ik de velgen daar nooit proper houd. Ik heb zo'n Mothers California Gold clay packet en daarmee zijn die stipjes met veel moeite los te krijgen, maar er zitten er zoveel op dat ik met die klei amper 1 wiel zou kunnen doen. Moet ik niet eerst een paar andere producten gebruiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
                                  Iemand die weet of de rand (buiten de stoepschade, die dient geschuurd te worden) nog netjes te krijgen valt ?
                                  Ik denk dat het plekjes zijn van vorige gewichtjes die erop zijn gezet om het wiel in balans te krijgen.

Waar zitten de echte cleaners hier ??

Comment

Ik ben dan wel geen expert, maar zal antwoorden op de twee posts hierboven wat *ik* gebruik (om vlekjes van teer of andere zaken op velgen te verwijderen).

Om in navolging van de lijnolie bij de huis-tuin-en-keuken middeltjes te bljven: HG stickerverwijderaar

Trouwens over HT&K middeltjes gesproken: ik heb vorige week in de Makro een borstel gekocht die bedoeld is om thermosflessen mee uit te wassen. Is een borstel met een lange plastieken steel en aan het uiteinde een mousse-prop (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Perfect om de achterkant van je velgen mee te kuisen. Als ik tijd heb zal ik eens een fotoke posten als er mensen geïnteresseerd zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door [W|M] Bekijk Berichten
                                      Trouwens over HT&K middeltjes gesproken: ik heb vorige week in de Makro een borstel gekocht die bedoeld is om thermosflessen mee uit te wassen. Is een borstel met een lange plastieken steel en aan het uiteinde een mousse-prop (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Perfect om de achterkant van je velgen mee te kuisen. Als ik tijd heb zal ik eens een fotoke posten als er mensen geïnteresseerd zijn.
                                      Lijkt me een goed idee. Ik kocht onlangs een velgenborstel, maar die spat nogal makkelijk...

Comment

Even dit topic nog eens omhoog halen om advies te vragen. Wat is er verkeerd gegaan op onderstaande foto? En kan dit nog opgelost worden met kleien en sealant of moet dit herspoten worden?

Dank bij voorbaat!

Comment

Lijkt me oxidatie te zijn waardoor de lak ook al weg is...

Wordt herspuiten vrees ik

Comment

Working...
                                          X