Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginneling: Hulp gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beginneling: Hulp gevraagd

Hoi allemaal,

Deze week word mijn nieuwe wagen geleverd en ik zou graag goed van start gaan om hem elke week een wasbeurtje te geven, het enige probleem: ik weet niet waar ik moet beginnen en welke producten ik moet gebruiken dus als iemand mij wil helpen en een lijstje wil maken met de dingen die ik nodig heb en moet bestellen en in welke volgorde alles moet gebruikt worden zal ik heel dankbaar zijn! Je moet erbij denken dat ik vanaf nul (0) begin :-) dus zowel de doeken om te drogen, te wassen en dergelijke moet ik nog aanschaffen! Mijn auto is een candy white vw polo, zijn er voor witte auto's speciale producten en maakt dit niet echt een verschil, dank bij voorbaat!! :-):-) iemand die de verschillende termen even wil uitleggen is ook altijd welkom, hierbij denk ik aan bvb kleien waar ik nog nooit van gehoord heb.

Dankjewel!!
    Last edited by ; 22/10/2008, 20:30.

wassen

Poorboys super slick & suds
    Sheepskin washmitt of shMITT
    Poorboys waffle weave towel
    Indien nodig: Poorboys bug squash

zuiveren van de lak (clayen)
    Dodo Juice gentle grey of Dodo Juice purple paint
    Poorboys spray & wipe
    Poorboys waffle weave towel

beschermen
    German applicator pad
    Dodo Juice light fantastic
    Poorboys deluxe mega towel

velgen
    Blackfire gel wheel & tyre cleaner
    EZ detail brush

Verder kan je nog een speciale wax voor de velgen aankopen, behandelproduct voor het aanbrengen van de wax (maar dat zie ik momenteel niet in de webshop - Dodo Lime prime)

Voor meer info - http://www.wax-it.be/
    Eigenlijk kan je alles op de bovenstaande site terug vinden mooi opgedeeld in categorieën. Na verloop van tijd merk je dat je quasi alles uit de shop nodig hebt om alles grondig te kunnen doen maar met bovenstaand pakketje + wellicht aanvullingen die ik vergeten ben (of niet als belangrijk beschouw maar toch van pas kunnen komen) zullen wel volgen door andere forumleden.

Trouwens dat clayen is inderdaad met een soort van klei waarmee je vuil dat op het oppervlak van de lak ligt kan verwijderen dat niet weg gaat met het wassen (denk dan bv. aan uitstoot van metaaldeeltjes in de lucht e.d.)

De eerlijk verplicht me om ook te vermelden dat Meguiars "detail days" heeft. Op zo'n dag leer je al hun producten kennen en gebruiken. Natuurlijk is dit gericht op één merk maar de dag is gratis en de techniek is voor zowat alle fabrikanten hetzelfde.
    Last edited by ; 22/10/2008, 21:06.

Comment

Ik had hem inderdaad al een soortgelijk lijstje gestuurd als antwoord op de PM, maar het staat hier ook zie ik

Comment

Voor een witte kleur zou ik zeker voor volgende producten gaan:

Ik gebruik ze op zilvergrijze kleur..

gebruik ze in de volgorde zoals op de foto (van links naar rechts)

Comment

Bedankt voor de snelle reacties, graag had ik wat meer uitleg over de handelingen, hoe je alles dus moet uitvoeren. Ik wil niet tever gaan hierin maar gewoon af en toe mijn auto eens deftig wassen en mss een nabehandeling ofoz, ik weet het, ik ken er niet veel van dus...

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
            Voor een witte kleur zou ik zeker voor volgende producten gaan:

Ik gebruik ze op zilvergrijze kleur..

gebruik ze in de volgorde zoals op de foto (van links naar rechts)
            Euhm waarom gebruik je Lime Prime en Diamond White? Het zijn allebei pre-wax cleaners die eigenlijk hetzelfde doen.

Comment

Working...
            X