Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vuile Doeken wassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vuile Doeken wassen

Hoi, vandaag voor de allereerste keer mijn auto "gedetailed" maar hoe moet ik de gebruikte doeken wassen? Het zijn volgende doeken: PB waffle weavle towel, poorboy's work towel en poorboy's deluxe towel

greetz

Gewoon wasmachine in, maximaal 40 graden, vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter gebruiken. Dat is het zo'n beetje denk ik.

Als je geen vloeibaar wasmiddel gebruikt dan kunnen de korreltjes van het waspoeder in je doeken blijven zitten.

Comment

http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=145

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
        Gewoon wasmachine in, maximaal 40 graden, vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter gebruiken. Dat is het zo'n beetje denk ik.

Als je geen vloeibaar wasmiddel gebruikt dan kunnen de korreltjes van het waspoeder in je doeken blijven zitten.
        ²²²²²²²²²²²²²²

Comment

Ik doe het meestal zo:

In de wasmachine
          Wassen op 40°C
          Vloeibaar (fijn)wasmiddel
          GEEN wasverzachter
          In plaats van wasverzachter voeg ik schoonmaakazijn toe in het bakje van de wasverzachter

Af en toe, zo eens in de 6 weken, laat ik de doeken na het wassen nog een paar uur in warm water met een zgn. microfiber restorer weken.

Comment

Even dit topic oprakelen!

Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in het wassen van microvezel. Op Detailing World is daar wel wat over te vinden... . Ik heb dan ook een methode gevonden die zeer goed voor mij werkt, en wil die jullie natuurlijk niet onthouden!

We wassen de doeken dus in de wasmachine, ik heb het hier over een lading van een 30-tal doeken dus als je minder wast moet je de hoeveelheden aanpassen .

Ik kies een programma dat wast op 60°C (thuis noemt dat ECO -begrijpen wie begrijpen kan). Je leest vaak dat 40°C het maximum is omdat anders de microvezels gaan smelten of beschadigd geraken. Dat is gewoon niet waar, je kan ze zelfs wassen op 90° maar dat is gewoon niet nodig. 60°C is wel nodig om de vezels weer mooi zuiver te krijgen.

Vervolgens die ik in de lade 30ml (=de helft van de aanbevolen hoeveelheid die je op de verpakking vind) vloeibaar wasmiddel samen met twee eetlepels sodakristallen. In het bakje van de wasverzachter doe ik een 150ml azijn.

Mooi laten wassen, droogkast in, en ze zijn zeer zuiver en vooral zachter tov gewoon wassen.
            Zeker eens proberen zou ik zeggen!
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Thx Jochen ,goede tip
              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Zometeen even proberen !

Comment

Als er nog mensen bevestigen zal ik de moeder wasinstructies geven ;-)

Btw, wat met kleren die nadien gewassen worden ? Geen problemen mee ? :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                    Btw, wat met kleren die nadien gewassen worden ? Geen problemen mee ? :p
                    Waar jij mee inzit ...

zolang de wagen maar blinkt !

Comment

@ De Fille: Ik heb nog geen klachten gekregen............geen probleem hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moniek Bekijk Berichten
                        Ik doe het meestal zo:

In de wasmachine
                        Wassen op 40°C
                        Vloeibaar (fijn)wasmiddel
                        GEEN wasverzachter
                        In plaats van wasverzachter voeg ik schoonmaakazijn toe in het bakje van de wasverzachter

Af en toe, zo eens in de 6 weken, laat ik de doeken na het wassen nog een paar uur in warm water met een zgn. microfiber restorer weken.
                        Op bovenstaande manier werkt het prima.
                        Af en toe bij écht vuile doeken inderdaad ook wel eens op 60°C én extra inweken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          droogkast in
                          Mag de PB waffle weave ook in de droogkast?

Comment

Ik heb een linnen hemd van Esprit waar ik een beetje smeer op heb hangen, heb je daar ook advies voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Ik heb een linnen hemd van Esprit waar ik een beetje smeer op heb hangen, heb je daar ook advies voor?

Gij kuist uwen vélo met uw esprit hemden zeker???

Comment

Merci Jochen !

Comment

Graag gedaan mannekes. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                  X