Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe verf verwijderen van carrosserie???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe verf verwijderen van carrosserie???

Beste forumleden,

Graag had ik geweten hoe je precies verfresten kan verwijderen op de lak van een auto zonder de carrosserieverf te beschadigen? Bestaat er hier een bepaald "veilig" productje voor?

Mijn vader heeft blijkbaar een plaats gepasseerd met zijn witte wagen waar ze straatverlichting of dergelijke aan het spuiten of schilderen waren. Met als gevolg: allemaal groene vlekjes op bumper, spiegels en motorkap.

Hopelijk kan iemand ons bijstaan met wat raad hoe we dit moeten oplossen...

Alvast bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door Benzie Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

Graag had ik geweten hoe je precies verfresten kan verwijderen op de lak van een auto zonder de carrosserieverf te beschadigen? Bestaat er hier een bepaald "veilig" productje voor?

Mijn vader heeft blijkbaar een plaats gepasseerd met zijn witte wagen waar ze straatverlichting of dergelijke aan het spuiten of schilderen waren. Met als gevolg: allemaal groene vlekjes op bumper, spiegels en motorkap.

Hopelijk kan iemand ons bijstaan met wat raad hoe we dit moeten oplossen...

Alvast bedankt!
    Volgens mij moet je dit er kunnen af kleien... Je mag gerust es tot bij mij thuis komen, dan probeer ik even.

Comment

Interessante topic,denk niet dat het zo gemakkelijk zal gaan met een milde clay.Ik weet het echt niet.

Comment

opt werk doen wij het zo;

schuren met een P2000 machine of meer. en dan polieren met M3 fat cut polierpasta.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
          opt werk doen wij het zo;

schuren met een P2000 machine of meer. en dan polieren met M3 fat cut polierpasta.
          En hoe werk je dan af ?

Comment

Enkele maanden geleden met de zwarte megane langsheen zo'n heren die de wegmarkeringen spuiten gemoeten met als resultaat dat de rechterflank volledig wit bespikkeld was. Ben er met klei en paintcleaner opgevlogen en de witte spikkels waren snel weer verdwenen. Nadien weer een waxlaagje aangebracht en de strijd was gestreden. Let wel, ik heb deze direct verwijdert bij thuiskomst, ik heb er dan ook geen idee van of dit ook nog zou lukken indien dit pas enkele dagen nadien zou opgemerkt zijn.

Comment

milde klei kan genoeg zijn - al heb ik al vaak naar de Meguiars aggressive clay moeten grijpen in zulke gevallen.

De klei is dan weer zo "sterk" en "ruw" dat je onvermijdelijk wat hazing krijgt door het kleien dus achteraf polijsten is wel nodig (in de meeste gevallen).

Ik ben overigens enorm tevreden van de Dodo Juice clay - bedankt Bert - want die deed behoorlijk zijn werk op de BMW 320. (foto met de clay)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                En hoe werk je dan af ?
                fijner en fijnder gaan van pasta
                we gebruiken 4 soorten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                  fijner en fijnder gaan van pasta
                  we gebruiken 4 soorten
                  Ok, dan stel je me gerust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Ok, dan stel je me gerust
                    diene grove alleen , dan zie je van die krassen nog ze
                    dus die andere flessen worden ook gebruikt !

Comment

Een milde clay heb ik reeds geprobeerd zonder resultaat...
                      Afspraak gemaakt bij carrosserie en die kerel gaat dat eens bekijken en proberen oplossen.
                      Hopelijk zonder extra krassen of doffe plekken te veroorzaken natuurlijk...
                      Bedankt alvast voor jullie reacties!

Comment

Aiaiaiai...

Al eens geprobeerd op minder lube te gebruiken? Echt zo weinig mogelijk zodat de clay echt op het oppervlak plakt. Krijg je hazing natuurlijk maar dat is makkelijk op te lossen natuurlijk....
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik had laatst een soortgelijk gevalletje aan de hand. Met de klei kon ik een gedeelte verwijderen maar lang niet alles. Het restant heb ik weg gehaald met Body Solvent, dat is een productje van Meguiar's uit de professionele lijn, daar had ik nog een tester van staan. Ook ideaal voor teer e.d. veilig te verwijderen.

Waar kom je ergens vandaan Benzie?
                          Volgens mij heb ik nog wat over en dan zouden we eens kunnen proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benzie Bekijk Berichten
                            Een milde clay heb ik reeds geprobeerd zonder resultaat...
                            Afspraak gemaakt bij carrosserie en die kerel gaat dat eens bekijken en proberen oplossen.
                            Hopelijk zonder extra krassen of doffe plekken te veroorzaken natuurlijk...
                            Bedankt alvast voor jullie reacties!
                            heb je de verzekering van die gasten die de straatlampen aan 't spuiten waren laten aanspreken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                              Ik had laatst een soortgelijk gevalletje aan de hand. Met de klei kon ik een gedeelte verwijderen maar lang niet alles. Het restant heb ik weg gehaald met Body Solvent, dat is een productje van Meguiar's uit de professionele lijn, daar had ik nog een tester van staan. Ook ideaal voor teer e.d. veilig te verwijderen.

Waar kom je ergens vandaan Benzie?
                              Volgens mij heb ik nog wat over en dan zouden we eens kunnen proberen.
                              Ben van Mechelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                heb je de verzekering van die gasten die de straatlampen aan 't spuiten waren laten aanspreken?
                                We weten zelfs niet of het van schilderwerk aan straatlampen is, laat staan waar of wanneer precies dit is gebeurd...
                                Volgende week afspraak met carrosserie en zullen zien of hij het kan oplossen.

Comment

Working...
                                X