Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meguiars M105 Ultra-Cut Compound

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Meguiars M105 Ultra-Cut Compound

    Deze Ultra-Cut compound is al even uit. Best wel stevig product.
    • snelle cut, verwijderen van 1200 grit (of fijner) schuurkrassen
    • micro-abrasive technologie
    • verwijderen van krassen, defecten, zure regen en hevige swirls / hologrammen
    • beschilderbaar: dus veilig voor in een bodyshop omgeving
    • Silica-vrije formule
    • VOC compatibel (milieuzaken)
    De belangrijkste update aan de formule:
    • Rotary, DA polisher* en met de hand.
    * voorheen enkel op rotary

    Gallon verpakking:


    Kleinere verpakking:


    Binnenkort eens testen. Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de finish. Moeilijk te geloven dat je van zo'n 'cutting' product een finish krijgt die vrij is van swirls (zeker als die achteraf niet met de DA weg te krijgen zijn).

  • #2
    De M105 heb ik getest op een (schroot)motorkap met de rotary, eerst met een schuurspons diepe krassen gemaakt. Het resultaat was na enkel passen verbluffend. Achteraf wel moeten nabewerken met Poorboys SSR1 omdat er inderdaad wat swirls te zien waren maar deze waren snel weggewerkt. Het verslag over mijn ervaring is te lezen op: http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=1291
    Last edited by megane_cc; 05/01/2009, 16:44.

    Comment


    • #3
      Leuk verslag. Wel raar dat je met een product dat zoveel "cut" heeft, met zo'n pad en zo'n toerental aan de slag moet. Natuurlijk hangt ook veel van de lak af. Ik heb het eens getest en toen kreeg ik alles weg met de rotary, max 1500 rpm, gele Meguiars pad en #83.

      Misschien toch maar eens een Advanced Detail Day van Meguiars bijwonen, al was het maar voor die schort
      Vandaar dat ik meestal mijn product aanbreng op de pad zelf, op een laag toerental enkele passes maak en dan pas naar 1500 - 1800 toeren opwerk.

      Comment


      • #4
        Vergeleken met het boterzachte lakwerk van onze Renaults is de lak van die Mercedes testmotorkap keihard en de krassen die gemaakt had met de schuurspons waren iets te enthousiast aangebracht om nog gezond te wezen. Denk dat ik een aardig laagje blanke lak weggenomen heb maar gezien ik geen lakdiktemeter bezit kan ik dat niet kontroleren.

        Comment

        Working...
        X