Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterklaar Maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Winterklaar Maken

Zou auto willen beschermen tegen de winter die er staat aan te komen .
    Daarom had ik gedacht om hem nu eens goed te wassen en daarna alleen te waxen met GOLD CLASS WAX van Meguiars ook de wielen zeker mee waxen ;
    Denk dat het niet nodig is hem eerst te Clayen en met Paint Cleaner stap 1 te behandelen daar ik het niet nodig vind dat ie er perfeckt bij staat , is alleen dat ik wil dat de auto beschermd is tegen het zout enz. , en na de winter zou ik dan hem volledig behandelen met clayen, paint cleaner,polish,waxen .
    Is dit nu een goed idee of heeft het geen nut alleen de auto te waxen .

Groetjes

Als het is om een duurzaam resultaat te behalen, dan ben je genoodzaakt om te clayen en te cleanen.
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Heeft zeker zijn nut om de auto enkel te waxen! Maar ik vind clayen toch echt noodzakelijk, ook al staat ie er perfect bij. Als de lak echt al zuiver is is het ook maar een kleine moeite om hem te clayen. Dan heb je meteen ook de auto waxresten verwijdert en kan je op een proper oppervlakt werken.

Ik heb die van mij gisteren gedaan:

wassen (+wielkasten en velgen)
      clay
      glaze
      wax
      leder behandeld
      ramen
      stofzuigen

Dit alles in 4 uurtjes!
      Het clayen duurde nog geen half uur

Qua wax gaat die Gold Class van Meg's je niet echt een langdurige bescherming geven in de winter. Je kan dan mss beter voor de NXT 2.0 wax gaan of als je over de plas wil gaan shoppen kan ik je de Collinite 476S gebruiken. Met verzending inc. komt die ongeveer op dezelfde prijs als de Meguiar's NTX 2.0. Deze wax in berucht om zijn glans en zijn langdurige bescherming. Ik kan hem aanbevelen!
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Je kan ook de Sealant van Poorboy's gebruiken. Heel makkelijk verwerkbaar product.
        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

ik dacht de mijne gewoon te wassen, clayen en NXT wax erop.
          of is dat niet voldoende?

Comment

Het ligt eraan of je hem in de winter verder onderhoud. De NXT zal het niet de complete winter uithouden namelijk.

De aangekaarte collinite zal langer blijven zitten, eventueel een goede sealant vooraf ook, maar als je hem in de winter nogmaals voorziet van een nieuwe laag(en) wax ben je er ook. Op het voorjaar zeker goed cleanen en opnieuw poishen om alle restanten zout en rotzooi te verwijderen.

Het strooizout en de temperatuurverschillen zijn een serieuze aanslag op de laklaag. Daarom is het van belang dat hij een goede winterjas draagt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
              Het ligt eraan of je hem in de winter verder onderhoud. De NXT zal het niet de complete winter uithouden namelijk.

De aangekaarte collinite zal langer blijven zitten, eventueel een goede sealant vooraf ook, maar als je hem in de winter nogmaals voorziet van een nieuwe laag(en) wax ben je er ook. Op het voorjaar zeker goed cleanen en opnieuw poishen om alle restanten zout en rotzooi te verwijderen.

Het strooizout en de temperatuurverschillen zijn een serieuze aanslag op de laklaag. Daarom is het van belang dat hij een goede winterjas draagt
              auto staat 's nachts altijd binnen. overdag aan het werk natuurlijk buiten (waar veel zwaar transport voorbijkomt)

Dus best zoiets? (in deze volgorde?)

Clay
              Step 2 Polish
              NXT wax
              en eventueel Gold Class ook nog?

??

Comment

De Gold Class zal voornamelijk bij gaan dragen aan de looks, maar qua extra bescherming zou ik hem niet selecteren hoor. Dan liever een laagje NXT meer als je die toch hebt staan.

Op het voorjaar zou ik hem zeker ook behandelen met de paintcleaner.

Comment

hoe lang moet ik de NXT laten trekken?
                  meestal doe ik heel de auto op de gemak en dan begin ik af te vegen waar ik mee ben begonnen.
                  dus hangt er een klein uurtje tegen schat ik...

Comment

Normaal gezien is een uurtje voor de NXT wax voldoende, maar met vochtig weer kan dat soms iets langer duren.

Om dit te checken kun je de swipe test doen. Dus even vluchtig met een vinger 'sweepen' over de lak (zoals je ook doet in de slagroomtaart om te proeven) en als er geen vettige waas achter blijft is de wax klaar om afgenomen te worden. Is er wel die waas of zie je strepen moet je nog even wachten.

Comment

Auto deze morgen auto gewassen en het is beginnen lichtjes regenen .
                      Zal dus maar beter wachten om te beginnen clyen en waxen tot het eens droog weer is zeker , moet buiten werken dus waxen zou niet gaan .
                      Ben van plan als het droog weer is de auto terug eerst te wassen en daarna te clyen om daarna 2 maal te waxen achter elkaar met de wax die ik heb staan (gold class wax) om dan in jan.2009 hem nog 2 maal na elkaar te waxen .Zou dat een goede oplossing zijn ?

Groetjes

Comment

Een auto clayen en waxen gaat zeker een goede oplossing zijn. De wax is niet ideaal maar het is beter dan de carwash he
                        Hij gaat er 100X mooier uitzien en de tweede keer dat je hem gaat clayen ga je op een half uurtje klaar zijn

Eerst de wax opwerken die je nu hebt dan dan investeren in een beter!
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zie zo heb gedaan gekregen , blinkt mooi en is spiegelglad .
                          Alleen was er zaterdag een beetje laat aan begonnen zo rond de middag , en als ik de tweede keer hem in de wax had gestoken was het reeds 16u15 en werd het rap donker en vochtiger heb dan maar om 17u00 beginnen opblinken , de wipe test was eigelijk nog niet 100 procent maar het resultaat vind ik toch nog heel goed .
                          Auto zal nu toch wel beschermd zijn voor de maand december en januari zodat ik in februari of zo , alles nog eens kan overdoen en zo de winter kan doorsteken .
                          (Daarna zal de Gold Class wel ver op zijn , en denk erover dan NXT wax of de Carnauba wax van het 3 step system van Meguiars aan te kopen , daar ik de paint cleaner stap1 al heb staan ,en zo eens 3-step deep crystal system eens toe tepassen .

Groetjes

Comment

Lat die carnauba maar links liggen en investeer in een goede wax
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Lat die carnauba maar links liggen en investeer in een goede wax

Is die carnauba ook niet goed ?
                              Welke wax raad u dan aan ?
                              Kan het dan geen kwaad dat ik het 3 step system doe , maar met andere wax als laatste stap?

Groetjes

Comment

Ik ben zeer tevreden over Dodo Juice, 6,5 weken geleden 1 laag aangebracht en beading is nog steeds aanwezig (welliswaar in beperkte mate) en dat voor een softe wax.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meire Bekijk Berichten
                                  Kan het dan geen kwaad dat ik het 3 step system doe , maar met andere wax als laatste stap?

Groetjes
                                  Het maakt niet uit als je het 3 stappenplan met een andere wax afsluit, no problem
                                  Aan particulieren raad ik in de meeste gevallen deze wax aan:

Qua aanbrengen, verwerken en afnemen ga je hier gewoon van houden, zo simpel ! Ideaal dus voor 'beginners'. Tevens kun je er geen fouten mee maken. Het fijne, naast de verwerking, vind ik dat hij niet meteen straft als er nog ergens een druppel water onder een sierlijst vandaan komt. Het geeft geen vlekken.

Eenvoudig op de hele wag dun opzetten, en aansluitend met een goede microfiberdoek afnemen. De wax bevat een héle lichte polish, dus net iets meer bite en glas. Op carnauba basis, dus enigzins kleurversterkend. Net als de meeste waxen in dit segment een duurzaamheid van gemiddeld 6 weken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meire Bekijk Berichten

Groetjes
                                    Ik raad nog steeds de Collinite 476S aan

Let wel op, zeer dun aanbrengen! De wax kan moeilijk te verwijderen zijn maar ik denk dat ie na stap 1&2 geen problemen zal geven. Als ik hem gebruik na een glaze (stap 2) dan gaat het gelijk niks!
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Dank voor de goede raad . Zal zeker rekening houden met jullie raad als ik na de winter (heb nog wax voor auto twee maal te waxen denk ik) mijn wagen eens mooi wil doen glanzen .

groetjes

Comment

Working...
                                      X