Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp voor beginner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hulp voor beginner

Heb nu sinds een jaar men auto: 2004 vw-bora, kleur: beige.
    Nu was deze bij aankoop niet in echte goede staat: grote krassen op moterkap(zie foto) en kleindere krasjes verdeeld over de auto. heb ik geprobeerd met een product van turtlewax geprobeerd deze krassen weg te werken wat niet zo gelukt is.

nu heb ik eens een lijstje samengesteld voor men auto is onder handen te nemen maar weet niet goed hoe of wat. heb enkele producten staan van turtlewax maar daar ben ik niet echt tevreden over buite de shampoo dan.

Hopelijk kunnen jullie mij beetje op weg helpen?

Wassen:
    1x Poorboy's Super Slick & Suds Car Wash
    1x Poorboy's Bug Squash
    Zuiveren:
    1x Poorboy's Clay Bar
    1x Poorboy's Spray & Wipe
    Polieren:
    1x Poorboy's SSR2 ? (weet niet goed wat ik moet nemen)
    prewax cleaner:
    1x Dodo Juice - Lime Prime OF Lime PrimeLite ?
    Wax:
    1x Poorboy's Natty's Paste Wax ?(weet ook niet goed welke)

Machinaal aanbrengen of met de hand?

alvast bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door Ponrow Bekijk Berichten
    Wassen:
    1x Poorboy's Bug Squash
    Zuiveren:
    1x Poorboy's Clay Bar
    Polieren:
    prewax cleaner:
    Wax:

alvast bedankt

Lijstje ziet er goed uit, heb zelf geen ervaring met Dodo Juice, echter wat ik ervan gelezen heb is dat de Lime Prime nog milde micro-abrasives bevat terwijl de Lite deze niet bevat. Hou er rekening mee dat je best nog na gebruik van de SSR2 een nabewerking doet, zelf doe ik dat met de SSR1, wil je deze niet aankopen dan denk ik dat je beter de Lime Prime neemt omdat deze nog de milde micro-abrasives bevat die eventuele defecten gecreërd door de SSR2 kan corrigeren. Eveneens geen ervaring met Natty's Paste Wax, echter de bleu lijkt me eerder voor wagens met een donkere lakkleur. Een mooie review van de Natty's vind je op: http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=1471 . Zelf gebruikte ik tot voor kort de Meguiars NXT tech 2.0 die ondertussen vervangen is door de PB ExP met een eindlaag Meguiars hardwax M16. Handmatig of machinaal? Geef mij maar machinaal, heb onze beide wagens éne keer handmatig gedaan, kan je verzekeren........tegen het einde van de dag hangt je tong tegen de grond. Heb me dan ook snel een G220 gekocht (ondertussen goedkopere alternatieven in de vorm van de DAP500, de TS24 of de DAS-6). Het is allemaal te zien welke graad van perfectie je wil bereiken en hoeveel geld je er tegenaan wil gooien. Machine en pads kosten wel wat geld maar is een eenmalige kost waaraan je later veel plezier aan beleeft . Met de PoorBoys producten ga je in elk geval de goeie kant uit.

Comment

Heb nu sinds een jaar men auto: 2004 vw-bora, kleur: beige.
      Nu was deze bij aankoop niet in echte goede staat: grote krassen op moterkap(zie foto) en kleindere krasjes verdeeld over de auto. heb ik geprobeerd met een product van turtlewax geprobeerd deze krassen weg te werken wat niet zo gelukt is.

nu heb ik eens een lijstje samengesteld voor men auto is onder handen te nemen maar weet niet goed hoe of wat. heb enkele producten staan van turtlewax maar daar ben ik niet echt tevreden over buite de shampoo dan.

Hopelijk kunnen jullie mij beetje op weg helpen?

Wassen:
      1x Poorboy's Bug Squash
      Zuiveren:
      1x Poorboy's Clay Bar
      Polieren:
      prewax cleaner:
      Wax:

alvast bedankt

Zoals megane zegt, de lime prime zou beter zijn in uw geval om een scherper resultaat te bekomen na de SSR2. Ik zou in dat geval zelf SSR2.5 durven aanraden als je daarna toch met lime prime afwerkt

Nu machinaal of met de hand. Met de hand is het bijna onmogelijk om een goeie correctie te bereiken. Op een klein stukje waar je wat krassen hebt zal dat misschien nog lukken, maar over en hele wagen wordt het moeilijk.

Vanaf volgende week heb ik de DAP500 machine beschikbaar. Die zal heel goed geprijsd staan
      Een echte aanrader voor de amateur detailer

Volgend weekend voor de kerstperiode komt er ook nog een speciale kortingsweek en zal ik de volledige zaterdag beschikbaar zijn in Oudenaarde voor tekst en uitleg

Maar daar wordt nog een nieuwsbrief van verspreid

Comment

thx voor comment

@ wax-it.be:

Komt die dap 500 op de webwinkel te staan?
        Dan zallek hopelijk komende weken een bestelling doen.

Comment

Zo te zien staat hij inmiddels in de shop

Comment

Moet het product 'Elite foam' nog verdund worden voor het in het reservoir van de foamgun gaat, of wordt dit voldoende verdund door de HDR ? En de +/- draaiknop op de foamgun, welk effect geeft dat ?

Comment

De beste uitleg die ik erover gevonden heb is op http://www.detailingbliss.com/forum/...tios-4513.html , is wel in het Engels.

1 oz = 30ml
              1 gal = 3,8 liter

Comment

Iemand die weet wat dit is? krijg het er niet af

is getrokken onderaan deur

Comment

Iemand die weet wat dit is? krijg het er niet af

is getrokken onderaan deur
                  Voel je het OP de lak zitten ? Of is het glad ?

Als het glad is en je voelt het niet dan is het een schade in de vernislaag en moet er gepolierd worden om een laagje vernis te verwijderen.

Als je het voelt dat "kleeft" het op de lak en dan zou kleien moeten helpen.

Comment

Working...
                  X