Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe wagen

heb volgende week mijn nieuwe wagen en die wil ik perfect ondehouden kunnen jullie mij op weg helpen wat ik allemaal nodig heb. Als zeep gebruik ik de nxt en wat is een alternatief voor een zeemvel .
    En waar kan ik dit vinden ben van Lochristi alvast bedankt

Eigen voorkeur:

NXTshampoo
    Wassen met Meguiars washmitt
    afdrogen met Poorboys waffle weave drying towel, deze droogdoek is de helft groter dan deze van Meguiars waardoor een ganse wagen afdrogen makkelijk is.

Gebruik twee emmers bij het wassen of een emmer met een grit guard erin.

Comment

Met de NXT zit je al goed,ook gehad.Ja de waffle weave een leuk hebbeding.Even langs gaan bij wax-it.be in Oudenaarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
        Eigen voorkeur:

NXTshampoo
        Wassen met Meguiars washmitt
        afdrogen met Poorboys waffle weave drying towel, deze droogdoek is de helft groter dan deze van Meguiars waardoor een ganse wagen afdrogen makkelijk is.

Gebruik twee emmers bij het wassen of een emmer met een grit guard erin.
        zo een grit guard waar koop je dat alvast bedankt voor tips

Comment

Neem eens een kijkje op de site van meguiars.be in de distributeurslijst, je vindt ongetwijfeld een verdeler in je buurt die dat artikel in voorraad heeft of kan bestellen voor jou. Kan ook zijn dat wax-it het kan leveren, ik zie de grit guard wel niet in zijn winkel staan maar het zou me verwonderen dat Bert dat niet kan leveren, en anders zijn er nog betrouwbare webshops alla carclean. Vergeet er de emmer niet bij te bestellen want zo'n grit guard past niet in onze standaard 10 of 13 liter emmers.

Comment

Neem eens een kijkje op de site van meguiars.be in de distributeurslijst, je vindt ongetwijfeld een verdeler in je buurt die dat artikel in voorraad heeft of kan bestellen voor jou. Kan ook zijn dat wax-it het kan leveren, ik zie de grit guard wel niet in zijn winkel staan maar het zou me verwonderen dat Bert dat niet kan leveren, en anders zijn er nog betrouwbare webshops alla carclean. Vergeet er de emmer niet bij te bestellen want zo'n grit guard past niet in onze standaard 10 of 13 liter emmers.
            ok bedankt ga er eens achter kijken

Comment

En als we je gek genoeg gekregen hebben met de wasartikelen dan beginnen we aan het lijstje van de poetsartikelen (velgenreiniger, klei, paintcleaner, polish, sealers, wax)

Comment

En als we je gek genoeg gekregen hebben met de wasartikelen dan beginnen we aan het lijstje van de poetsartikelen (velgenreiniger, klei, paintcleaner, polish, sealers, wax)
                gek je moest eens weten hoe gek ik bijna ben volgende week nieuwe wagen gaan halen voor mijne nieuwjaar

Comment

Je vergeet er zelf de interpunctie van!

Zon gritguard is eigenlijk niet echt nodig als je de 2 emmer methode toepast (en je auto sowieso al niet te vuil is / goed afgespoten is)

Comment

De grittguard vind ik zelf ook een beetje nutteloos

Als je hem goed afspoelt zoals Simoni zegt, icm de twee emmers en een goede shampoo en washmitt, ben je al goed vertrokken. Persoonlijk zweer ik voor het drogen bij de Myracle Dryer (een microvezeldoek ter grootte van een strandlaken ), héérlijk !

Veel plezier met de nieuwe aanwinst !

Comment

Allemaal goed en wel maar hoe kan je in zo'n weer een auto gaan opkuisen?

Ik verwacht volgende week mijne nieuwe voiture. Ik ga hem zelf opkuisen, dus geen carwash ed. Hij wordt van de vrachtwagen gereden en verder komen ze er niet aan.
                      MAAR... ze geven nog een week zo'n vriesweer uit...
                      Ik zie 2 opties:
                      * buiten wassen, vlug, vlug en dan binnen afdrogen. + genoeg strooizout voorzien voor de straat.
                      * OF hem wassen met spray en wipe of QD+.

Daarna ga ik clayen, polish en waxen. (in een verwarmde garage).

Jullie mening?
                      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                      Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Buiten wassen en binnen afdrogen.
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Inderdaad.....en die zak strooizout binnen handbereik is een goed idee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                            De grittguard vind ik zelf ook een beetje nutteloos

Als je hem goed afspoelt zoals Simoni zegt, icm de twee emmers en een goede shampoo en washmitt, ben je al goed vertrokken. Persoonlijk zweer ik voor het drogen bij de Myracle Dryer (een microvezeldoek ter grootte van een strandlaken ), héérlijk !

Veel plezier met de nieuwe aanwinst !
                            waar koop je dat en bedankt plezier verzeekerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniak Bekijk Berichten
                              waar koop je dat en bedankt plezier verzeekerd
                              Reclame mode aan:

Bij mij

Myracle Dryer: http://www.customcarcleaning.nl/?p=w...&prod_nr=12842
                              Ik weet niet of we bij elkaar in de buurt wonen (Limburg), maar ik heb ze op voorraad

Verzenden kan ook, maar dat is iets duurder aangezien ik net in Nederland woon.

Reclame mode uit:

Comment

Heb alles niet gelezen maar ne maat van mij die zijn ganse carrière pistoolschilder geweest is bij JB die zegt van er met zo weinig mogelijk producten op te zitten, zeker in het begin niet. Goed wassen met regenwater (als dat mogelijk is) en proper afdrogen is nog altijd het beste. De wagen blijft mooi en het is goed voor de lak. En met de lakken tegenwoordig, met al die vernissen op, doe je toch niks anders dan de vernis wat laten blinken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Heb alles niet gelezen maar ne maat van mij die zijn ganse carrière pistoolschilder geweest is bij JB die zegt van er met zo weinig mogelijk producten op te zitten, zeker in het begin niet. Goed wassen met regenwater (als dat mogelijk is) en proper afdrogen is nog altijd het beste. De wagen blijft mooi en het is goed voor de lak. En met de lakken tegenwoordig, met al die vernissen op, doe je toch niks anders dan de vernis wat laten blinken.
                                  Je maat pistoolschilder kan me toch niet overtuigen hoor, ik blijf lekker mijn NXTshampoo gebruiken , maar dat een pas geschilderde lak nog moet uitharden en je dan beter de eerste weken eraf blijft geloof ik direct!

Comment

gisteren eens achter wat gerief geweest voor de auto
                                    mg applicator pad
                                    mg gold wax
                                    mg quick clay detailer
                                    mg waschmitt
                                    mg myracle dryer (bedankt bart)
                                    mg nxt carwasche
                                    mg wheel brusch
                                    microvezeldoeken
                                    polijstdoeken
                                    nu kan ik er pas echt aan beginnen denk ik kan er mij iemand de juiste volgorde geven voor te beginnen (nieuwe wagen)
                                    en of ik zo alles wat bij elkaar heb van producten ?
                                    en hoe ga je best te werk met die clay geen ervaring mee ???
                                    Last edited by ; 24/01/2009, 11:21.

Comment

Working...
                                    X