Mededeling

Collapse
No announcement yet.

soort veger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• soort veger

er bestaan tegenwoordig van die rubberen vegers. precies een aftrekker maar in het rubber. Volgens degenen die zo een ding hebben, kan dat geen kwaad voor de lak.
    Heeft er iemand hier ervaring mee?

dit bedoel ik
    Last edited by wisali; 26/12/2008, 12:52.
    wimoptiek.be op

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
    er bestaan tegenwoordig van die rubberen vegers. precies een aftrekker maar in het rubber. Volgens degenen die zo een ding hebben, kan dat geen kwaad voor de lak.
    Heeft er iemand hier ervaring mee?

dit bedoel ik
    Persoonlijk ben ik daar hevig tegenstander van !

Alle diepe lange krassen die ik al gezien heb op de bovenzijde van wagens zin hierdoor gemaakt ! En die krijg je er heel moeilijk uit !

Er moet maar 1 klein vuiltje op je wagen liggen voor je zo een trekker gebruikt en je sleept het helemaal over de wagen !

En als je wagen gewaxed is dan heb je dat helemaal niet nodig ! De wax of sealant stoot het water af en dan is je wagen al grotendeels droog. Even met QuickDetailer en een waffle weave erover en je bent klaar.
    Ik zie daar dus geen enkel nut van in ...

Comment

1 korreltje zand eronder en .....

Comment

Ik heb er ervaring mee en ik gebruik ze nog steeds. Volgens mij kan het geen kwaad op voorwaarde dat de lak van je auto perfect zuiver is en mooi in de wax staat. Ik doe er de motorkap, voorruit, dak en achterruit mee om het meeste water van de auto te hebben. Vervolgens droog ik met een miracle dryer. Voor de rest van de wagen is het niet zo handig...

Een beter techniek is het water sheeting
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Persoonlijk ben ik daar hevig tegenstander van !

Alle diepe lange krassen die ik al gezien heb op de bovenzijde van wagens zin hierdoor gemaakt ! En die krijg je er heel moeilijk uit !

Er moet maar 1 klein vuiltje op je wagen liggen voor je zo een trekker gebruikt en je sleept het helemaal over de wagen !

En als je wagen gewaxed is dan heb je dat helemaal niet nodig ! De wax of sealant stoot het water af en dan is je wagen al grotendeels droog. Even met QuickDetailer en een waffle weave erover en je bent klaar.
          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          1 korreltje zand eronder en .....
          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Ik heb er ervaring mee en ik gebruik ze nog steeds. Volgens mij kan het geen kwaad op voorwaarde dat de lak van je auto perfect zuiver is en mooi in de wax staat. Ik doe er de motorkap, voorruit, dak en achterruit mee om het meeste water van de auto te hebben. Vervolgens droog ik met een miracle dryer. Voor de rest van de wagen is het niet zo handig...

Een beter techniek is het water sheeting
          Ow boy
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ik "wax" men wagen met de hotwaxknop van de gabriels-wasboxen. nadien doe ik een glansspoelen (wie weet wat dat is) en ik zie dan bv. veel wagens zo rechtstreeks wegrijden. maar dan is die toch direct vol met strepen en vuil?
            dus droog ik die eerst af met een zeemvel. dat zeemvel gaat echter al 12jaar mee en begint wat pluimen te verliezen (lees gaten) maar ik kom nergens een evengoed tegen. (de nieuwe zijn allemaal dikker en stijver)
            want als ik dus zo na het "waxen" direct wegben, kan ik hem evengoed niet wassen. (stof en zand blijft gewoon hangen op de natte wagen)
            Daarmee deze vraag.
            wimoptiek.be op

Comment

Zand, stof, vuilkorrel en je hebt prijs !

Comment

ik "wax" men wagen met de hotwaxknop van de gabriels-wasboxen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  ik zet expres wax tussen haakjes.
                  wimoptiek.be op

Comment

Hoezo? Als de wagen nog nat is, QuickDetailer erop spuiten en dan pas met de waffle?
                    Ik gebruik altijd eerst de waffle, als hij goed droog is dan de QD met een microvezel. Nog nooit geprobeerd QD op nat/vochtige wagen aan te brengen? Of zie ik het verkeerd?
                    Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                    Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                      Hoezo? Als de wagen nog nat is, QuickDetailer erop spuiten en dan pas met de waffle?
                      Zoiet ja

Comment

freaks
                        wimoptiek.be op

Comment

Ik gebruik dat. En dat werkt goed. Maar ik freak niet van elke swirl op mijn auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Ik gebruik dat. En dat werkt goed. Maar ik freak niet van elke swirl op mijn auto.
                            ²

123
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

freaks
                              Eigenlijk wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                ²

123
                                dus gewoon na een wasbeurt met dat rubberen spel erover, ipv met een zeemvel? gaat dat goed met stootlijsten en plooien en dergelijke.
                                wimoptiek.be op

Comment

dus gewoon na een wasbeurt met dat rubberen spel erover, ipv met een zeemvel? gaat dat goed met stootlijsten en plooien en dergelijke.
                                  Je gaat zoiezo moeten volgen met een doekje hé, anders ga allemaal strepen hebben ...

Opnieuw, waarom zou je dat gebruiken ? Ik zie er geen enkel voordeel aan

Comment

Ik gebruik het ook en is best wel handig voor motorkap, dak en de ruiten.

Comment

ik gebruik dat ook, wel eerst goed wassen en spoelen, echt wel handig voor de grote vlakken.

Comment

Een tip:

Die waterblade mooi inpakken en aan uw vrouw cadeau doen, dan kan ze er mooi de slagroom mee afstrijken als ze een taart bakt........heeft het ding nog een beetje nut Zo'n ding op de lak is vragen om ellende hoor. Eens iets op de lak of aan het lipje zelf en het is kassa.

Liever een goede droogdoek (ook geen zeem aangezien die niet absorbeert en dus snel verzadigd is) icm met een detailingspray. Zelf ben ik gek van de myracle dryer van Chemical Guys.

Comment

Working...
                                        X