Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodemreiniging na winter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bodemreiniging na winter

iemand tips ivm een carwash waar ze een deftige bodemreiniging kunnen uitvoeren ?
    Of dit eventueel zelf doen ? Aangezien dat vuil zout zowat overal inkruipt .
    De carrosserie is geen probleem, het gaat enkel over de onderkant van de wagen en de wielkasten en dergelijke ...

Tenzij je auto extreem laag tegen de grond hangt kan je dat perfect zelf doen op je kniëen met een hogedrukreiniger en wat geduld

Edit: de wielkasten kan je ook perfect doen door de velgen af te halen. Dan kan je die ook eens een grondige beurt geven
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Wielkasten zeker niet met een hogedrukreiniger want dat zout zit in de kleinste spleetjes en door de druk van het water duw je het enkel dieper zodat je er helemaal niet meer aankan.
      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
        Wielkasten zeker niet met een hogedrukreiniger want dat zout zit in de kleinste spleetjes en door de druk van het water duw je het enkel dieper zodat je er helemaal niet meer aankan.
        Eerst inspuiten met APC. Dan lost dat zout wel op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Wat is APC?

Ik heb er nooit het kwaad van ingezien om mijn wielkasten uit te spuiten dus ik heb dat altijd zo gedaan.

Comment

APC = All Purpose Cleaner
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

ja hogedruk lijkt me nu ook niet dadelijk aan te raden (dan spuit je het water overal in...). Als er nergens een carwash is die dat op een deftige manier kan doen (ipv gewoon wat water omhoog te sproeien) zal ik hem over een fosse zetten en met water en borstel proper maken, dat heb ik er evtl wel voor over....

Comment

misschien best ook de plastic beschermers weghalen uit de wielkasten om zo goed alles proper te maken ?

Comment

wat is een fosse?

Die plastic beschermers weghalen lijkt me wel heel ver gaan.
                  Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Als je met een hogedrukreiniger spuit, dan gaat dat water inderdaad overal naartoe, maar het komt er toch ook terug uit?
                    Ik gebruik all purpose cleaner, laat dat intrekken en spuit dat dan uit met een hogedrukreiniger.
                    De bodem zal ik na mijn examens gewoon met de hogedrukreiniger doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                      wat is een fosse?
                      fosse= de afwatering, de goot

Interessant topic, maar ik vind het wegspuiten met hogedruk persies wel voldoende.. ik heb geen bak van 30.000€ en ga'm ook geen eeuwigheid houden..

Comment

tsja vind het ook raar dat je geen van die "detailers" daar een woord over hoort reppen eigenlijk terwijl dat veel belangrijker is dan een blinkende carrosserie als je je wagen lang goed (en mooi) wil houden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichten
                          tsja vind het ook raar dat je geen van die "detailers" daar een woord over hoort reppen eigenlijk terwijl dat veel belangrijker is dan een blinkende carrosserie als je je wagen lang goed (en mooi) wil houden...
                          Valt daar iets mee te verdienen dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            Als je met een hogedrukreiniger spuit, dan gaat dat water inderdaad overal naartoe, maar het komt er toch ook terug uit?
                            Ik gebruik all purpose cleaner, laat dat intrekken en spuit dat dan uit met een hogedrukreiniger.
                            De bodem zal ik na mijn examens gewoon met de hogedrukreiniger doen.
                            heb je een goedkope manier om aan de apc te raken?

Comment

don't get me wrong...lakwerk w goed verzorgd door mij maar onderkant en niet-zichtbare delen zijn zeker zo belangrijk....

Beter dof lakwerk en stevig onderstel dan voor 7.000€ ge-meguaird of ge-Swisswaxed met rotte kokerbalken

Comment

Welkom hier

De vraag staat er net een dag op, dus de conclusie dat we niet reageren is wat vlug he
                                Maar het is al aangekaart, zelf goed schoonspuiten met de hogedrukreiniger werkt prima. De bodemreiniging bij de carwash doet immers niet veel anders. Zeker in combinatie met een lekkere APC gebruiken. Deze heeft een reinigende / ontvettende werking, en dit, gecombineerd met het schuim, zorgt er voor dat het vuil beter afgevoerd wordt. In het voorjaar als de pekel echt weg is, pak ik de wielen mooi los zodat ik overal goed bij kom. Dan besteed je wat extra aandacht om het overal goed schoon te maken, en als hij omhoog gekrikt staat kom je natuurlijk ook beter aan de onderkant.

Meer kun je niet doen, ook wij 'detailers' niet. In de balken kruipen wordt immers vrij lastig. Wil je de auto 100% pekelvrij hebben en houden, is de enige remedie om hem in de wintermaanden in een glazen kooi in de garage te zetten..

EDIT: Mensen die hun dure bezit in de wintermaanden gebruiken, laten vaak de holle ruimten / balken e.d. behandelen met iets van een olie. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, dus ik kan er niet al te veel nuttigs over vertellen. Een beetje googlen op dit onderwerp en je zal zeker wijzer worden.
                                Last edited by ; 13/01/2009, 20:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                  heb je een goedkope manier om aan de apc te raken?
                                  Ik koop m'n producten bij Bert (wax-it). Correcte prijs en goede service imo.

Comment

Zout wordt pas echt agressief wanneer het vocht opneemt of oplost in water.

Misschien best eerst zoveel als mogelijk dat zout afspoelen met koud water,
                                    dan kun je met warm water en APC verder reinigen, weken en afspoelen.

Comment

Even info-flash:
                                      Het IS nog steeds winter...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        euh ... een van de eerste posts is nochtans van mij met een goeie oplossing ...

Gewoon de boel inspuiten met APC. Zij het via een sprayer of via de foamgun. Dat week alles los hoor.
                                        Daarna afspoelen met hogedruk.

Geloof me vrij dat als je dat zelf doet het 100x beter is gedaan dan in om het even welke carwash. Je kan namelijk in alle hoekjes en kantjes gaan.

Misschien nog een goeie tip; persoonlijk krik ik de wagen ook steeds op zodat ik overal eenvoudig aankan

Comment

Working...
                                        X