Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner's stuff

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• beginner's stuff

hallow

Ik heb hier een mercedes staan in het typische muisgrijs.
    nu deze heb ik al aangekocht:
    -Meg's all wheel cleaner
    -Meg's hot shine tire coating
    -Meg's scratchX
    -Meg's NXT car wash shampoo
    -Meg's tech wax 2.0
    -Meg's quick clay detailling kit
    -Meg's Supreme shine microfiber towel
    -Meg's microfiber wash mitt
    -Meg's soft foam apllicator 3stuks

Nu, wat heb ik nog nodig om alles compleet te maken?
    En in welke volgorde moet alles gebruikt worden?
    En, met welk product kan ik het beste dat grijs behandelen?

Nu ik heb er al wel een idee van maar hoor toch nog graag de mening van de pro's hier..

Alvast bedankt!

Ik merk in je lijstje geen paintcleaner en geen polish op. Neem eens een kijkje op het Megs forum ( http://nl.meguiars.be/forum/viewforum.php?f=31 ) naar het 5-stappenplan. Een goeie polish (als je in het Meguiars programma wil blijven) is de professional M7 polish, kost wel iets meer dan de gebruikerslijn maar is het zeker waard. Verwacht verder van de ScratchX geen wonderen! Ontbrekende in je beginnerslijstje is ook nog een eventuele watermagneet, een velgenborstel en als onderhoudende stap de Ultimate Quik Detailer om tussen de waxlagen in de lak een boost te geven. Succes! De Glasscleaner van Meguiars is ook een aanrader voor de ruiten.
    Last edited by megane_cc; 18/01/2009, 22:24.

Comment

denk wel dat ik in de meguiar lijn blijf. heb er eig. geen ervaring mee, maar k'heb ook geen 2 linker hande dus..
      En qua volgorde?
      wassen
      kleien
      polish
      wax
      ..?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benji_01 Bekijk Berichten
        denk wel dat ik in de meguiar lijn blijf. heb er eig. geen ervaring mee, maar k'heb ook geen 2 linker hande dus..
        En qua volgorde?
        wassen
        kleien
        polish
        wax
        ..?
        Ik was steeds na het kleien nog een keer. Sommigen wassen na het polishen nogmaals om zo alle polishstofjes en -restjes weg te nemen alvorens te waxen.

Comment

Wassen, kleien, paintcleanen, polish, waxen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
            Wassen, kleien, paintcleanen, polish, waxen.
            Volgens het 5-stappenplan van Meg's. Maar paintcleanen is niet altijd een must.

Het is allemaal afhankelijk van de staat van de lak.

Comment

Welke machine(s) gebruik je ? Anders ga je eigenlijk niet veel meer doen dan enkel wat fillers aanbrengen. M.a.w. de krasjes/swirls voor een tijdje wegkrijgen maar die komen dan na een paar keer wassen gewoon weer terug.

Comment

Ik dacht eig. alles met de hand te doen ipv met zo'n machine..?
                Nu de lak is ng vrij goed ondanks de leeftijd en de swirls zijn zeer fijn.
                Buiten de fijne krasjes wil ik ook vooral dat de auto weer ' straalt '

Comment

Als vooral een progressie qua glans je doelstelling is, en dus niet het aanpakken van lakdefecten, zou ik ook eerst handmatig eens aan de slag gaan. Met de hand creëer je immers niet genoeg omwentelingen = wrijving = warmte = snijkracht om 'in' de lak te komen.

Wil je in het Meguiar's straatje blijven zou ik je ook het 5 stappenplan adviseren:

1: Correct wassen (microfiber washmitt / spons en microfiber droogdoek (Myracle Dryer)
                  2: Clayen icm quick detailer
                  3: Stap I: Paintcleaner
                  4: Stap II: De niet schurende polish
                  5: Stap III: De wax (bescherming)

Voor de 3e stap kun je natuurlijk gewoon de Techwax 2.0 gebruiken die al aangeschaft is.

Succes

Comment

mmm, kheb geen ervaring met machine(nog niet) maar met de hand zou ik zeker toch niet beginne, ik heb onze 2 auto's met de hand gedaan, swirlls ga je er niet echt met wegkrijgen, alleen bij de zwarte lak zag het terug het terug donkerder werd btw tege da ge bijna rond zijt wrijvde toch ni meer zo goe als int begint

Comment

Idem hier, heb welgeteld éénmaal mijn eigen wagen handmatig gepoetst, na anderhalve dag noeste arbeid waren mijn armen lam, mijn tong hing tot op de grond en nog was het resultaat niet bevredigend. Je zag de lak wel opfleuren, krassen en swirls waren wel enigszins verdwenen maar er waren er nog steeds teveel zichtbaar naar mijn zin. Nu poets ik met de G220 al fluitend mijn wagens en heb tenminste eer van mijn werk als de klus geklaard is en dat zonder doodvermoeid te wezen.

Comment

dus als ik het goed begrijp raden de meeste aan om toch met de machine aan de slag te gaan...?dan zit ik eerder mss met het te kleine budget..
                        Nu moest ik zo'n machine aanschaffen, kan ik dan deze producten blijven gebruiken?

Comment

Probeer het gewoon eens uit met de hand, misschien vind jij het resultaat wel bevredigend! Een machine kun je altijd bijkopen en ja, je producten kunnen tevens machinaal gebruikt worden maar in je lijstje zitten niet echt producten tussen om middelzware tot zware swirls (machinaal of handmatig) aan te pakken! Vergeet ook niet dat je niet enkel de machine moet aankopen maar ook nog eens een aantal machinepads, dit tikt ook aardig aan in je budget .
                          Last edited by megane_cc; 19/01/2009, 18:21.

Comment

Ik zou dus niet bij de Meguiar's lijn blijven. Ik zou die paintcleaner en polish (stap 1 en 2) vervangen door Poorboy's White Diamond:

Met het voordeel dat je 1 stap minder hoeft uit te voeren. Doet eigenlijk hetzelfde als stap 1 en 2 maar dan in 1 product. Er zitten cleaners in die lichte oxidatie verwijderen, fillers die de krasjes minder zichtbaar maken en voedende polish die de glans gaan herstellen. Het product is trouwens ook zeer makkelijk te gebruiken.

Dus dan heb je:

wassen
                            clayen met Quick Clay kit
                            White Diamond (kan je aanbrengen met die pads die ja al hebt)
                            NXT 2.0

Dat gaat een stuk sneller en makkelijker gaan. Ben bang dat je met het 5 stappenplan wat teleurgesteld gaat zijn (werk/resultaat verhouding).

Om nog wat tijd te besparen kan je na het wassen meteen beginnen clayen. Doe de moeite niet om de auto af te drogen. Na het clayen spoel je hem af en dan kan je drogen
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

nu die DAP500 staat out of stock bij wax-it..heb hier gelezen dat het wel een degelijk machientje is..en dat vervangt dus eig. mn hand? ipv de producten met hand aan te brengen, nu te lang met de machine zal ook wel overkill zijn..kort dat de tijd aanzienlijk in?

Mvg,

Comment

nu die DAP500 staat out of stock bij wax-it..heb hier gelezen dat het wel een degelijk machientje is..en dat vervangt dus eig. mn hand? ipv de producten met hand aan te brengen, nu te lang met de machine zal ook wel overkill zijn..kort dat de tijd aanzienlijk in?

Mvg,
                                Vorige week is een nieuwe lading aangekomen

Dus weer in stock geplaatst

Comment

Mvg,
                                  Niet persé maar het resultaat is beter

Ik zou eerst eens met de hand proberen. Die poorboys is echt goed.
                                  Als je met machine begint ben je meteen een pak geld kwijt.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

idd..zo'n machine met bijhorende pads enz..ok, t'is wel een goeie investering..
                                    Maar we zullen zien wat de hand allemaal kan, en moest het toch niet zijn wat ik verwacht
                                    had kan ik nog altijd eentje aanschaffen in de eerstvolgende vakantie.
                                    Nu die polish en die wxax..had erges gelezen dat een ervan echt minstens een half uur op de lak moest 'intrekken'..?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Ik zou dus niet bij de Meguiar's lijn blijven. Ik zou die paintcleaner en polish (stap 1 en 2) vervangen door Poorboy's White Diamond:

Met het voordeel dat je 1 stap minder hoeft uit te voeren. Doet eigenlijk hetzelfde als stap 1 en 2 maar dan in 1 product. Er zitten cleaners in die lichte oxidatie verwijderen, fillers die de krasjes minder zichtbaar maken en voedende polish die de glans gaan herstellen. Het product is trouwens ook zeer makkelijk te gebruiken.

Dus dan heb je:

wassen
                                      clayen met Quick Clay kit
                                      White Diamond (kan je aanbrengen met die pads die ja al hebt)
                                      NXT 2.0

Dat gaat een stuk sneller en makkelijker gaan. Ben bang dat je met het 5 stappenplan wat teleurgesteld gaat zijn (werk/resultaat verhouding).

Om nog wat tijd te besparen kan je na het wassen meteen beginnen clayen. Doe de moeite niet om de auto af te drogen. Na het clayen spoel je hem af en dan kan je drogen
                                      Ik gebruik ook PB WHite diamond op m'n grijze kar en vind het een wonderproduct, samen met de Dodo Juice Lime Prime Lite.
                                      Met de hand boek je voldoende resultaat met die producten. Swirls verdwijnen zo goed als maar je ziet er nog enkel sporen van lijntjes van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                        Swirls verdwijnen zo goed als maar je ziet er nog enkel sporen van lijntjes van
                                        Laten we zeggen dat je de swirls maskeert door de aanwezige fillers in het product maar wil je de swirls echt weg dan is een voorbehandeling met de SSRreeks van Poorboys noodzakelijk anders belazer je de boel enkel maar.

Comment

Working...
                                        X