Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner's stuff

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten

Sorry maar mag ik lachen?
    hehe..dat mag zeker
    nu is het schadelijk of ni..?

Comment

Niemand houdt je tegen eh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benji_01 Bekijk Berichten
        hehe..dat mag zeker
        nu is het schadelijk of ni..?
        Je kan het altijd op een klein stukje proberen maar er zijn toch nog andere middelen om jouw trompet te laten blinken. Waarom dan absoluut ScratchX willen gebruiken?

Comment

Ik vind hem ook wel sterk
          Maar zit op een trompet niet een heel dun laagje aan lak? Ik weet dat ik 'in den beginne' zo enthousiast was dat ik ook wel even de luster van m'n moeder zou oppoetsen. Beetje metal polish en wrijven.......whoops ! Laklaagje compleet weg, maar wel blinken als een pegel

(Toen verplicht de hele lamp moeten doen om geen verschil te zien )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
            Je kan het altijd op een klein stukje proberen maar er zijn toch nog andere middelen om jouw trompet te laten blinken. Waarom dan absoluut ScratchX willen gebruiken?
            Ik wil hem niet absoluut gebruiken..was me gwn binnegeschoten en ik heb hem hier toch staan..en of er een laklaagje opligt...Hmm ben ik niet zo zeker van, 't is tenslotte geen nieuwe, ze gaat al ff mee hoor
            Kon mss zijn dat er bestanddelen inzitten die een arig effect hebben erop?
            En is het eig. geen filler, als je normaal wrijft? dus zelf denk ik dat niet veel kwaad kan of redeneer ik fout?

Comment

Okaay, heb em een stukje geprobeert, resultaat.... verbluffend...niets
              Nu die diamond glaz vn PB, is gwn aanbrengen en dan afvegen met microfiberdoek?

Mvg,

Comment

Laat die maar effe curen. Ik werk de Blackhole in op een paneel, doe dan een ander paneel en kijk dan weer naar het vorige paneel of het product droog is (swipetest met vingertje), is dat het geval dan neem ik het af anders doe ik nog een paneel. Heb zelf al gelezen dat er zijn die de ganse wagen inwerken en dan pas opnieuw beginnen bij het eerste paneel om af te nemen.

Comment

Ik doe idd de hele wagen in één keer. Even laten curen en afnemen. Ik vind het te tijdrovend om telkens te switchen.
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Ik doe idd de hele wagen in één keer. Even laten curen en afnemen. Ik vind het te tijdrovend om telkens te switchen.
                    Voila, een expert heeft gesproken . Ga het de volgende keer ook eens proberen, is idd veel makkelijker dan telkens te moeten switchen.

Comment

hoelang mag je de gold wax laten in trekken ?
                      welk product bestaat er om een mooie wet look te verkrijgen

Comment

Heb geen ervaring met de Gold wax, bij twijfel, doe de swipetest, met de vinger effe door de (dun aangebrachte laag) wax een kommatje vormen, blijft er nog een film achter dan is de wax nog niet klaar om afgenomen te worden. Eigenlijk kan je er niet echt een tijdspanne op kleven want alles hangt af van de externe temperatuur en de temperatuur van het koetswerk.

Volgens wat ik gelezen heb over de gold wax ga je een mooie wetlook behalen ermee, try it en you now it .

Comment

Een peer vraagje van een beginner....
                          Ik wil voor het eerst mijn wagen is onder handen nemen volgens de regels van de kunst, handmatig weliswaar.
                          Zijn de producten van Meguiars aan te raden voor beginners of zijn er makkelijkere producten voor een eerste keer ?
                          Toen ik vroeger met alles in één producten gebruikte had ik dikwijls bij het afnemen last van vegen,strepen of een vettige film die niet weg te krijgen was, bestaat die kans ook met deftige producten ?
                          Moet er rekening met de kleur van de wagen, welke producten gebruik ik best voor een witte wagen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                            Een peer vraagje van een beginner....
                            Ik wil voor het eerst mijn wagen is onder handen nemen volgens de regels van de kunst, handmatig weliswaar.
                            Zijn de producten van Meguiars aan te raden voor beginners of zijn er makkelijkere producten voor een eerste keer ?
                            Toen ik vroeger met alles in één producten gebruikte had ik dikwijls bij het afnemen last van vegen,strepen of een vettige film die niet weg te krijgen was, bestaat die kans ook met deftige producten ?
                            Moet er rekening met de kleur van de wagen, welke producten gebruik ik best voor een witte wagen ?
                            Poorboys vind ik persoonlijk erg eenvoudig werken.

Het hangt ervan af hoe ver je wil gaan, maar volgende stappen zijn eignelijk het minimum:

kleien
                            glazen / polish
                            wax / sealant

Voor een witte wagen zou ik een beginnen het volgende aanraden:

Clay Kit - Poorboys
                            Poorboys White Diamond Glaze
                            Poorboys Natty's Wax Of Poorboys EX-P
                            Deluxe mega towels
                            En Applicators (een van de blackfire's)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Poorboys vind ik persoonlijk erg eenvoudig werken.

Het hangt ervan af hoe ver je wil gaan, maar volgende stappen zijn eignelijk het minimum:

kleien
                              glazen / polish
                              wax / sealant

Voor een witte wagen zou ik een beginnen het volgende aanraden:

Clay Kit - Poorboys
                              Poorboys White Diamond Glaze
                              Poorboys Natty's Wax Of Poorboys EX-P
                              Deluxe mega towels
                              En Applicators (een van de blackfire's)
                              'T is inderdaad de bedoeling om al de stappen te volgen.

Comment

WAX-IT.be antwoord is op mijn mailen aub dan kan ik mijn bestelling plaatsen :p

Comment

Ik heb onlangs m'n wagen eens goed onder handen genomen. (Wassen, kleien, glazen, waxen) nu vraag ik me af of het oké is om binnenkort bovenop de waxlaag nog een glaze-laag te leggen, om nog wat extra glans te verkrijgen: dus eens goed wassen en drogen en dan de glaze er op.
                                  of gaat de glaze er bij regenval gewoon afgespoeld worden en moet ik bijgevolg nog eens een waxlaag erop 'gooien'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                    Ik heb onlangs m'n wagen eens goed onder handen genomen. (Wassen, kleien, glazen, waxen) nu vraag ik me af of het oké is om binnenkort bovenop de waxlaag nog een glaze-laag te leggen, om nog wat extra glans te verkrijgen: dus eens goed wassen en drogen en dan de glaze er op.
                                    of gaat de glaze er bij regenval gewoon afgespoeld worden en moet ik bijgevolg nog eens een waxlaag erop 'gooien'.
                                    Uw glaze zal binnen bij de eerste regen bui of wasbeurt verdwijnen.

Let wel op, de meeste glazes bevatten ook cleaners, dus die zullen uw waxlaag ook verwijderen.

Het beste wat je kan doen is met een quick detailer werken, of glazen en opnieuw waxen ...

Comment

oké, geen goed idee dus

Comment

Wel een goed idee vind ik. Maar zoals wax-it zegt: glazen en daarna opnieuw waxen.
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

welja, maar als de cleaners m'n vorige waxlaag 'vernietigen' heeft het weinig zin hé.

Comment

Working...
                                          X