Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je kan het altijd op een klein stukje proberen maar er zijn toch nog andere middelen om jouw trompet te laten blinken. Waarom dan absoluut ScratchX willen gebruiken?
Ik vind hem ook wel sterk
Maar zit op een trompet niet een heel dun laagje aan lak? Ik weet dat ik 'in den beginne' zo enthousiast was dat ik ook wel even de luster van m'n moeder zou oppoetsen. Beetje metal polish en wrijven.......whoops ! Laklaagje compleet weg, maar wel blinken als een pegel
(Toen verplicht de hele lamp moeten doen om geen verschil te zien )
Je kan het altijd op een klein stukje proberen maar er zijn toch nog andere middelen om jouw trompet te laten blinken. Waarom dan absoluut ScratchX willen gebruiken?
Ik wil hem niet absoluut gebruiken..was me gwn binnegeschoten en ik heb hem hier toch staan..en of er een laklaagje opligt...Hmm ben ik niet zo zeker van, 't is tenslotte geen nieuwe, ze gaat al ff mee hoor
Kon mss zijn dat er bestanddelen inzitten die een arig effect hebben erop?
En is het eig. geen filler, als je normaal wrijft? dus zelf denk ik dat niet veel kwaad kan of redeneer ik fout?
Laat die maar effe curen. Ik werk de Blackhole in op een paneel, doe dan een ander paneel en kijk dan weer naar het vorige paneel of het product droog is (swipetest met vingertje), is dat het geval dan neem ik het af anders doe ik nog een paneel. Heb zelf al gelezen dat er zijn die de ganse wagen inwerken en dan pas opnieuw beginnen bij het eerste paneel om af te nemen.
Heb geen ervaring met de Gold wax, bij twijfel, doe de swipetest, met de vinger effe door de (dun aangebrachte laag) wax een kommatje vormen, blijft er nog een film achter dan is de wax nog niet klaar om afgenomen te worden. Eigenlijk kan je er niet echt een tijdspanne op kleven want alles hangt af van de externe temperatuur en de temperatuur van het koetswerk.
Volgens wat ik gelezen heb over de gold wax ga je een mooie wetlook behalen ermee, try it en you now it .
Een peer vraagje van een beginner....
Ik wil voor het eerst mijn wagen is onder handen nemen volgens de regels van de kunst, handmatig weliswaar.
Zijn de producten van Meguiars aan te raden voor beginners of zijn er makkelijkere producten voor een eerste keer ?
Toen ik vroeger met alles in één producten gebruikte had ik dikwijls bij het afnemen last van vegen,strepen of een vettige film die niet weg te krijgen was, bestaat die kans ook met deftige producten ?
Moet er rekening met de kleur van de wagen, welke producten gebruik ik best voor een witte wagen ?
Een peer vraagje van een beginner....
Ik wil voor het eerst mijn wagen is onder handen nemen volgens de regels van de kunst, handmatig weliswaar.
Zijn de producten van Meguiars aan te raden voor beginners of zijn er makkelijkere producten voor een eerste keer ?
Toen ik vroeger met alles in één producten gebruikte had ik dikwijls bij het afnemen last van vegen,strepen of een vettige film die niet weg te krijgen was, bestaat die kans ook met deftige producten ?
Moet er rekening met de kleur van de wagen, welke producten gebruik ik best voor een witte wagen ?
Poorboys vind ik persoonlijk erg eenvoudig werken.
Het hangt ervan af hoe ver je wil gaan, maar volgende stappen zijn eignelijk het minimum:
kleien
glazen / polish
wax / sealant
Voor een witte wagen zou ik een beginnen het volgende aanraden:
Clay Kit - Poorboys
Poorboys White Diamond Glaze
Poorboys Natty's Wax Of Poorboys EX-P
Deluxe mega towels
En Applicators (een van de blackfire's)
Ik heb onlangs m'n wagen eens goed onder handen genomen. (Wassen, kleien, glazen, waxen) nu vraag ik me af of het oké is om binnenkort bovenop de waxlaag nog een glaze-laag te leggen, om nog wat extra glans te verkrijgen: dus eens goed wassen en drogen en dan de glaze er op.
of gaat de glaze er bij regenval gewoon afgespoeld worden en moet ik bijgevolg nog eens een waxlaag erop 'gooien'.
Ik heb onlangs m'n wagen eens goed onder handen genomen. (Wassen, kleien, glazen, waxen) nu vraag ik me af of het oké is om binnenkort bovenop de waxlaag nog een glaze-laag te leggen, om nog wat extra glans te verkrijgen: dus eens goed wassen en drogen en dan de glaze er op.
of gaat de glaze er bij regenval gewoon afgespoeld worden en moet ik bijgevolg nog eens een waxlaag erop 'gooien'.
Uw glaze zal binnen bij de eerste regen bui of wasbeurt verdwijnen.
Let wel op, de meeste glazes bevatten ook cleaners, dus die zullen uw waxlaag ook verwijderen.
Het beste wat je kan doen is met een quick detailer werken, of glazen en opnieuw waxen ...
Comment